Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det har varit något problem med ljudet på UltraHD-sändningen hela helgen som de inte lyckades lösa. Brukar ju inte vara så kasst...Ultra HD sändningen har dock skitkasst ljud, förstår inte varför.
Jag sa förra året att inget team borde vilja ta i Vettel med tång. Ser ut som jag får rätt, han är helt slut.
Skillnaden är väl att man har förväntningar på Vettel...Det har varit något problem med ljudet på UltraHD-sändningen hela helgen som de inte lyckades lösa. Brukar ju inte vara så kasst...
Håller med dig gällande Vettel. Nu kanske man inte ska döma ut honom efter ETT race i nya bilen men han imponerade verkligen inte.
Det var nog bara Mazepin som var ännu sämre. Helt otroligt dåligt. Snurrade han fem-sex gånger på samma sätt under helgen? Att då inte vara lite konservativ de första svängarna är riktigt dåligt.
Precis, hade hellre tagit Stroll än Vettel alla dagar i veckan. Bara 1 lopp i Aston men han har ju varit kass i 50 lopp innan med. Tror han är slut. Helt otroligt om man tänker tillbaka till Vettel vs Hamilton och hur det ser ut idag.Skillnaden är väl att man har förväntningar på Vettel...
Jag tänker aldrig, aldrig, aldrig ge Stroll någon slags positiv kommentar. Likt Mazepin och Latifi sitter han där pga en farsa med för mycket pengar. Den dagen pappa Stroll ger sin son sparken kan jag helhjärtat supporta teamet Aston Martin, men det lär ju aldrig hända.Precis, hade hellre tagit Stroll än Vettel alla dagar i veckan. Bara 1 lopp i Aston men han har ju varit kass i 50 lopp innan med. Tror han är slut. Helt otroligt om man tänker tillbaka till Vettel vs Hamilton och hur det ser ut idag.
Deras egna F1TV, ca 150kr/mån.Kanske har diskuterats tidigare, men har någon bra tips på hur man kan följa F1 live utan att behöva köpa till dyra tv-kanaler?
Låt oss säga på skojs skull att Stroll skulle vinna VM. Vad hade du haft för åsikt om han då?Jag tänker aldrig, aldrig, aldrig ge Stroll någon slags positiv kommentar. Likt Mazepin och Latifi sitter han där pga en farsa med för mycket pengar. Den dagen pappa Stroll ger sin son sparken kan jag helhjärtat supporta teamet Aston Martin, men det lär ju aldrig hända.
Just Vettel har varit strulig senaste åren. Synd, men samtidigt har jag börjat tycka att han känns mer och mer sympatisk som person när han inte vinner varje helg. Förutom när han skyller sina misstag på Ocon... Hoppas i alla fall att denna helgen var ett undantag, och att han regelbundet kan ta sig in på poängplats.
Att hans pappa köper bra bilar. Skämt åsido, jag har riktigt svårt att se honom som något annat än en bortskämd skitunge. Innan har han varit helt kass, men förra året så körde han bra vissa stunder. Det har väl med Williams-bilen han körde innan att göra iofs. Jag kan fortfarande inte låta bli att glädjas när det går dåligt för honom.Låt oss säga på skojs skull att Stroll skulle vinna VM. Vad hade du haft för åsikt om han då?
Förstår hur du tänker, jag tycker dock det är orättvist mot Lance då han ändå kör helt okej. Tror du Mick hade kommit in i formel 1 såfort som han har utan hans pappas meriter, pengar och kontaker? Samma sak kan sägas om Max med om hans farsa. Det är ingen brist på pengar eller kontakter där heller för att få en raketkarriär. Bara för att ta några exempel. Förstår inte varför folk hatar så mycket på Lance helt enkelt.Att hans pappa köper bra bilar. Skämt åsido, jag har riktigt svårt att se honom som något annat än en bortskämd skitunge. Innan har han varit helt kass, men förra året så körde han bra vissa stunder. Det har väl med Williams-bilen han körde innan att göra iofs. Jag kan fortfarande inte låta bli att glädjas när det går dåligt för honom.
Skillnaden mellan att sponsra sin son eller att köpa ett helt team åt honom ser jag ändå som ganska stor.Förstår hur du tänker, jag tycker dock det är orättvist mot Lance då han ändå kör helt okej. Tror du Mick hade kommit in i formel 1 såfort som han har utan hans pappas mariter, pengar och kontaker? Samma sak kan sägas om Max med om hans farsa. Det är ingen brist på pengar eller kontakter där heller för att få en raketkarriär. Bara för att ta några exempel. Förstår inte varför folk hatar så mycket på Lance helt enkelt.
Motorsport har alltid och kommer alltid att handla om kontakter och marknadsvärde. Vissa förare får garanterat hjälp bakom kulisserna för att de som driver cirkusen vill finnas på vissa marknader.Förstår hur du tänker, jag tycker dock det är orättvist mot Lance då han ändå kör helt okej. Tror du Mick hade kommit in i formel 1 såfort som han har utan hans pappas mariter, pengar och kontaker? Samma sak kan sägas om Max med om hans farsa. Det är ingen brist på pengar eller kontakter där heller för att få en raketkarriär. Bara för att ta några exempel. Förstår inte varför folk hatar så mycket på Lance helt enkelt.
Jag håller med att det är viss skillnad. Jag tror dock inte någon av de varit i F1 utan deras förälder (åtminstone inte så fort som de kommit in). Det jag vill säga är att Lance får oförtjänt mycket hat och folk skiter i om han skulle rada upp bra resultat. Jag hoppas personligen på att han krossar Vettel denna säsongen. Om nu Aston pumpar in massor av pengar så är det bara bättre för sporten om nu Aston blir mer konkurrenskraftiga.Skillnaden mellan att sponsra sin son eller att köpa ett helt team åt honom ser jag ändå som ganska stor.
Tyckte man såg tydligt att ingen vill ta på sig och analysera kraschen. För att verka okänslig så tycker jag de var bra att kraschen skedde. Nu vet alla på gridden vad som är worst case när man inte är uppmärksam och vill vara sjysst och ge space. Det är precis likadant när Daniel Ricc kommer med sen inbromsning på insidan. Vet inte hur många gånger man ser hur föraren som blir omkörd, styr undan för att ge plats.Fasen, det blev ett riktigt underhållande race trots allt! Mycket att diskutera, allt från avåkningar på väg till gridden, snurrningar under uppvärmningsvarvet och krascher under gulflagg.
Pluspoäng till Verstappen, som visar sin styrka på första varvet, det var nästan att man glömde bort att Perez startade där framme också. Sen att det inte var spännande med fighten om ledningen förutom inför depåstoppet var lite trist, men det får man väl räkna med i denna sporten. Nära snurr på omstarten gav mig en pulshöjare i alla fall.
Pluspoäng till Ferrari, som borde vara nöjda med P4 och P5, speciellt med tanke på Sainz som körde upp sig från elfte rutan.
Pluspoäng till Norris, riktigt bra kört. I ett sådant stökigt race som det blev får man ändå ge cred att han höll sig från större misstag och lyckades hålla Ferrari bakom sig.
Pluspoäng till Mazepin, som tog målflagg.
Minuspoäng till Alpine. Fruktansvärt anonymt race. Det enda anmärkningsvärda var väl Alonso som gjorde en snurr framför kamerorna när Russel och Bottas precis kraschat.
Minuspoäng till Perez som knappt syntes under racet, förutom snurren mot slutet. Synd, men kanske inte helt oväntat att han har svårt att vänja sig vid RB-bilen. Klantig bestraffning också.
Minuspoäng till Schumacher, som snurrar och kraschar bakom Safety Car. Han räddar det väl hyfsat genom att gå i mål före Mazepin dock.
Hamilton gjorde ett riktigt bra jobb att inte skapa någon större olycka när han var i mitten av tre i bredd på väg mot T1. Lewis visar sen att han är mänsklig, och gör ett sällsynt misstag. Man får ändå ge honom cred för att han gjorde en stark upphämtning, med tanke på att Bottas hade svårt att plocka en enda position.
På tal om Bottas, kraschen med Russel har jag lite svårt att bena ut. Å ena sidan, föraren som gör ett omkörningsförsök har skyldighet att göra det på ett säkert sätt, vilket ju kan debatteras med tanke på resultatet. Å andra sidan ser man tydligt att Bottas ligger någon decimeter från vänster gräskant, för att sedan pressa Russel ut mot högersidan. Det som får mig att inte beskylla Bottas till 100% är att banan kröker lätt till vänster, vilket gör att han kommer driva ut åt höger, där inbromsningen sker. Skulle vilja summera det som att Bottas tvingar Russel till en position som provocerade bilen så pass att en olycka skedde, men Russel nog inte borde varit där från första början. Skönt att se att båda kunde gå från olycksplatsen på egna ben i alla fall. Vill gärna höra era åsikter om det.
Ja, Ricciardo kan vara hänsynslös i inbromsningarna. Jag minns att Grosjean blev fruktansvärt utskälld av flera förare i Monaco för ett antal år sedan, men Ricciardo kommer undan med att göra likadana manövrar. Förmodligen för att han är en skön lirare som är lätt att tycka om.Tyckte man såg tydligt att ingen vill ta på sig och analysera kraschen. För att verka okänslig så tycker jag de var bra att kraschen skedde. Nu vet alla på gridden vad som är worst case när man inte är uppmärksam och vill vara sjysst och ge space. Det är precis likadant när Daniel Ricc kommer med sen inbromsning på insidan. Vet inte hur många gånger man ser hur föraren som blir omkörd, styr undan för att ge plats.
Precis, vi "hyllar" ju honom för att han gör dessa "bold moves". Men allt handlar egentligen om att bilen framför inte svänger in utan ger utrymme. Jag tycker det var sjukt onödigt att inte lämna plats då omkörningen var långt ifrån klar. Russel var lite för långt fram, och med DRS, för att backa av, det borde Bottas varit beredd på.Ja, Ricciardo kan vara hänsynslös i inbromsningarna. Jag minns att Grosjean blev fruktansvärt utskälld av flera förare i Monaco för ett antal år sedan, men Ricciardo kommer undan med att göra likadana manövrar. Förmodligen för att han är en skön lirare som är lätt att tycka om.
Vem minns inte denna omkörningen av Bottas, följt av hur nöjd han är efteråt.