• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Intressant att läsa. Efter att ha varit på Barcelonas GP för några år sen har tankarna gått mot Abu Dhabi just på grund av ovan anledningar. Ska undersöka det närmre, helt klart.
Gör det. Hojta om du vill ha tips, både på GP:t eller Abu Dhabi generellt. Svägerska med familj bodde där i fem år så vi har varit där och hälsat på ganska många gånger.

Sprint 2026

1000008776.jpg

Börjar bli lite sugen på att besöka ett race. Har varit på Monza och Spa tidigare. Ungern och Österrike ligger väl närmast till hands där Österrike är lite bättre tajmat. Någon som varit där? Räcker det med general admission? Andra åsikter? Dra ihop en KS-trip kanske?

Var i Ungern förra året, och Monza i år.
Monza ligger LJUSÅR före när det kommer till att ta sig dit/hem kontra Ungern, köade EXTREMT länge för att ta sig in/ut från parkeringen.
Maten i Ungern är sämre, Toaletterna bättre.
Mer saker att göra runt banan i Ungern.
Vi satt i sista partiet så inte så kul racing tyvärr, om man jämför med kurva 1 på Monza.

Vi siktar på Spa nästa år (blivit avbokad av boende i spa 2 år i rad så lämnat en lite sur eftersmak) men Österrike är ett alternativ för oss med.

Som du säger, Gptents som gäller på bägge.

någon som hört något om detta

1758098650323.png
Så blir det säkert. Man får i alla fall hoppas att nya reglementet blir lite av en nollställning i bilens ”Maxifiering”.
Känns i vart fall som att han kommer få bättre chanser att prestera än vad Lawson och Tsunoda fått i år. Hoppas bara att han slipper köra årets bil, men det är jag inte säker på att han kommer undan…

Nej inte om man ser till totalställningen, men en sån total genomklappning (totalkvaddade bilen i kvalet, grov tjuvstart i loppet följt av krasch i muren) kan nog sätta sina spår mentalt. Det finns liksom inget eller ingen att skylla på förutom honom själv. Nu räddas han ju lite av att Norris inte hade nån fart, men en storkörande Verstappen kan nog ställa till det en del för båda McLaren-förarna framöver.

Dryga 100 pinnar före Max, 31 före Lando efter dagen. Inte katastrof direkt.
Var tvungen att kolla eftersom det lät mycket. Verstappen är faktiskt bara 69 poäng efter Piastri. Det kommer att bli svårt att ta in, men omöjligt är det absolut inte. Det ska dock till att McLaren får problem, att Piastri kör bort sig och att Verstappen kör som en gud i en RB som går som fan. Typ dagens scenario några gånger till..

Var tvungen att kolla eftersom det lät mycket. Verstappen är faktiskt bara 69 poäng efter Piastri. Det kommer att bli svårt att ta in, men omöjligt är det absolut inte. Det ska dock till att McLaren får problem, att Piastri kör bort sig och att Verstappen kör som en gud i en RB som går som fan. Typ dagens scenario några gånger till..
Jag tittade på en ej uppdaterad lista insåg jag, så läge att pudla. Men som du säger, skall mycket till för att Verstappen ska komma ikapp.

Jag tittade på en ej uppdaterad lista insåg jag, så läge att pudla. Men som du säger, skall mycket till för att Verstappen ska komma ikapp.
Mm osannolikt att Max vinner resterande GPn och Piastri konstant blir 3a som bäst. Men vem vet. Skulle McL få lite stress på utmanande banor (som t ex kommande race i Singapore) kan läget snabbt förändras.

Max har lyft sig några nivåer tycker jag. Sen Mekies tog över. Harmoni inom RB tro? Återstår att se om det är trend eller bara omständigheter som gjort att han utmanat om P1 i kval och race.

Var det 2022 RB var så överlägsna första halvan av säsongen? Vid sommaruppehållet kommer jag ihåg att Janne sa att det kvar klart redan. Sen hitta MB fart och allt vände snabbt.

Var det 2022 RB var så överlägsna första halvan av säsongen? Vid sommaruppehållet kommer jag ihåg att Janne sa att det kvar klart redan. Sen hitta MB fart och allt vände snabbt.
Tror inte 2022. Då var fortf Perez ett fungerande komplement till Verstappen och de vann VM med god marginal. Men minns säsongen du beskriver.

Om inte någon utmanar McL kommer Papaya-lägret ge oss mer att snacka om ju närmre avslutningen vi kommer 🍿

Kul med 3e plats för Dino i huvudracet med.
Körde upp sig från 9e.

Hoppas dem hittat lite fart för de race som är kvar

Senast ändrad:
Mm osannolikt att Max vinner resterande GPn och Piastri konstant blir 3a som bäst. Men vem vet. Skulle McL få lite stress på utmanande banor (som t ex kommande race i Singapore) kan läget snabbt förändras.

Max har lyft sig några nivåer tycker jag. Sen Mekies tog över. Harmoni inom RB tro? Återstår att se om det är trend eller bara omständigheter som gjort att han utmanat om P1 i kval och race.
Nej, det är ju osannolikt, men det är ändå sju lopp kvar. Om Piastri klarar av att plocka stabila poäng och helst ta pallplatser, så blir det svårt. Men vad var det som hände igår? Bryter Piastri ett par lopp till, samtidigt som Verstappen vinner, så är det helt öppet. Och Norris är såklart också med i matchen. En gissning är väl att om Verstappen närmar sig ytterligare, så lär de tvingas ta till stallorder.

Jag tror inte bara det är så att Verstappen har lyft sig. De har gjort ändringar på bilen och framför allt bytt golv. Helt plötsligt fick även Tsunoda upp farten och det faktum att Norris inte ens lyckades ta sig förbi honom är ändå lite oroväckande för McLaren.

Och vi vet ju vad Verstappen är kapabel till om han trivs med bilen. Även bättre harmoni i stallet kan såklart spela in. Jag skulle verkligen inte utesluta att Verstappen kan komma att ta seger på seger och vinna merparten av de återstående loppen.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp