• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Andy7750

Audemars
2-Faktor
GMT ringen fixad också.
c60-42agm3-s0rk0-b0_fr_1.jpg
Undra om det är 48-klick på den? Och vridbar i båda riktningar.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Wow den där uppfyller flertalet av mina önskningar! Blå tavla med orangea inslag, keramisk vridring och en rimlig storlek på 42mm i titan. Det enda jag saknar är ett alternativ med länk.
Borde kunna köpa 42mm länken till vanliga Trident, men då är den ju i stål, men den borde passa.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Har CW kommenterat hur de kommer att hantera brexit? Jag antar att de i dagsläget skickar klockorna från England och kommer att fortsätta med det, eller har de planer på något slags EU-lager?

Jag har fått intrycket att de mest säljer till Europa och det blir väl lite mindre attraktivt om priserna ökar med 3-4k men frågan är om det är ekonomiskt försvarbart för dem att öppna ytterligare ett lager.

Jag är lite sugen på en C65 GMT men har hört att de är väldigt frikostiga med reor och rabattkoder och då drar man sig lite för att betala fullpris men man vill samtidigt inte vänta för länge om det innebär en massa strul och extra kostnader.
Just nu: "Save £100 off your next purchase
100SUN19: £100 off purchases of £500 or more*"
 

HSK

Patek
2-Faktor
Just nu: "Save £100 off your next purchase
100SUN19: £100 off purchases of £500 or more*"
Tack for tipset! :) Jag skrev upp mig på deras maillista för att ta del av nästa rabattutskick och det dröjde inte länge så det var väl tur att jag väntade. Jag fick även 120SUN19 = €120 off purchases of €600 vilket i praktiken är samma sak men jag antar att de bara gäller för UK resp. EU.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Tack for tipset! :) Jag skrev upp mig på deras maillista för att ta del av nästa rabattutskick och det dröjde inte länge så det var väl tur att jag väntade. Jag fick även 120SUN19 = €120 off purchases of €600 vilket i praktiken är samma sak men jag antar att de bara gäller för UK resp. EU.
Jättebra. Skulle rekommendera dig att handla i pund. Blev ett lägre pris då.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Menar du på CWs hemsida i uk istället för eu eller att skippa paypals konverteringssystem ?
CWs hemsida i UK. De har ett högre pris i EUR, dvs deras pris motsvarar inte bara skillnaden i växelkurs.

Edit:
Tittade precis. Med rabattkod så kostar nya trident 595 pund, i sek blir det 7352 (Nordeas kurs 12,356) och i EUR kostar den 750 vilket i SEK blir 7979 (Nordeas kurs 10,638). Skiljer alltså 627 kr.

Blir nog ännu billigare i USD (hittar dock inte rabattkoden) ordinarierpris är 795 USD och med kursen 9,48 så landar man på 7536 (om man hittar rabattkoden så lär det blir drygt 1000 sek billigare ytterligare) - kan det ha med paypal omvandlingen att göra eller han man prissatt annorlunda?
 
Senast ändrad:

levman

Cartier
Väldigt sugen på en blå GMT eller vanlig i 40mm. Någon som har en aning när dom kommer?

42mm är aningen stort enligt mig... hade 38 tidigare och gillade det men tror 39-40 är perfekt för mig.

Edit: har dom uppdaterat länken? Inte polerade centrallänkar längre?
 
C

Coach

Guest
Fast den finns väl visst i 40mm på länk? Enda förbehållet med 40mm är att den bara finns i svart.
Vad jag kan se på CWs hemsida så är den svarta i 40mm listad som hybrid och ej på länk. Ber om ursäkt för kassa bilder från datorn.
Länk verkar vara endast i 38 och 42mm.
944245B1-09CB-4D3B-A438-3504C4D0894A.jpeg
639E5C2F-6BBD-42AA-A62A-6D2964B4A6E1.jpeg
 
Topp