• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jo, det är riktigt tråkigt. Hade själv mycket problem med sned GMT-visare på två olika C65 gmt.
Klockorna är fantastiska i normala fall men risken för att få problem gör det nästan känns säkrare att köpa begagnad.
Skumt att ha känslan av man är säkrare på vad man får vid beg köp än vid nyköp

Kör med min gula i kväll.
Gräva ner dräneringspumpen lite till för att torka upp makadamen är riktigt lördagsmys.

vMR1Tg6hEfRD1S1cMMcZsOvW9nJxISPp4qIbKUcnBOL_YqMy7one2vO-dFU9YTJjlJbiL5w2ZK9WF36w0iuWyjG6Shd_V7GVM57K8Zz9NECN5ks9sGWPaTsbPXDqEW-eQRTnhJL4llmFCVeetX4vdh4fAJZGCe6W2zSVlfXMxalqBK2t-98G3QQ9kdeqix1VRwGdxtsz0l2s2k0HR4N6IPUkYhOACrM_Gw_VB6l4dr-EnCnTzcPFzY9ZH76yY7HAZDgLoBYxH8jrdWMVuM5oZXHnuiLIVTpF_MKowzFTd341b3epzGk1F-ILM-VACFbduTviI_OalULR9XHWmg2l5n4Ek7zIo3X7z6cSCnOmcirE05FdzgKK3Lsj8ef6nSgUavXRVEWF1NxOgNt8q06WpibEhgJ1ud_TqB-kbXmVnW0U2bd5OoCSLT-Zo1Z308utCqp5R2nVTeAw8G14na0iUz7umW2a47nyfrIdTVLx8KIXDGfghgdpficM74WVvg3SotytEoQBxFqVRfwWu82snlyKbC6MqJWkQY9K4rwP9kBiezVWHp92L2N49zkufeP9yOUBu9aGbArw0IZHN8sNzHL7Co9-RL-8qyzAEHO2CgQwVtUQaCw1oTqZMnEbjFBjgU4z_kNdYQPwpYqw80KD9sTka7ZnXMHWLjloIO2bl1fy_KZFUitUvXZw=w658-h903-no
Ja det känns ju lite fel... Grejen är ju att när dom är felfria är dom ju sjukt prisvärda. Så det behövs ju så lite för verkligen vara excellenta.
 
Nu är den här skönheten tillbaka efter garantiärende hos CW. Mycket smidig process och väl hanterat av CW även om det tog sin tid. När man läser om hur andra tillverkare hanterar världsgaranti blir man mörkrädd, här fungerar garantin fullt ut trots att jag inte är första ägaren.

6A5C8312-BC19-4612-ABBA-B429CE80F16B.jpeg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Kul med lite positiv kritik, har ju klagats lite. :)
Då kan jag passa på att klaga lite till :)
Har ju beställt retur på min CW, fick svar i lördags att jag skulle återkomma med adress, och vilken dag DHL kan komma och hämta upp paketet.
Sen fick jag ett mail igår, med samma svar fast från en annan CW-anställd.
Och idag fick jag ett tredje mail, med samma svar fast från en tredje CW-anställd.
Jag har svarat alla tre med samma mail. Får se var det leder.
 

Waldorf

Audemars
Då kan jag passa på att klaga lite till :)
Har ju beställt retur på min CW, fick svar i lördags att jag skulle återkomma med adress, och vilken dag DHL kan komma och hämta upp paketet.
Sen fick jag ett mail igår, med samma svar fast från en annan CW-anställd.
Och idag fick jag ett tredje mail, med samma svar fast från en tredje CW-anställd.
Jag har svarat alla tre med samma mail. Får se var det leder.
Hmmm, verkar ju som att något eller några problem har de. Eller så slåss de (alla tre) om att få vara den som hjälper en kär kund... :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Då kan jag passa på att klaga lite till :)
Har ju beställt retur på min CW, fick svar i lördags att jag skulle återkomma med adress, och vilken dag DHL kan komma och hämta upp paketet.
Sen fick jag ett mail igår, med samma svar fast från en annan CW-anställd.
Och idag fick jag ett tredje mail, med samma svar fast från en tredje CW-anställd.
Jag har svarat alla tre med samma mail. Får se var det leder.
CW-kundtjänsten i ett nötskal...Prova att be dem skicka över fraktsedel annars så att du själv kan lämna in den hos valfritt ombud, det gjorde jag och det var inga problem. :)
Ingen av de tre når fram till tangentbordet, blir neddragen av de andra två? ;) Men visst är det slöseri med resurser, vore väl bättre att de hjälpte fler kunder än att dela på en. Hoppas det löser sig snart så du får till det där andra...
Det var precis det jag menade när jag tidigare skrev om att man som kund borde tilldelas en specifik kontaktperson. Som du säger är det ett enormt slöseri med tid och resurser när flera personer ska sitta och besvara samma mail med ibland helt olika svar. Ledningen borde rimligtvis vara medvetna om detta och ändå verkar inget göras åt det. :banghead:
 
CW-kundtjänsten i ett nötskal...Prova att be dem skicka över fraktsedel annars så att du själv kan lämna in den hos valfritt ombud, det gjorde jag och det var inga problem. :)
Det var precis det jag menade när jag tidigare skrev om att man som kund borde tilldelas en specifik kontaktperson. Som du säger är det ett enormt slöseri med tid och resurser när flera personer ska sitta och besvara samma mail med ibland helt olika svar. Ledningen borde rimligtvis vara medvetna om detta och ändå verkar inget göras åt det. :banghead:
Jag har inte upplevt något av detta utan fått snabba svar på mail och frakthandlingar skickade direkt. Sen tog själva reparationen ett tag men när jag har frågat om status har jag blivit snabbt uppdaterad. Kan bara ge lovord om deras kundservice utifrån mina upplevelser.
 

parasec

Rolex
2-Faktor
CW-kundtjänsten i ett nötskal...Prova att be dem skicka över fraktsedel annars så att du själv kan lämna in den hos valfritt ombud, det gjorde jag och det var inga problem. :)
Det var precis det jag menade när jag tidigare skrev om att man som kund borde tilldelas en specifik kontaktperson. Som du säger är det ett enormt slöseri med tid och resurser när flera personer ska sitta och besvara samma mail med ibland helt olika svar. Ledningen borde rimligtvis vara medvetna om detta och ändå verkar inget göras åt det. :banghead:
Jag hade en och samma kontaktperson hela tiden. Blev ändå rörigt värre men löste sig till slut.
C06454E7-F527-451B-96F7-40504BAD6633.jpeg

Reklam för CW i Londons tunnelbana. Lite kul att se. Men kanske borde de satsa mer på förbättrad kundservice istället för marknadsföring med tanke på vad man läst här sista tiden...
Exakt så!!

EDIT: Roligare med bild (samma som i mikrotråden för en stund sedan)
fbd4cfc9-2002-4f12-8aef-41531a4c3b3c-jpeg.1286833
 
Senast ändrad:

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Christopher Ward, you had my interest:
  • Gedigen länk med
  • Quick release pins och
  • Verktygslös microjustering i låset

But now you have my attention:
  • COSC
  • Logo kl 12
  • 1100 euro
Screenshot_20191122-144125.jpg


Tyvärr en RAF-logga på baklocket, men man kan inte få allt.
Mycket bra! Hade gärna sett riktiga bilder i stället för renderingar. Jag personligen har inget mot RAF-logon.
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Mycket bra! Hade gärna sett riktiga bilder i stället för renderingar. Jag personligen har inget mot RAF-logon.
Delar av PR-materialet tycker jag verkar vara antingen riktiga bilder eller renderingar som är så verlikhetstrogna att de flesta inte ser någon skillnad :)
https://www.ablogtowatch.com/christopher-ward-military-collection-c65-watches/

Spelar dock kanske mindre roll om renderat eller studiofoto: det mesta ser ju rätt bra ut på ett studiofoto i perfekt ljus med rätt objektiv.

Man vill ju helst vänta in sjaskiga kundbilder på forum, eller vissa recensioner på tuben, det är nästan det enda sättet att verkligen få grepp om prylarna utan att prova i butik :)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Delar av PR-materialet tycker jag verkar vara antingen riktiga bilder eller renderingar som är så verlikhetstrogna att de flesta inte ser någon skillnad :)
https://www.ablogtowatch.com/christopher-ward-military-collection-c65-watches/

Spelar dock kanske mindre roll om renderat eller studiofoto: det mesta ser ju rätt bra ut på ett studiofoto i perfekt ljus med rätt objektiv.

Man vill ju helst vänta in sjaskiga kundbilder på forum, eller vissa recensioner på tuben, det är nästan det enda sättet att verkligen få grepp om prylarna utan att prova i butik :)
Här ser den ju riktigt bra ut:
upload_2019-11-22_17-2-29.jpeg
 

Eidolon

Omega
Första men förmodligen inte sista inlägg i tråden här. Jag har gått och blivit svårt sugen på en C60 mk3.

Med Black Friday på horisonten, hur har det sett ut tidigare? Har CW kört några speciella kampanjer?

Jag citerar mig själv nu när deras Black Friday-rea har dragit igång. 15% på hela sortimentet fr o m idag och säkert hela veckan ut :cigar:
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Äntligen kan jag posta här också! Jag är mycket nöjd med min nya Christopher Ward. Dock har jag lite svårt att få länken perfekt, antingen blird lite för tajt eller lite för slapp.
IMG_20191215_143457__01.jpg
Min hälsar.
image.jpg

Har exakt samma problem (trots inbyggd och smidig microjustering). Max inskjuten justering med en extra länkbit blir något för löst (tar jag istället bort en länkbit tvingas jag släppa ut hela microjusteringen och då blir det lite för tight för min smak).
Jag föredrar något för löst framför för tight då det inte kommer att gå att släppa ut extra när armen sväller på sommaren.
Avsaknaden av halvlänkar ställer till det.

Galet bra klocka annars!
 
Topp