Stort tack för din hjälp, ska kika på tibber om jag kan lösa smart laddning då jag lika gärna kan köra dem med timpris istället för nuvarande Telge.Avseende din laddbox, där får du nog kolla om de har stöd för den som en s.k ”power up”.
Sett till deras priser och affärsmodell, kika runt här: https://support.tibber.com/sv/articles/4406583-elpriset-hos-tibber
Jag kan t om vara så transparent att jag delar senaste fakturan härDär ser du även färre kWh på elbilsladdning, än bilden jag postade tidigare. Detta är då en vän laddade bilen här så jag pausade smartladdningen
![]()
Resten får du nog prata med själva Tibber, hoppas det hjälpt dig någorlunda iaf!
Jag har en ganska osmart Kia Ceed plug-in hybrid som ej har Kia Connect så tror tyvärr det är kört där också!Som @TerryTee försöker påtala är det 50% rabatt med smartladdning. Kört Tibber 14 månader nu och varenda räkning har de rakat av 50% på laddningen. Vad har du för elbil @hejsam ??
Vi precis som @TerryTee kör tesla. Och även teslan i sig är kompatibel med Tibber. Så hade nu inte vår laddbox stötts av Tibber (vilket den gör) så hade teslans uppkoppling/synk mot Tibber räckt ändå