• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som köpt Rolex Day-Date 40 mm ännu?

jeje88

Omega
På riktigt, sjukt svårt... Ska man ta en guld guldare eller en rosé?

Är otroligt nära att klippa till, men har så svårt att bestämma mig mellan ovannämnda.

Rosé är snyggt, men känns som att den kan gå ur mode medan gula alltid kommer förbli en klassiker.
 

Apansson

Torpare
På riktigt, sjukt svårt... Ska man ta en guld guldare eller en rosé?

Är otroligt nära att klippa till, men har så svårt att bestämma mig mellan ovannämnda.

Rosé är snyggt, men känns som att den kan gå ur mode medan gula alltid kommer förbli en klassiker.
Gult. Eller ja, vitguld med blå tavla om man inte går på platina.
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Jag vann.
image.jpeg
 

Totte

Panerai
Säga vad man vill, den är mycket tightare än DD2... MEN! hur tänkte de när det design'ade anslutningen mellan länk/boett? Var inne o provade platinan i veckan och sista länkbiten är innanför hornen och sticker upp ovanför dem.
image.jpg
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Så jävla krallig är du inte, 36 funkar! ;)

Helt ärligt så tror jag att mycket är en vanesak och därför sitter i huvudet.
Jag skulle vilja gå så långt och säga att allt sitter i huvudet. Tänk er 50-talet när många jobbade på gårdar eller i skogen. De hade armar som ekstockar! På dessa stockar satt det en liten 34 millimetare. Och ingen gick runt och tänkte, skit vilken liten klocka jag har...
 

DrDre

Patek
Jag skulle vilja gå så långt och säga att allt sitter i huvudet. Tänk er 50-talet när många jobbade på gårdar eller i skogen. De hade armar som ekstockar! På dessa stockar satt det en liten 34 millimetare. Och ingen gick runt och tänkte, skit vilken liten klocka jag har...

Lite OT, men jag håller med dig. Välkänd Rolexannons med en väldigt liten klocka som är helt OK.

 
Topp