Sjuksyrran
Basic
Fantastisk tråd! Verkar finnas en marknad för färdigblekta natos. Fast det tar ju förvisso bort charmen lite.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stort plus för den snygga snör-fästnings-setupen du fått tillDet röda kommer sitta uppe i minst två veckor. Och vattnas ordentligt med citron så får vi se.
Kommer naton hinna bli blekt innan grannarna undrar va f*n man håller på med?
Huvudsaken något blir blekare.Nu har jag läst denna tråd från start till slut, helt jäkla fantastisk serie.
Nu blir det att åka hem och preppa ett par band och se om man kan patinera dem något eller om det bara är man själv som får gråa hår av processen.
Ska du inte snöra fast det? Kommer ju flyga med vindenHär ligger natot och gottar sig i solen medan jag och familjen åker på semester, må du plågas av vädret och all citron du fått smaka
Sitter fast med spännet i en skråspik i altanenSka du inte snöra fast det? Kommer ju flyga med vinden
TS sjösatte citron-i-solen-projektet idag.
Citron och sol tycks ha en blekande effekt. Det var någon längre upp i tråden som kammade hem det på detta sätt.Påskyndar citronen åldrandet mycket eller?
I så fall skall jag dränka mitt nato i citron så fort jag kommer hem från weekend-resan
Just det ja, det läste jag i ett tidigare inlägg att någon hade några band på sitt tak och hällt citron påCitron och sol tycks ha en blekande effekt. Det var någon längre upp i tråden som kammade hem det på detta sätt.
Nu har jag iofs, i brist på citron, börjat med lime. Lite mer homestyling över det hela.
Här behövs forskning! En bit i sol med citron, en bit i sol utan och en bit utan sol men med citron. Och den ack så viktiga referensbiten som får vila i skuggan torr och fin.
Härligt att se vansittet fortsätta.
Värme när det är blött av klorin.Innan jag hällde på klorinet skrapade jag bandet mot en sten. Tänkta att om man ruggar upp ytan blir det bättre.
Efter totalt 18dagar i solen börjar jag se en liten färgskiftning.
Någon som har tips hur jag kan påskynda?
Har provat citron, klorin och citron +klorin.
Typ koka i klorin? Mirco?Värme när det är blött av klorin.
Jag gjorde det med koncentrerad klorin men det var svårkontrollerat så mitt förslag är att börja med 2 delar vatten och 1 del klorin.Typ koka i klorin? Mirco?
Haha, tror inte ångorna är nyttiga för varken människor eller sakerJag gjorde det med koncentrerad klorin men det var svårkontrollerat så mitt förslag är att börja med 2 delar vatten och 1 del klorin.
Koka upp och ta ut för jag misstänker att kloridångorna inte är nyttiga för ugnen.