leiden
Silver
Ibland får man jobba för det, grattisFramgång! 10 dagar ute i klorin har gjort under. Precis den där fis-röda nyansen a'la 80-tal jag var ute efter!
Se bilden där bandet är vikt så syns skillnaden ordentligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ibland får man jobba för det, grattisFramgång! 10 dagar ute i klorin har gjort under. Precis den där fis-röda nyansen a'la 80-tal jag var ute efter!
Se bilden där bandet är vikt så syns skillnaden ordentligt.
Snyggt, ser ut som att klocka och band har suttit ihop sedan det var nytt!Efter ett drygt år utomhus blev det bra blekning på tricolor-natot
Tack!Ibland får man jobba för det, grattis
Hehe, gillart!Spin-off från tråden!?
Går det att bleka ett tropic-liknande band i gummi?
Den som lever får se. Resultatrapportering utlovas i augusti...
Inte världens dyraste band...helt klart värt ett försök för att få den perfekta matchningen till klockan.Hehe, gillart!
Tunn gräns att gå på.. inte kul om gummit spricker så att säga
Lite resultat. Rött perlon som hängt i solen c:a 2 månader. Inga tillsatser utan bara ren solpåverkan. Riktigt bra resultat, verkar som att perlon är betydligt mer medgörligt än de obstinata Natobanden. Som vanligt är det svårt att fånga de exakta färgerna på bild, ännu tydligare skillnad i verkligheten.
Tack! Verkar vara lite mörkare än ditt fis-röda™. Men perfekt till Seikon!Snyggt! Är den sådär lagom fis-röd? ;-)
haha, ok =)Tack! Verkar vara lite mörkare än ditt fis-röda™. Men perfekt till Seikon!
Vad tror ni om hurtigklor?
Nu får det ligga här i två veckor, så får vi se om det händer något...
Tittade till mina band som hängt på en gren i 1år? Lite ljusare, men jag hoppas vårsolen ska göra sitt.
Det där är riktigt bra!Det erkänt eländigt besvärliga röda natot har fått vika ner sig! Efter ett par månader citronindränkt i sol har det kapitulerat.
Är riktigt nöjd med färgen nu.
Inte världens dyraste band...helt klart värt ett försök för att få den perfekta matchningen till klockan.
Lite senare än utlovat.Spin-off från tråden!?
Går det att bleka ett tropic-liknande band i gummi?
Den som lever får se. Resultatrapportering utlovas i augusti...
Nu måste du köpa en...Hurtigklor (klor för pooler), funkade över förväntan, möjligt att två veckor tom var lite för lång tid...
Ska dra dem i tvättmaskinen, så får vi se om det blir lite mindre rostfärgat och mer blekt.
Nje lockar inte...Nu måste du köpa en...
Hur blev resultat efter tvättmaskin? För direkt efter hurtigklor ser det inte så mysigt utHurtigklor (klor för pooler), funkade över förväntan, möjligt att två veckor tom var lite för lång tid...
Ska dra dem i tvättmaskinen, så får vi se om det blir lite mindre rostfärgat och mer blekt.
Hehe nej, det var ju hurtigkloren som fått metalldelarna att rosta och rosten färgade sedan av sig på det blekta natot... Det blev bättre efter tvätt och att det burits, men nästa gång ska jag inte köra det fullt så lång tid i klorbadet.Hur blev resultat efter tvättmaskin? För direkt efter hurtigklor ser det inte så mysigt ut
Vad är målet med det vita bandet?Lite senare än utlovat.
Vad har då solen haft för påverkan? Inte ett skit!
Två av mina band ska få hänga ute över vintern. Det börjar ta sig för det blåa NATO:t, det uppvisar en tydlig blekhet. Tror att det kan bli riktigt fint efter vintern.
Bleka. Jag färgade det lite med svart färg och det blev för mörkt.Vad är målet med det vita bandet?
Jag vet inte om du är ironisk, om bilden har konstigt ljus eller om det är jag som är lite seg en torsdag som denna, men jag tycker bandet ser väldigt väldigt vitt ut. Men det förstås, jag kanske gått och blivit färgblind?Bleka. Jag färgade det lite med svart färg och det blev för mörkt.
Är ej ironisk. Bilden ljuger lite. Jag har faktiskt färgat bandet lite, och tyckte det blev lite för mörkt.Jag vet inte om du är ironisk, om bilden har konstigt ljus eller om det är jag som är lite seg en torsdag som denna, men jag tycker bandet ser väldigt väldigt vitt ut. Men det förstås, jag kanske gått och blivit färgblind?
Okej, då får jag önska dig lycka till!Är ej ironisk. Bilden ljuger lite. Jag har faktiskt färgat bandet lite, och tyckte det blev lite för mörkt.