Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Två av mina band ska få hänga ute över vintern. Det börjar ta sig för det blåa NATO:t, det uppvisar en tydlig blekhet. Tror att det kan bli riktigt fint efter vintern.
Du menar att du fått synbar effekt på ett nato bara genom att låta det hänga ute en vinter?Med vårsol och vårvärme börjar det kännas som sommaren är på väg, och att det är dags att väcka denna tråd till liv efter sin vinterdvala.
Mitt blåa NATO som nu hängt ute typ ett år är nu riktigt fint blekt. Det vita perlonet togs in i december när det hade uppnått "rätt" vithet.
Hur går det för era projekt? Och framför allt, vad har ni planerat för tokigheter för era band inför sommaren?
Nä, inte riktigt. Har hängt ute ungefär ett år nu, och dränkts i citron lite då och då.Du menar att du fått synbar effekt på ett nato bara genom att låta det hänga ute en vinter?
Hade mitt hängande 2 år utan större märkbart resultat.
testa solskydd på ett natoband (på en halva)Nä, inte riktigt. Har hängt ute ungefär ett år nu, och dränkts i citron lite då och då.
Slutresultat: 2/5 toasters. Jag gick för hårt med osthyveln, bandet blev visserligen mjukt som jag ville men det ser ej snyggt ut. Möjligen lite vintagelook men nej, jag erkänner mig besegrad. Nästa operation skall planeras bättre och vara längre än en eftermiddag
Har hängt upp mitt natoband i fönstret
Som ett jävla psycho...... -fantastiskt!
Har hängt upp mitt natoband i fönstret
Ska du inte utveckla lite om din metod?Jag lyckades ganska bra med att bleka ett nato.
Natot till vänster hade den typ av färg det blekta natot till höger hade från början.
Härlig tråd för övrigt, man ska aldrig ge upp!
Du tänker väl behålla spindeln på?Uppdatering: Nu är jag inne på andra månaden! Natobandet börjar få lite patina och det har även fått sig en kompis!!
Absolut! Den kan säkert bidra till lite mekanisk nötning på Natobandet!Du tänker väl behålla spindeln på?
Börjar så här...
.....nu väntar vi tills imorgon.....
Ja du, med tanke på de tidigare försöken av våra kära kompisar här kan jag inte förvänta mig nått annat än total nederlag ...men hoppet är det sista som överger en ju...så nu håller vi tummarna, och hoppas att Remolen inte självantänder...Ser fram emot resultatet. Frågan är om det blir blekt, NATO-banden har visat sig vara tuffare än de flesta försök i denna tråden. Lycka till!