• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nöta nato (långt inlägg utan payoff)

Yrsnö

Cartier
Framgång! 10 dagar ute i klorin har gjort under. Precis den där fis-röda nyansen a'la 80-tal jag var ute efter!
Se bilden där bandet är vikt så syns skillnaden ordentligt.

IMG_20160528_140031.jpg
IMG_20160528_140103.jpg
1464446027023267671987.jpg
 

Yrsnö

Cartier
Bra resultat! Blir det ett nato/zulu härnäst?

Blir ett blått och ett grönt perlonband till, även några natos jag beställde igårkväll( b.la ett gult). Massvis med sommarstraps! :)

Tackar!

Härligt att rosa heter fisröd när män diskuterar :)

Man måste välja sina ord väl när man närmar sig de nyanserna :p
Blir lite väl mycket Ernst Kirchsteiger om man börjar pratar om göra egna rosa armband....
 

Garming

Breitling
Jag arbetar i reception och har läst igenom denna tråd under alla dötimmar, riktigt rolig läsning. Har skrattat så högt att folk kommit ut från sina arbetsrum för att kolla vad jag håller på med, nästan lite pinsamt. Keep it going! Blir ett utomhusbad av klorin för min del!

Edit: Trådens klimax hittills måste vara bilden när någon spände fast band + klocka på en häst. Jag skrattade så det kom tårar, tack för att ni får min arbetsdag att gå fortare!
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Uppdatering.
Har först och främst hittat en ny lösning hur banden ska hänga på balkongväggen.:) Tejp var en synnerligen usel idé :banghead: då värmen från solen gjorde att banden lossnade från tejpen var och varannan dag. Blev lite less på att fixa ny tejp allt för ofta.:grumpy:
Resultatet på det röda perlonbandet är som tidigare konstaterats lysande. Även det röda natot börjar uppvisa blekhetstecken:woot:. Det blåa verkar vara lite mer svårflörtat. (Det vita perlonbandet har inte hängt så länge att jag hade förväntat mig några resultat).

Förr:
0421.jpg

Nu:
a49am.jpg
 

demondave

Rolex
Uppdatering.
Har först och främst hittat en ny lösning hur banden ska hänga på balkongväggen.:) Tejp var en synnerligen usel idé :banghead: då värmen från solen gjorde att banden lossnade från tejpen var och varannan dag. Blev lite less på att fixa ny tejp allt för ofta.:grumpy:
Resultatet på det röda perlonbandet är som tidigare konstaterats lysande. Även det röda natot börjar uppvisa blekhetstecken:woot:. Det blåa verkar vara lite mer svårflörtat. (Det vita perlonbandet har inte hängt så länge att jag hade förväntat mig några resultat).

Förr:
0421.jpg

Nu:
a49am.jpg

Ska det vita blekna? :D
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Ett tips som kanske kan funka till er som vill ha bandet att se använt ut är att testa att smeta på solkräm på det.

Jag har sett att solskyddskrämerna får syntetmaterial att tappa färgen där det hamnar på dem. Dotterns jacka (relativt ny) har redan blivit lite blek i slaget där hennes haka gnuggar emot och det kom efter att vi började smeta in henne med SPF 50 i ansiktet.

Jag har även sett solkräm mer eller mindre lösa upp ytskiktet på flipflops och på plast/syntetgummi armband till klockor.
 
Topp