Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är fan nördnivå på riktigt när man har starkare relation till ett natoband än till en klocka.Hur härligt är det inte med ett rejält solblekt rött NATO. Mysigt värre. (Bandet har jag kvar, dock inte klockan...) Men andra klockor kommer att äras med att bära detta fantastiska band i sommar...
Härligt! Kan man få se hur det ser ut tillsammans med en klocka?
Har du plockat ur dessa än?
Fy f-n vad mäktigt!Har spenderat dagen ute i skogen och då givetvis kollat till mitt Nato-band som har suttit o gottat sig på stolpen nu i ca 5 år.
Rejält med påväxt av alger och nu även lite lav/mossa. Pvd:n har övergått från blåaktig ton till rostfärgad. Lite kul att man fortfarande kan se vecken efter när det satt på min SKX.
Så återigen får det väl hänga där ett par år till
Hur blev resultatet?Antagligen helt verkningslöst. Men ett hög band har fått koka upp i salt & citron i en halvtimme. Så får vi se.
Hur blev resultatet?
Det som har funkat bäst i mina experiment har varit att genomblöta banden med fläckborttagningsmedel (TaBort eller likn.). Sen inslagna i nåt lufttätt så dom inte torkar för fort (genomskinlig plastpåse/plastfolie) och sen får dom sola i högsommarsolen i den förpackningen i ett par dygn. Sen kokning i nån skrotkastrull som inte behöver diskas så noga efteråt (för det brukar bli färgutfällning).
Alltså. Den här tråden.
Japp, sandpapper är också bra grejer för att patinera metalldelarna så dom inte ser fabriksnya ut.Nu ligger dom på balkongen och torkar med lite mer citronsaft. Inget färgutfall än iallafall när jag kokade dom.
Bästa resultatet jag har fått är att låta det ligga i saltvatten & citron ett par dagar. Sen koka natot, låt torka & gnugga finkornigt sandpapper på. Sen har det fått ligga och torka igen. Resultatet blev riktigt bra.
Antagligen helt verkningslöst. Men ett hög band har fått koka upp i salt & citron i en halvtimme. Så får vi se.
[/QUOTE ]
Min första tanke när jag såg bilden var "varför har han lagt i vaniljstänger" innan jag fattade, en nanosekund, senare att det var banden
Min första tanke när jag såg bilden var "varför har han lagt i vaniljstänger" innan jag fattade, en nanosekund, senare att det var banden
Hur blev resultatet?
Det som har funkat bäst i mina experiment har varit att genomblöta banden med fläckborttagningsmedel (TaBort eller likn.). Sen inslagna i nåt lufttätt så dom inte torkar för fort (genomskinlig plastpåse/plastfolie) och sen får dom sola i högsommarsolen i den förpackningen i ett par dygn. Sen kokning i nån skrotkastrull som inte behöver diskas så noga efteråt (för det brukar bli färgutfällning).
Ser ju riktigt fint ut! fasen, nu blev jag sugen på en explorer 2 ocksåTvå års slit.
Trevlig klocka som fortfarande går att hitta till en ”rimlig peng”.Ser ju riktigt fint ut! fasen, nu blev jag sugen på en explorer 2 också
Ett spontant tips som jag kom på när jag såg @DiscoPapa's nyckelring ovan: sätta fast nånslags hundleksak i ett nato och ge till sin hund eller en hund i sin närhet! Borde väl kunna slita rätt bra på ett nato?
Hmmm, sant...Bra idé för att nöta natot men dålig för hundens tänder!
Patina by pussyOm några år kommer jag sälja detta dyrt.
Slitet av katt.