• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nöta nato (långt inlägg utan payoff)

Nissenutz

Patek
2-Faktor
621B2347-635F-442E-8E0C-B7BC88E38714.jpeg
Mina vänner, jag har hittat en snabblösning för er som inte orkar vänta en hel sommar!
Detta tog ca 30min att göra. Innan var det ett klassiskt skogsgrönt Nato från singular.

image.jpg
Känns som en förklaring underlättar för oss andra :D
 

jurassicjay

Cartier
Nyckeln var ett syrabad!! Bandet blev mycket mattare också, ser mer ut som bomull.

Jays natosoppa:
1. Lägg bandet i blöt i varmt vatten i några minuter.
2. Plocka upp bandet, dra och vrid lite i det, torka av överflödigt vatten.
3. Täck bandet med bikarbonat och häll sedan på ättika (jag använde 12%). Låt bubbla klart.
4. Gör en lösning av klorin och vatten (jag vet, 100% miljövidrigt..) i en kastrull. Koka upp och lägg i bandet. Mitt tog ca 10 min i kastrullen. Tänk bara på att det ju ser mörkare ut än vad det egentligen är när det är blött.


Smaklig spis!
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Nyckeln var ett syrabad!! Bandet blev mycket mattare också, ser mer ut som bomull.

Jays natosoppa:
1. Lägg bandet i blöt i varmt vatten i några minuter.
2. Plocka upp bandet, dra och vrid lite i det, torka av överflödigt vatten.
3. Täck bandet med bikarbonat och häll sedan på ättika (jag använde 12%). Låt bubbla klart.
4. Gör en lösning av klorin och vatten (jag vet, 100% miljövidrigt..) i en kastrull. Koka upp och lägg i bandet. Mitt tog ca 10 min i kastrullen. Tänk bara på att det ju ser mörkare ut än vad det egentligen är när det är blött.


Smaklig spis!
Mmm gör jag det där hemma så kommer sambon låta mig äta i förrådet i fortsättningen. Det gick liksom bra fram tills klorinsoppan :D
 

jurassicjay

Cartier
Mmm gör jag det där hemma så kommer sambon låta mig äta i förrådet i fortsättningen. Det gick liksom bra fram tills klorinsoppan :D

Jag gjorde det med sambon i samma rum. Hon märkte ingenting. Konstigt nog luktar klorinet inte alls lika mycket när det kokar..! Använd ett lock! Luktade mindre än om man lämnar flaskan utan korken!
 
Mmm gör jag det där hemma så kommer sambon låta mig äta i förrådet i fortsättningen. Det gick liksom bra fram tills klorinsoppan :D
Jag gjorde det med sambon i samma rum. Hon märkte ingenting. Konstigt nog luktar klorinet inte alls lika mycket när det kokar..! Använd ett lock! Luktade mindre än om man lämnar flaskan utan korken!
Använd köksfläkt.

Alternativt: -Visa vem fan det är som bestämmer därhemma!:cool: Var en man..
Du vet att vi härstammar från vikingarna va?! (Och dom kokade ju som bekant natoband i klorinsoppa varenda dag! :D )
 

OddD

Panerai
2-Faktor
Gick ju sisdär i mitt försök, luktar dessutom f×n ur mikron och i köket.
Ett oanvändbart nato o en spräckt tallrik blev resultatet.
15571752130031522669537494241554.jpg

Tillagt 7/5 klockan 12.04
Natot är inte obrukbart gick att rädda.
 
Senast ändrad:

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tänkte nog inte alls.
Först ett indränkningsbad i Absinte för den goda luktens skull, sen inkletat i ketchup och så in i mikron. Kanske blir bra om man inte brassar full effekt, eller skulle nog legat i ugnen på låg temp och lång tid för bra resultat provar nog det nästa gång.
15571795846482595410810303162813.jpg
Aldrig hört om kombinationen micro och metall? :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Tänkte nog inte alls.
Först ett indränkningsbad i Absinte för den goda luktens skull, sen inkletat i ketchup och så in i mikron. Kanske blir bra om man inte brassar full effekt, eller skulle nog legat i ugnen på låg temp och lång tid för bra resultat provar nog det nästa gång.
15571795846482595410810303162813.jpg
Hur mycket absinthe drack du själv innan detta episka test? :D

Skämt å sido, tack för skrattet och hoppas i slutändan att bara tallriken och natot fick sätta livet till. Mao att mikron överlevde.
 

OddD

Panerai
2-Faktor
Hur mycket absinthe drack du själv innan detta episka test? :D

Skämt å sido, tack för skrattet och hoppas i slutändan att bara tallriken och natot fick sätta livet till. Mao att mikron överlevde.
För min del hade varit bättre om den gamla svensktillverkade Philips micron satt livet till, så jag hade haft en anledning till att köpa en ny.
 

OddD

Panerai
2-Faktor
Först ett indränkningsbad/soppa/sörja som får koka en stund. Sen ett hemligt recept som natot smörjs in med och så in i vanlig ugn på låg temp.
15572212942514899662200803522323.jpg
15572213195581725636922734797249.jpg

Om någon undrar över citronpepparn så lärde jag mig som student att allt som kan kokas kan man ha citronpeppar till.
 

Hugii

Audemars
Först ett indränkningsbad/soppa/sörja som får koka en stund. Sen ett hemligt recept som natot smörjs in med och så in i vanlig ugn på låg temp.
15572212942514899662200803522323.jpg
15572213195581725636922734797249.jpg

Om någon undrar över citronpepparn så lärde jag mig som student att allt som kan kokas kan man ha citronpeppar till.
Nöta nato, inte mörda nato :)
 
Topp