• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nöta nato (långt inlägg utan payoff)

Husse

Patek
Får mig att tänka tillbaka på när jag och en gammal vän satt i hans gäst stuga och dygnade och spelade Xbox, vi tyckte det blev mörkt så vi tände den enda lampa vi hittade, kan säga att vi såg ut som kokade kräftor i ansiktet bägge två haha.. :D
Men måste ju fråga vart det något bättre av behandlingen?
Nu är ju min nacke lite speciell. Tror jag är rätt ensammen om att ha fått 8 st whiplashskador...
Men -80 talets vård för nacken var kass!
Först värmelampa sedan lite försiktig massage och på med kragen igen!
I dag får jag tens/akupunktur mot smärtan och jag ska få träningsprogram för wet-west i varmvattenbassäng!
Aldrig krage och aldrig stilla med nacken, är väl en bra länkmetod.
 

Acos

Audemars
Nu är ju min nacke lite speciell. Tror jag är rätt ensammen om att ha fått 8 st whiplashskador...
Men -80 talets vård för nacken var kass!
Först värmelampa sedan lite försiktig massage och på med kragen igen!
I dag får jag tens/akupunktur mot smärtan och jag ska få träningsprogram för wet-west i varmvattenbassäng!
Aldrig krage och aldrig stilla med nacken, är väl en bra länkmetod.
Låter ju verkligen inte som om det var någon hit med skadad nacke på 80talet, nu är det ju iofs givetvis aldrig det men det låter onekligen som om 80talet kanske inte hade den bästa vården.. men shit 8 whiplash är du någon sjuk extremsportare eller hur bär du dig åt? Hoppas verkligen du får någon ordning på det för gå runt med smärta är absolut ingen höjdare
 

Weiss

Omega
Hänger ut ett Nato här också. Får nog spika fast det i söderläge!
Då får vi se vad Solen har för effekt här på mitten!

Ah! Då kan vi jämföra utfallet om variablerna i övrigt är jämförbara! :D Hos mig får jag väl räkna med att hänga ut det mitten på november om det ska ut så snart det blir vinter... Nu snöade det faktiskt idag så det kanske ska ut tidigare ändå :sorry: Slänger ut en bild om min trånga skalle kommer ihåg det.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
För nytillkomna trådtittare kan jag berätta att trådkonsenus verkar vara att citron i alla dess former är en viktig ingrediens för ett rejält solblekt band...:)
Det erkänt eländigt besvärliga röda natot har fått vika ner sig! Efter ett par månader citronindränkt i sol har det kapitulerat.:D
Är riktigt nöjd med färgen nu.:)
0730nato.jpg
0730.jpg
 

Weiss

Omega
Mmm. Låter logiskt :) Jag tänker ha ett öppet sinne och studera korrosion, fågelskit, insektsangrepp (nåja...) och effekter av långvarig hög luftfuktighet i kombination med ##**%%!! kyla :D (bor vid kusten)
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Det bör det vara men jag är inte där ännu känner jag :D För 6 månader sen tyckte jag det var lite överdrivet att nöta nato så det är väl bara en tidsfråga innan jag trappar upp.
@North
 

Weiss

Omega
Nu har det hänt grejer! 147h i UV skåpet har gett resultat. Låter den hänga minst en vecka till. Passar på att hänga in ytterligare ett band.
Hmja, det där blir nog svårt att matcha under naturliga förhållanden, men vi får väl se vad 5 månaders snö, slask och svinkyla kan leverera o_O. Om det nöter natot lika hårt som mitt humör så kommer resultatet att bli fenomenalt :bored:
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Hmja, det där blir nog svårt att matcha under naturliga förhållanden, men vi får väl se vad 5 månaders snö, slask och svinkyla kan leverera o_O. Om det nöter natot lika hårt som mitt humör så kommer resultatet att bli fenomenalt :bored:
Ja detta speglar absolut inte naturlig tid i sol. 1500h i detta skåp motsvarar ca 2 år utomhus enligt labbet.
 
Topp