Går ju alltid att "krydda" med salt och citron också...Solen är det bästa verktyget
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Går ju alltid att "krydda" med salt och citron också...Solen är det bästa verktyget
Jag har pressat citron på det men det är solens förtjänst till 99%Går ju alltid att "krydda" med salt och citron också...
Svar ja.Har du helt missat denna tråd?
https://klocksnack.se/threads/nöta-nato-långt-inlägg-utan-payoff.20105/page-36
Kan man flytta mitt inlägg till den tråden? @yonssonHar du helt missat denna tråd?
https://klocksnack.se/threads/nöta-nato-långt-inlägg-utan-payoff.20105/page-36
Kör ett phoenix i OWGM men nötningen går långsamt, man är ju mest hemma och degar! Hoppas sommaren gör sitt med sol och salt. Tycker nya gröna phoenix är lite för mörka, trodde de skulle vara lite mer khakigröna faktiskt.Jahapp, hur schletna är allas natoband såhär i starten av 2021?
Blir bra efter lite solexponeringKör ett phoenix i OWGM men nötningen går långsamt, man är ju mest hemma och degar! Hoppas sommaren gör sitt med sol och salt. Tycker nya gröna phoenix är lite för mörka, trodde de skulle vara lite mer khakigröna faktiskt.
Produktionen är i full rullning.Jahapp, hur schletna är allas natoband såhär i starten av 2021?
Snyggt! Måste få ut ett gäng snart jag också så de hinner bli redo till sommarenProduktionen är i full rullning.
Tror mina grannar VET att jag är detNär man bara randomsurfar och stöter på denna tråd. Vilka knäppgökar era grannar måste tro att ni är..
Najs!! Det här hade jag glömt bort. Nu börjar det se riktigt trevligt ut. Nöjda nu eller ska ni köra vidare?Liten uppdatering på @MaBr ’s Seikotavla! Nu över 10 000h (417 dagar) in i UV provningen. För en exteriör artikel motsvarar det ca 15 år exponering på en varm marknad. Börjar se ganska sliten ut!
Eller hur! Det får @MaBr bestämma Den åkte in igen för tillfället.Najs!! Det här hade jag glömt bort. Nu börjar det se riktigt trevligt ut. Nöjda nu eller ska ni köra vidare?
Ser ju grym ut nu! Äntligen har det börja hända saker på riktigt. Man får ju säga att Seiko har lyckats när den ser ut sådär efter motsvarande 15 år i solsken, hehe. Vi kan baka den ett litet tag till och sen får det nog vara klart! Frågan är hur vi ska göra med visarna, de kommer inte att matcha tavla och vridringsinlägget eftersom de i princip är helt opåverkade.Liten uppdatering på @MaBr ’s Seikotavla! Nu över 10 000h (417 dagar) in i UV provningen. För en exteriör artikel motsvarar det ca 15 år exponering på en varm marknad. Börjar se ganska sliten ut!
Ja dessvärre verkar de fortfarande helt opåverkade otroligt nog.. men vi låter allt bakas lite till så får vi fundera under tiden.Ser ju grym ut nu! Äntligen har det börja hända saker på riktigt. Man får ju säga att Seiko har lyckats när den ser ut sådär efter motsvarande 15 år i solsken, hehe. Vi kan baka den ett litet tag till och sen får det nog vara klart! Frågan är hur vi ska göra med visarna, de kommer inte att matcha tavla och vridringsinlägget eftersom de i princip är helt opåverkade.
I värsta fall får man peta bort lite lume från dem så att de ser slitna ut.Ja dessvärre verkar de fortfarande helt opåverkade otroligt nog.. men vi låter allt bakas lite till så får vi fundera under tiden.
Ser ju grym ut nu! Äntligen har det börja hända saker på riktigt. Man får ju säga att Seiko har lyckats när den ser ut sådär efter motsvarande 15 år i solsken, hehe. Vi kan baka den ett litet tag till och sen får det nog vara klart! Frågan är hur vi ska göra med visarna, de kommer inte att matcha tavla och vridringsinlägget eftersom de i princip är helt opåverkade.
Ja dessvärre verkar de fortfarande helt opåverkade otroligt nog.. men vi låter allt bakas lite till så får vi fundera under tiden.
Fast om visare och bezel är opåverkade av, motsvarande, 15 års solljus är det ju faktiskt de kontrasterna, den patinan, klockan skulle ha vid faktiskt användande!? Kanske inte så roligt iofs så vill du ha jämn patinering slitage får du väl fejkpatinera de så de matchar?! Jag kan villigt erkänna att jag är sjukt spänd på att se resultatet när klockan sätts samman. Och återigen, riktigt cool tavlaI värsta fall får man peta bort lite lume från dem så att de ser slitna ut.
Men bezeln är fin! Den finns på föregående sidaFast om visare och bezel är opåverkade av, motsvarande, 15 års solljus är det ju faktiskt de kontrasterna, den patinan, klockan skulle ha vid faktiskt användande!? Kanske inte så roligt iofs så vill du ha jämn patinering slitage får du väl fejkpatinera de så de matchar?! Jag kan villigt erkänna att jag är sjukt spänd på att se resultatet när klockan sätts samman. Och återigen, riktigt cool tavla
Just fan!! Det hade jag glömt! Känns som man kanske ska läsa om tråden frön början?! Eller så väntar jag med det tills klockan är monterad och klar? Roligare payoff på slutet dåMen bezeln är fin! Den finns på föregående sida
Det är lite kul att just bezeln faktiskt körts i ett program som inkluderar regn blandat med UV om vartannat och att tavlan körts i torr cykel med endast UV. Speglar nog verkligheten hyfsat bra!Just fan!! Det hade jag glömt! Känns som man kanske ska läsa om tråden frön början?! Eller så väntar jag med det tills klockan är monterad och klar? Roligare payoff på slutet då
Verkligen. Snyggt move där. Mer ”realistiskt” blir det ju inteDet är lite kul att just bezeln faktiskt körts i ett program som inkluderar regn blandat med UV om vartannat och att tavlan körts i torr cykel med endast UV. Speglar nog verkligheten hyfsat bra!