• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nöta nato (långt inlägg utan payoff)

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
@MaBr ’s grejer efter 480h i ”interiör”maskinen. Fin vridring, visarna till synes opåverkade och kanske en gulning av ”diver’s 200m” ?

43F08D9D-4EA2-40D7-BCEF-89F4E4D90FD9.jpeg
0F379DCD-8939-4BE7-8346-50AFB337AEA9.jpeg
 

Kingesson

Omega
Nu tillbaka on topic! :D
När jag köpte en klocka våren 2018 fick jag med ett obekvämt, uselt och garanterat jättebilligt svart perlonband som jag aldrig skulle få för mig att använda och med inspiration av den här tråden fick det åka ut på balkongen.

Erfarenheten från tråden var att många naton verkar vara svåra solbleka om man inte hällde på citron och grejer, så jag hade inga förhoppningar om att det skulle hända något...

... Såhär ser det ut idag! :woot: Det var kolsvart från början, så jag lade det bredvid ett nytt svart nato för jämförelse.

IMG_20200326_174519.jpg
IMG_20200326_174452.jpg


Lyckades hitta en yta under spännet där solen inte kommit åt:
IMG_20200326_174654.jpg


Synd bara att det fortfarande är lila obekvämt, kommer aldrig få användning för det!
IMG_20200326_174334.jpg


Nu har jag hängt upp ett rött band på samma plats, återkommer om två år med rapport...
 

MyWatchShowsTime

Panerai
2-Faktor
Nu tillbaka on topic! :D
När jag köpte en klocka våren 2018 fick jag med ett obekvämt, uselt och garanterat jättebilligt svart perlonband som jag aldrig skulle få för mig att använda och med inspiration av den här tråden fick det åka ut på balkongen.

Erfarenheten från tråden var att många naton verkar vara svåra solbleka om man inte hällde på citron och grejer, så jag hade inga förhoppningar om att det skulle hända något...

... Såhär ser det ut idag! :woot: Det var kolsvart från början, så jag lade det bredvid ett nytt svart nato för jämförelse.

IMG_20200326_174519.jpg
IMG_20200326_174452.jpg


Lyckades hitta en yta under spännet där solen inte kommit åt:
IMG_20200326_174654.jpg


Synd bara att det fortfarande är lila obekvämt, kommer aldrig få användning för det!
IMG_20200326_174334.jpg


Nu har jag hängt upp ett rött band på samma plats, återkommer om två år med rapport...
Med lite citronsaft på bandet varannan vecka så kommer ditt band va riktigt fint blekt efter 2 sommarmånader :)
 

OddD

Panerai
2-Faktor
Var en ordentlig samling Natoband som ska nötas.
Smart med lösningen att ha dom på bräda,då kan man ju flytta runt brädan för att hitta optimal solnötningsvinkel.
 
Bra betyg för Seiko men tråkigt för oss! Tavlan har iofs inte varit inne så länge så den kanske ger sig snart.

För de som inte vet så har vi bytt till en annan tavla för att den första blev vattenskadad. :)
Är den kvar i maskinen än? Väntar ivrigt på att få se allt monterat. Kikar in här dagligen, uppdatera oss ivriga! :pompus:
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Är den kvar i maskinen än? Väntar ivrigt på att få se allt monterat. Kikar in här dagligen, uppdatera oss ivriga! :pompus:
Jajamen, de hänger kvar! Fick bilder på delarna från @Ehrnholm igår och de har hängt i maskinen i 3200 timmar nu vilket ska motsvara ca 5 år på en plats med många soltimmar. Det som är mest tydligt är att "Diver's 200m" har blivit vit, den var röd innan. :)
image0.jpeg.jpg

image1.jpeg.jpg
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jajamen, de hänger kvar! Fick bilder på delarna från @Ehrnholm igår och de har hängt i maskinen i 3200 timmar nu vilket ska motsvara ca 5 år på en plats med många soltimmar. Det som är mest tydligt är att "Diver's 200m" har blivit vit, den var röd innan. :)
image0.jpeg.jpg

image1.jpeg.jpg
Börjat spricka i tavlan? Tänker index framförallt
 
Topp