Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Forsatte mina försök idag, först 1 timme i 35%ig väteperoxid.
Hittade ingen 50%ig men det hade nog inte gjort någon skillnad.
Peroxiden reagerade inte överhuvudtaget på bandet, ingen tendens till sönderfall.
BILD
Därefter blev det en timme i svavelsyra med samma nedslående resultat.
BILD
Skall se om jag hittar någon saltsyra.
Den där får du reklamera, helt klart.Dränkte in det i 10%ig saltsyra och torkade det i mikron men det enda som hände var att metalldelarna blev mattare och så varma att de brände hål i remmen.
Ja, det satt inte som en fläskläpp. Men tråden har börjat självsvänga. Det finns fortfarande hopp!Vilket antiklimax. Kan vara bästa tråden på KS! Å så sluter det med ett löjligt orange nato...
Men det klart det känns lite som du blir mindfuckad av natobandet.
Efter så lång tid så byter det bara färg till orange för att visa vem det är som bestämmer!
Nu blev det ju kul igen!
Dra åt helvete!And it's on!
Så i slutändan är bandet förhoppningsvis både blekt och avmaskat
Bra jobbat. En udda metod men det gav resultat. Hatten av!Resultatdags!
Jag anser att jag lyckats. Jämförelsebandet är ett nytt och obrukat nato tillhörigt min andra SeaGull 1963. Experimentet torde kunna upprepas, om ni följer mina bildanvisningar, och jag anser det vara vetenskapligt bevisat att ett guldbruntgrönt nato från SeaGull kan blekas/nötas med Bluesmanmetoden.
Som ni ser. Det obrukade överst.
Tråden måste vara av ett mycket undermåligt material då den antagit en blågrå ton.
Hårt arbete var det. Man får belöna sig lite!
Bra jobbat. En udda metod men det gav resultat. Hatten av!
Dränkte in det i 10%ig saltsyra och torkade det i mikron men det enda som hände var att metalldelarna blev mattare och så varma att de brände hål i remmen.
´Saltsyra och svavelsyra blirinte det kungsvatten .Löser t.o.m guld . Luktar stark vet jag så det är inte lämplig annat än i dragskåp .
Jag tänkte om man kör med kungsvatten. Hur blir det då ?Sköljde rent i vatten och torkade mellan varje försök för att kunna jämföra färgen med referensbiten.