Hur många cm har jag kokt bort?
Det kan jag faktiskt inte svara på - sitter i Basel utan ett referensex.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur många cm har jag kokt bort?
Krut, eld och diesel brukar fixa det mesta.
Men i detta fall tror jag på dagligt användande och naturligt slitage.
Det kan jag faktiskt inte svara på - sitter i Basel utan ett referensex.
Vad bra, då har vi ju gjort helt rätt - provat oss fram.Här kommer min lärares svar. Hon är bland annat lärare i Textil Materiallära, det är alltså inte vem som helst.
Av egen erfarenhet är inte klorin heller bra mot olika tyg. Det är för starkt, det förstör natot. Försök hitta ett blekmedel just för textil istället!
Krut, eld och diesel brukar fixa det mesta.
Men i detta fall tror jag på dagligt användande och naturligt slitage.
Hahaha underbart. Jag har tänkt göra att liknande projekt i sommar. Jag ska köpa 5 natoband i olika färger för att sedan lägga ut banden på taket under hela sommaren. Jag hoppas på ett bra resultat.
Bra tänkt, är det samma material i perlonbanden? kan du köra valfritt nato parallellt?Känns som det enda som inte provats än är en ordentlig dos uv-ljus. Nu råkar det vara så att jag har två svarta perlon på ingång och en rätt stabil UV-lampa i källaren...
edit: kom på att Hans_Delsbo körde ju svetsvarianten... men va fan, värt att pröva igen
Bra tänkt, är det samma material i perlonbanden? kan du köra valfritt nato parallellt?
Jamen, det är ju det allra lättaste sättet.Tänkte att man kunde bygga en trumma som man fyller med runda småsten och blekmedel och kopplar till en motor och låg utväxling, sen kör man nötning a la stentvättade jeans... Nåväl ska prova UV först!
when the going gets tough...Jamen, det är ju det allra lättaste sättet.
Bra att ni kör på. Jag har resignerat.
Hatar det där röda jävla natot. Lät det glida ner i lådan igen. Jag har slut på idéer...
Om mitt bleks av min häxbrygd så kan jag posta dig brygden!
Kanske ni andra också kan skicka lite blekmedel?
Tänk att skicka råttgift/lacknafta och få ättikssprit/maskmedel tillbaka!
Kul!
Kanske en sån här stentrumlare.Tänkte att man kunde bygga en trumma som man fyller med runda småsten och blekmedel och kopplar till en motor och låg utväxling, sen kör man nötning a la stentvättade jeans... Nåväl ska prova UV först!
Vad tror ni resultatet blev?
Beklagar att jag inte tog bild på målartvättssörjan som uppstod efter 18h. Det här ser ut som en beskedlig drink i jämförelse.Har det blivit mörkare?
För övrigt är den där sörjan det äckligaste jag sett på KS.
Bra jobbat.
Beklagar att jag inte tog bild på målartvättssörjan som uppstod efter 18h. Det här ser ut som en beskedlig drink i jämförelse.
Nu tycker jag ni hamnat utanför fokus det är väl hur natot ser ut som är det viktiga.Beklagar att jag inte tog bild på målartvättssörjan som uppstod efter 18h. Det här ser ut som en beskedlig drink i jämförelse.