Tror inte metalldetaljerna mår så bra av det.Jag tänkte om man kör med kungsvatten. Hur blir det då ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror inte metalldetaljerna mår så bra av det.Jag tänkte om man kör med kungsvatten. Hur blir det då ?
Tror jag skall ge klorinet lite längre tid, kan man ha bandet i ett träd två år skall väl jag kunna ha tålamod att låta det ligga i klorin en vecka.Sjukt rolig tråd
Konstigt att inte klorin biter och bleker...
Kämpa på pojkar!
Nu har jag lagt det i Klorin och skall förtränga denna tråd i flera dagar.
Förhoppningsvis det sistnämnda.Ditt minne av tråden ska blekna liksom tråden natot är vävt av.
Det har kvar exakt samma färg men har blivit risigt på ett dåligt sätt.Natot är nu diskmaskinsdiskat och soltorkat efter de 18h i koncentrerad målartvätt.
Före:
Efter:
Förbannade envetna jävla natohelvete.
Ja, färgen är exakt densamma. Helt oförändrat. Det blev som sagt bara kemiskt fulslitet.Det har kvar exakt samma färg men har blivit risigt på ett dåligt sätt.
Jag börjar förstå nöjet i att läsa om mina vedermödor nu. I share your pain.
Genial!Ska kolla med min lärare, hon lär kunna detta. Återkommer!
Hittade det här, här kokar han det innan han kastade ner det i nå blekmedel, kanske nåt att prova?
http://www.replica-watch.info/vb/showthread.php?t=93615
Har ett blått Nato som jag själv skulle vilja nöta, imorgon är det hemfärd och då börjar mina experiment!
Kokte bara upp det i maskindisk, skall prova att låta det koka 15min sedan tillbaks i klorinen som det legat i sedan lördags.Tack för länken. Då kanske jabla är inne på rätt spår då.
Kokte bara upp det i maskindisk, skall prova att låta det koka 15min sedan tillbaks i klorinen som det legat i sedan lördags.
Vi kanske är på helt fel spår eftersom ditt gick åt orange när det blekts. Man borde kanske bleka ett brunt eller möjligtvis blått för att få det blekrött.Känns som att det här kan vara grejen. Om du lyckas så åker mitt referensband ner i kitteln.
Good point!Vi kanske är på helt fel spår eftersom ditt gick åt orange när det blekts. Man borde kanske bleka ett brunt eller möjligtvis blått för att få det blekrött.
Ja då var valet av sommarbeater klart, datejust på hemmablekt orange nato.
Bandet krympte rätt rejält under behandlingen och är nu endast 24,5 cm långt, någon som vet hur långt ett Singular-Nato är från början? Singular
Förlåt tänkte inte på det.Räkna hur många tvärgående "ribbor" det är på natot. Mät tjockleken på en av dem. Mät sedan tjockleken på en tvärribba på referensbiten. Tag differensen i tjocklek och multiplicera med antalet ribbor på natot.
Nå´t ska du väl göra själv
Ja då var valet av sommarbeater klart, datejust på hemmablekt orange nato.
Bandet krympte rätt rejält under behandlingen och är nu endast 24,5 cm långt, någon som vet hur långt ett Singular-Nato är från början? Singular
Hur många cm har jag kokt bort?Bra DIYat!