• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nato - nu får det vara nog!

Är nato något som kan lyfta en high end-klocka?

• Ja

Röster: 110 35.5%
  • Nej

Röster: 159 51.3%
  • Beror på vem som gör det

Röster: 27 8.7%
  • Vet ej, jag kollar bara vad andra svarar

Röster: 14 4.5%

• Totala väljare
    310
Kan vara snyggt på många klockor så länge man inte har den på armen alltså, så fort man tar på sig klockan förstör den där flärpen alltihop. IMHO gör nato i stort sett alla klockor fulare.

173c808a07f65a9cda220686f0a55f2c--red-white-blue-rolex-explorer-ii.jpg
Den där flärpen, om jag nu förstår vad en flärp är, är ju på fel sida av klockan. Klart det ser konstigt ut.

Gillar det i teorin men tycker tyvärr det är för obekvämt och stelt på armen.
Snyggt dock på vintage-dykare och speedy!

Passar kanske på en beater, men att slänga på ett nylonband på en dyrare klocka känns som att ha foppatofflor till kostym.
Finns bättre alternativ, men det är min åsikt :).

Flärpen förstör för mycket vid dagligt användande imho, går inte under skjortärmen ordentligt etc. Däremot har jag nästan alltid nato på min beater när jag är i miljöer där risken skulle vara större att jag fastnar och tappar klockan, tex vid vandring, bad, flytt osv. Då väger säkerheten tyngre än flärpens fulhet

Tycker oftast det ser rätt snyggt ut på bild. Sen slänger man på ett nato på nån av klockorna. Och det ser förjävligt ut... Funkar inte för mig helt enkelt. Lite som att ha lugg

Ja! För att inte tala om att det ofta ser snyggt ut i verkligheten också - fram till att man tar på sig klockan. Då kommer det där ”bulliga” intrycket fram, att bandet är så långt att man viker det igen... inte snyggt :)

Tillbaka
Topp