• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nato - nu får det vara nog!

Är nato något som kan lyfta en high end-klocka?

• Ja

Röster: 110 35.5%
  • Nej

Röster: 159 51.3%
  • Beror på vem som gör det

Röster: 27 8.7%
  • Vet ej, jag kollar bara vad andra svarar

Röster: 14 4.5%

• Totala väljare
    310
En low-end strap lyfter aldrig en high-end klocka, undantaget Seamastern, oavsett hur bekväm den är, på samma vis som att ett par snickarbyxor från Lidl inte lyfter en Armani-kavaj.

”Snygg klocka du har, min unge har en likadan Daniel Wellington”
”Eeh...tack...det är en limiterad Rolex Paul Newman Daytona med Sotto-konfigurationen....”

:angel:

En low-end strap lyfter aldrig en high-end klocka, undantaget Seamastern, oavsett hur bekväm den är, på samma vis som att ett par snickarbyxor från Lidl inte lyfter en Armani-kavaj.

Tacka vetja högkvalitativa snickarbyxor med fin glans. ;)

Nämen, som icke-natoälskare och ny Seamasterägare ska det bli intressant och se om jag kan bli omvänd. :woot:

”Eeh...tack...det är en limiterad Rolex Paul Newman Daytona med Sotto-konfigurationen....”

Kan inte bry mig mindre om vad folk som relaterar nato till Daniel Wellington tycker om mina klockor...

Tycker Nato är fruktansvärt skönt att bära. Håller med om att det inte passar till alla modeller men till SMP sitter det som en smäck, speciellt de nya med keramisk bezel och den blanka urtavlan utan vågor. Då de har ett helt annat lyster.
Bondnato på den svarta är grymt.
Tycker skinn Nato funkar bra på min Grand Carrera.

Bilagor

• 8B77C091-A183-46F7-B0A3-794E4F5BFB3F.jpeg
    8B77C091-A183-46F7-B0A3-794E4F5BFB3F.jpeg
    114 KB · Visningar: 47
Senast ändrad:

Tveksamt om den pappan varit intresserad av din klocka oavsett band. Eller menar du att han viste men medvetet dissade ditt nato? Konstig pappa.

Berätta mer, du känns som en kille med koll

Berätta mer, du känns som en kille med koll
Inte överdrivet mycket koll, bara nog med självdistans för att konstatera det jag skrev. Jag likt troligen alla andra här använder, eller har använt, Natoband. Huruvida jag tycker det är bekvämt eller snyggt, och oavsett hur mycket jag önskar att det skulle lyfta en high-end klocka, påverkar rimligtvis inte om det faktiskt gör det eller inte.

Personligen tycker jag inte det. Och jag har svårt att se att det i allmänhet skulle göra det, om man går utanför våra egna snäva cirklar. Detsamma gäller i bred bemärkelse men i lite lägre utsträckning för gummi.

Inte överdrivet mycket koll, bara nog med självdistans för att konstatera det jag skrev. Jag likt troligen alla andra här använder, eller har använt, Natoband. Huruvida jag tycker det är bekvämt eller snyggt, och oavsett hur mycket jag önskar att det skulle lyfta en high-end klocka, påverkar rimligtvis inte om det faktiskt gör det eller inte.

Personligen tycker jag inte det. Och jag har svårt att se att det i allmänhet skulle göra det, om man går utanför våra egna snäva cirklar. Detsamma gäller i bred bemärkelse men i lite lägre utsträckning för gummi.
Vad du säger är alltså följande:

Du bryr dig så mycket om vad andra tycker att du anpassar dig helt efter det. Allmänhetens bild av en exklusiv klocka innehåller inte ett tygband, och då använder du inte det.

Det finns helt klart olika uppfattningar om vad som är "high end" och vad det innebär att nato "lyfter" en klocka. För mig handlar det nästan helt om jag tycker det är snyggt, bekvämt och kanske praktiskt.
Jag tycker lätt att NATO passar de flesta sportklockor, oavsett pris. Dressur? Ja, det beror på klockans design.
Så mitt svar är ja, men inte alltid. Precis som med all andra armband. :)

Syftas det här på enbart "High End" klockor eller klockor i allmänhet. Gillar Nato, tycker definitivt att det lyfter min SRP787 från orginallänken men det är ju ingen "High End" klocka direkt. :)
SRP787_Lumen_Car.jpg

Det är uppenbart en fråga som delar KS.
Visst viktning mot att det är ett dumt påfund vilket faktiskt förvånar mig. Jag ondgjorde mig över nato i tron om att merparten här faktiskt var mer vänligt inställda till dem.
Både överaskande och kul att jag inte stod ensam i ett hörn.
Nu fortsätter vi att stå på barrikaderna för ett nato-fritt klocksamhälle!

ett natoband för 200kr på en klocka för över 100:ingen är inget jag tycker passar (och ja, visst finns det dyrare naton) men bara min åsikt.
sen att jag tycker det är snyggt oavsett är en annan femma.

Så du tycker att det passar klockan och är snyggt, men avstår för att det är för billigt i relation till klockan? Har jag förstått dig rätt då? :)

Tillbaka
Topp