• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nato - nu får det vara nog!

Är nato något som kan lyfta en high end-klocka?

• Ja

Röster: 110 35.5%
  • Nej

Röster: 159 51.3%
  • Beror på vem som gör det

Röster: 27 8.7%
  • Vet ej, jag kollar bara vad andra svarar

Röster: 14 4.5%

• Totala väljare
    310
Känns som denna tråd, som så många gånger tidigare börjar ebba ut i "så här är det och jag har rätt". Jag gillar nato, jag kommer bära det oavsett vad denna tråd kommer fram till. Dagen jag väljer att bära ett ur eller ett visst band för att någon annan tycker det ska vara så är dagen jag säljer av samtliga klockor och kollar efter ett nytt intresse.

För oftast vad JAG sett sitter nato på dyrare ur på personer +30 år generellt. Daniel Craig, Sean Connery, många poliser, militärer, Masterkiller (haha) mm..

Det du syftar på är James Bond, samt människor i vapenbärande yrken antar jag. Sedan drar slutsatsen att dessa är 30 år plus rent generellt.

Jag skulle vilja göra det väldigt enkelt bara, det finns tre typer av natoanvändare.

1: De som bär det endast av praktiska skäl.
2: De som bär det av estetiska skäl.
3: De som bär det av både praktiska och estetiska skäl.

Ja...det du räknade upp trumfar ju verkligen alla miljoners ägare av Daniel Wellington på nato som i princip bara används av folk under 30...

...eller inte.

Och innan du opponerar dig över att du skrev high end-ur så skrev du även generellt att det är folk under 30 som inte gillar nato.
Ahh som inte gillar nato på "high end" klockor..stämmer..

Det du syftar på är James Bond, samt människor i vapenbärande yrken antar jag. Sedan drar slutsatsen att dessa är 30 år plus rent generellt.

Jag skulle vilja göra det väldigt enkelt bara, det finns tre typer av natoanvändare.

1: De som bär det endast av praktiska skäl.
2: De som bär det av estetiska skäl.
3: De som bär det av både praktiska och estetiska skäl.
Ahh vad ska det annars vara?

Oftast är det folk under 30år som INTE gillar nato. Har folk ens läst på om vilka som använder nato? Nato har funnits läääänge och passar enligt mig på nästan ALLA dykar ur. Visst på dress klockor kanske det inte passar men på dykar ur blir det grymt. Och påtal om "high end" klockor, samma där, oftast personer under 30år som vill "flasha" med sin klocka och tycker en dyrare "high end" klocka ser billig ut med nato. Läs på historien om Nato band...Nato på 6-siffrig sub är snyggt PUNKT! :)
IMG_20180117_012900_158.jpg
Förlåt men vad dillar du om nu (igen)?

Ok vi säger så här, så ni kanske förstår MIG bättre. JAG BÄR nato pga att klockan ser lite mer diskret ut, väldigt bekvämt, gillar det "militära" stuket, ramlar ena stiftet av , sitter klockan fort kvar. Samt att på nåt sätt sitter klockan mer stabilt på armleden, med länk blir det liiite mer vingligt. Men gillar länk med. Gillar allt. Länk, nato och gummi.

Ok vi säger så här, så ni kanske förstår MIG bättre. JAG BÄR nato pga att klockan ser lite mer diskret ut, väldigt bekvämt, gillar det "militära" stuket, ramlar ena stiftet av , sitter klockan fort kvar. Samt att på nåt sätt sitter klockan mer stabilt på armleden, med länk blir det liiite mer vingligt. Men gillar länk med. Gillar allt. Länk, nato och gummi.
Det är okej, vi har alla våra bokstavskombinationer.

Ps. drick inte alcogel och skriv här :)

57C77BB5-2433-4D09-AE3F-D4A5A188D219.jpeg
Tycker Nato kan platsa på dom flesta klockor. All heder till länk men jag testar alltid lite olika natoband på mina, det man minst anar kan vara hur snyggt som helst :woot:

Tycker verkligen att NATO är läckra, men lyfter inte alla klockor. Så man behöver tänka efter lite där.
Men dem har ju även fördelen att vara sjukt bekväma!

Tycker det är snyggt på vissa klockor, särskilt på andra. Själv trivs jag bäst med länk. Men Nato kan vara jäkligt snyggt på vissa omega och Blancpain modeller :)

Nato tråden. Längesen man posta här..här är lite natovarianter som enligt MIG lyfter klockan. Nato på Rolex 216570. Rolex oyster är världsklass men kan tröttna på det ibland. Och nato är lätt o byta ut..:)
PicsArt_07-19-01.40.40.jpg
PicsArt_07-19-01.20.50.jpg
PicsArt_07-19-01.08.56.jpg
20180714_183329.jpg
PicsArt_07-14-08.29.09.jpg

Nato tråden. Längesen man posta här..här är lite natovarianter som enligt MIG lyfter klockan. Nato på Rolex 216570. Rolex oyster är världsklass men kan tröttna på det ibland. Och nato är lätt o byta ut..:)
PicsArt_07-19-01.40.40.jpg
PicsArt_07-19-01.20.50.jpg
PicsArt_07-19-01.08.56.jpg
20180714_183329.jpg
PicsArt_07-14-08.29.09.jpg
En klocka som borde säljas enbart på nato. Väldigt mkt bättre så i ett tool-samanhang.

Den stora bullen/flärpen med band överst i bilden precis ovan gör att jag säger nej till nato.

Nato är utmärkt på rätt klocka.
Viktigt att bandet, kontra handled, inte är för långt. Exempelvis är 27-28cm nato perfekt på min handled som är ca 18-19cm.

20180719_215012.jpg

Tillbaka
Topp