• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nato - nu får det vara nog!

Är nato något som kan lyfta en high end-klocka?

• Ja

Röster: 110 35.5%
  • Nej

Röster: 159 51.3%
  • Beror på vem som gör det

Röster: 27 8.7%
  • Vet ej, jag kollar bara vad andra svarar

Röster: 14 4.5%

• Totala väljare
    310
haha du får kalla mig vad jag vill, älskar delade åsikter, bara man står för sitt.

Jo, men trist bara att du inte bär det du uppenbarligen tycker är snyggt, och bara för att det inte utstrålar "dyrt" :)

Det hade varit lättare att förstå om du varit av åsikten att nato är fullt, fult tillsammans med sub eller att det var dålig kvalité så att du var rädd att klockan skulle gå i backen.

Är det ens en åsikt du har? Precis som personen ovan så går du ju bara på vad andra eventuellt tror och tycker.

Hade du haft en egen åsikt så hade du burit det du tyckt varit snyggast, och skitit i resten.
oj blir någon upprörd då jag inte vill bära min på nato, du får gärna göra det om du vill.. ät lite vaniljglass och chilla magen

Jo, men trist bara att du inte bär det när du uppenbarligen tycker är snyggt, och bara för att det inte utstrålar "dyrt" :)

Det hade varit lättare att förstå om du varit av åsikten att nato är fullt, fult tillsammans med sub eller att det var dålig kvalité så att du var rädd att klockan skulle gå i backen.
fast en Rolex använder jag inte på daglig basis och därför kanske jag gillar den mer till dressade event och utgångar än min "alldagliga" Seiko som jag faktiskt har som bruksklocka.

Nato är svincoolt, men jag tror de sällan lyfter klockan. Men(!) ett bandbyte behöver nödvändigtvis inte lyfta klockan jämfört med det som brukar sitta på, kan vara gött att byta till något annat ibland bara. Kort o gott, kul med lite variation som kanske inte alltid ser bättre ut (eller ibland då det rentav ser förjävligt ut).

28bv7e8.jpg

Jag fick lite fnatt för lite sedan och slängde på ett NATO-band på min Autavia. Kom rätt fort fram till att det ser betydligt bättre ut på någon tuff dykare, men får väl ändå anses vara någorlunda acceptabelt!

IMG_0809.jpg

Jag röstade NEJ med utgångspunkt av vad som stod i rubriken för röstningen. Jag tycker inte att det "lyfter" en high end klocka. Då är min definition av "high end" en något dyrare klocka i dress-segmentet. En klocka i tool eller militärkronograf stil kan ju passa utmärkt på nato, även om den kostar som ett halvt radhus.
Skulle denna lyfta av ett nato? Inte i min bok. På vissa klockor blir ett nato som att bära slitna militärkängor till kostym.
Lange-1815-Annual-Calendar-1.jpg

Denna funkar ju däremot utmärkt.
images.jpg
Bilder ifrån nätet

Oftast är det folk under 30år som INTE gillar nato. Har folk ens läst på om vilka som använder nato? Nato har funnits läääänge och passar enligt mig på nästan ALLA dykar ur. Visst på dress klockor kanske det inte passar men på dykar ur blir det grymt. Och påtal om "high end" klockor, samma där, oftast personer under 30år som vill "flasha" med sin klocka och tycker en dyrare "high end" klocka ser billig ut med nato. Läs på historien om Nato band...Nato på 6-siffrig sub är snyggt PUNKT! :)
IMG_20180117_012900_158.jpg

Det vore informativt om du @Alarik nu kunde ge en närmare definition på vad en high end klocka är? Nu undrade ju du i och för sig också om det kunde lyfta någon klocka alls, men eftersom ALLA som svarat att "det rockar" har postat bilder på klockor inom tool, dykare, militär (vilket bandet antagligen var skapat för från första början), så vore det kul att se om dom delar din uppfattning om high end. :)

För oftast vad JAG sett sitter nato på dyrare ur på personer +30 år generellt. Daniel Craig, Sean Connery, många poliser, militärer, Masterkiller (haha) mm..

Tror det är flest medlemmar under 30 som spyr ut konstiga kommentarer här på forumet när dom ser ett Nato på ”fel” klocka. Istället för att inte titta så måste dom vara roliga på andras bekostnad. Men folk över 30 år kan vara minst lika barnsliga tyvärr.
Men jag kan ha helt fel :)

Tror det är flest medlemmar under 30 som spyr ut konstiga kommentarer här på forumet när dom ser ett Nato på ”fel” klocka. Istället för att inte titta så måste dom vara roliga på andras bekostnad. Men folk över 30 år kan vara minst lika barnsliga tyvärr.
Korrekt..

Vad yrar du om?

• Like
Reactions: JLW
För oftast vad JAG sett sitter nato på dyrare ur på personer +30 år generellt. Daniel Craig, Sean Connery, många poliser, militärer, Masterkiller (haha) mm..

Ja...det du räknade upp trumfar ju verkligen alla miljoners ägare av Daniel Wellington på nato som i princip bara används av folk under 30...

...eller inte.

Och innan du opponerar dig över att du skrev high end-ur så skrev du även generellt att det är folk under 30 som inte gillar nato.

Oftast är det folk under 30år som INTE gillar nato. Har folk ens läst på om vilka som använder nato? Nato har funnits läääänge och passar enligt mig på nästan ALLA dykar ur. Visst på dress klockor kanske det inte passar men på dykar ur blir det grymt. Och påtal om "high end" klockor, samma där, oftast personer under 30år som vill "flasha" med sin klocka och tycker en dyrare "high end" klocka ser billig ut med nato. Läs på historien om Nato band...Nato på 6-siffrig sub är snyggt PUNKT! :)
IMG_20180117_012900_158.jpg

Jag skulle säga motsatsen. I min bok är det framför allt yngre personer som köper och använder Naton. Men det går inte att bevisa oavsett.

Tillbaka
Topp