• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nivada Grenchen gör återkomst

loevhagen
s tavla är fin men Aurums fråga är saklig. Kan inte se att han skrivit något som vare sig är otrevligt eller plumpt.
Lite synd folk läser in så mycket i en text. Saker som inte ens finns eller stämmer.

Angående stentavlor är det en viktig aspekt att de inte är spruckna. Skulle aldrig köpa en begagnad klocka med spricka i tavlan. Om jag resonerar så kan man anta att det är fler med mig som tycker samma. Då spelar det roll och borde vara en sak man kan diskutera på ett klockforum. Ogillar man frågan så pass att man måste attackera personen som lyfte frågan är det nog bättre om man knyter näven i fickan och ger sig ut på IG istället.

IMG_6004.jpeg

Beställde denna idag. Lägg till valfritt läderband, och använd denna kod för att få det gratis. 12and60#strap

Tyg/skinn är ofta lite svårt till dessa vassa RO-boetter då de ofta blir lite för runda och inte lika vassa som boetten. Ser dock rätt lovande ut här ovan.
Håller med både ang kompatibiliteten vad gäller tyg/skinn i förhållande till boetten och att bandet ändå ser lovande ut. Tycker att det verkar välarbetat och tror att gummi kan bli bra. Är dock inte helt främmande för att testa velcro.

Köpt en till Chronoking Mecaquartz igårkväll, blir min nr 3. Var snabb på köpknappen. Och hodinkee skickar klockan idag, det är imponerande. Salmon kommer först i september.

Tål man batteri så är de väldigt prisvärda. Gillar just detta utförandet, kul köp!

Tål man batteri så är de väldigt prisvärda. Gillar just detta utförandet, kul köp!
Ja föredrar batteri på de billigare klockorna, då kan man köpa fler utan att oroa sig för servicekostnaden. Sedan skulle jag så klart heller önskat att de var automat eller manuella men då till en helt annan prislapp som jag inte skulle ha råd med. Modellen i sig är riktigt fin.

Ja föredrar batteri på de billigare klockorna, då kan man köpa fler utan att oroa sig för servicekostnaden. Sedan skulle jag så klart heller önskat att de var automat eller manuella men då till en helt annan prislapp som jag inte skulle ha råd med. Modellen i sig är riktigt fin.
Har inte heller något emot batteri, föredrar till och med batteri i vissa fall. Tycker att det är bra att de erbjuder Chronomastern till ett så förmånligt pris, vilket batteriet möjliggör.

Nya Antarctic Spider i ser bra ut.
Gillar att de fattat grejen och släppt den i 35 mm.

Skojig. "Spindeln" syns lite tydligare med svart urtavla. Roligt också att man gjort den manuell, det ger extra retrokänsla.

Super Antarctic finns också i 35mm nu.

Hm. Nope. "Red Light District XXX Edition"?

Skal visstnok være: The Nivada Grenchen F77 Amsterdam is a limited edition of 50 pieces created for Ace Jewelers. The Nivada Grenchen F77 Amsterdam limited edition for Ace Jewelers stands out with a sleek matte black dial, replacing the regular edition's basket weave pattern. This subtle yet significant change results in a more streamlined and minimalist appearance. Paying tribute to Ace Jewelers' Amsterdam heritage, the dial features three applied red X's below the Nivada logo, referencing the iconic Amsterdam city shield. The seconds hand is rendered in a matching red, providing a sharp contrast against the matte black dial and enhancing readability.

ace_x_nivada_grenchen_super_antarctic_polar_design_web_soldier.png

Skal visstnok være: The Nivada Grenchen F77 Amsterdam is a limited edition of 50 pieces created for Ace Jewelers. The Nivada Grenchen F77 Amsterdam limited edition for Ace Jewelers stands out with a sleek matte black dial, replacing the regular edition's basket weave pattern. This subtle yet significant change results in a more streamlined and minimalist appearance. Paying tribute to Ace Jewelers' Amsterdam heritage, the dial features three applied red X's below the Nivada logo, referencing the iconic Amsterdam city shield. The seconds hand is rendered in a matching red, providing a sharp contrast against the matte black dial and enhancing readability.

Riktigt snyggt, men jag skulle heller kört på den vanliga "vävda" urtavlan och datum med ramen runt fönstret. Det hamnar närmare originalet.

Super Antarctic finns också i 35mm nu.

Kul, nu blir det intressant på riktigt! Ska jag gnälla på något så är 50m wr liiite snålt när den stora har 100...

Tycker inte att detta blev ett lyckat utförande men lär nog sälja ut snabbt.

Ja definitivt, precis i min smak! Jag vill ha ur i samma storlek som när det begav sig och på denna typ av klocka utan vridring är 35-37 generellt det som känns bäst på min handled. 👌
Som nämnts lite extra coolt med handjagat också.
Håller med. Sedan har de fått till en bättre krona till 35 jfr med 38.

Tillbaka
Topp