• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nivada Grenchen gör återkomst

Håller med. Sedan har de fått till en bättre krona till 35 jfr med 38.

Ja det har du rätt i och det är ju sådana detaljer som kan göra hela skillnaden.
Fan att jag skulle lurka i den här tråden och upptäcka denna pärla... 💸
Brukar fundera en stund innan jag klickar på köp nuförtiden men denna hamnade ju i topp på villhöverlistan direkt. 😅

Köper ni från Fredmans eller direkt från nivada? Tänker att även med moms så blir prisskillnaden rätt stor. Eller missar jag något?

Köper ni från Fredmans eller direkt från nivada? Tänker att även med moms så blir prisskillnaden rätt stor. Eller missar jag något?
Handler rett fra Nivada, men hadde jeg bodd i Sverige ville jeg handlet direkte fra Fremans pga. svenske garantiordninger. Ikke noe poeng å handle direkte fra Nivada når man kan handle fra AD i eget hjemland.

Både är bra alternativ. Direkt från Nivada för limiterat om man måste vara snabb. Från Fredmans för övriga. Lokal AD som tar in mindre märken är något man bör stödja om det inte är allt för stor skillnad i pris. Det går också att påpeka prisskillnaden och så kanske man får någon form av rabatt. Det är värt en slant ha en lokal AD, speciellt om klockan närmar sig 30 000, ifall något strular.

Limiterad till 5 ex.
IMG_9667.jpeg

De ligger inte på latsidan!

Vilken fantastisk urtavla!

Väldigt snyggt!

Tyvärr drar priserna iväg en hel del när man ska ha ett lite finare mekaniskt kronografurverk (jfrt med meca quartz), men det är likadant för alla märken.

Nu har man skojat till det igen med spindeln. Inte alls dumt.

En fördel från ett praktiskt perspektiv är också att den blir lite lättare att läsa av (jfr originalet med silver på visare och urtavla).
IMG_0336.jpeg
Är inte något fan av färgen men förstår att den kan tilltala. Oavsett vad tycker jag att valet av krona är synd.

Är inte något fan av färgen men förstår att den kan tilltala. Oavsett vad tycker jag att valet av krona är synd.

Jag håller med om kronan. Den där lite välvda konvexa kronan passar inte så bra på den här typen av klocka. Tidigare har den större varianten (38mm) haft en vanlig ”rak” (som en Datejust) vilket passar stilen bättre (imho).

Som utlovat. Är riktigt nöjd med denna. Tavlans storhet är svår att fånga på bild och behöver upplevas på armen. Gjord av meteorit som påträffats i Sverige, vilket är kul. Klockan bärs väldigt lätt på handleden iaa titan. Ska komplettera med velcro-bandet men gillar länken, som är välgjord. Valde en F77 med meteorit i titan för den monokroma, lite råa känslan. Limiterad till 200 ex så räknar med att vara rätt ensam med just denna konfigurationen. Tycker att Nivada har träffat helt rätt med F77 och rekommenderar de som är intresserade att pröva en på armen.
IMG_0226.jpeg
IMG_0228.jpeg
IMG_0230.jpeg
IMG_0227.jpeg

Senast ändrad:
Som utlovat. Är riktigt nöjd med denna. Tavlans storhet är svår att fånga på bild och behöver upplevas på armen. Gjord av meteorit som påträffats i Sverige, vilket är kul. Klockan bärs väldigt lätt på handleden iaa titan. Ska komplettera med velcro-bandet men gillar länken, som är välgjord. Valde en F77 med meteorit i titan för den monokroma, lite råa känslan. Limiterad till 200 ex så räknar med att vara rätt ensam med just denna konfigurationen. Tycker att Nivada har träffat helt rätt med F77 och rekommenderar de som är intresserade att pröva en på armen.
IMG_0226.jpeg
IMG_0228.jpeg
IMG_0230.jpeg
IMG_0227.jpeg
Ser verkligen riktigt bra ut! Kan tänka mig att tavlan är svårfångad på bild, vore kul att se irl!

IMG_0226.jpeg
IMG_0228.jpeg
IMG_0230.jpeg
IMG_0227.jpeg
Ser och sitter sjukt bra! Vad har du för storlek på handleden?

Ja, det är väl ändlänkarna som gör att den sticker iväg lite på pappret? Men sen är det ju precis som du säger en modern klocka och jag tycker att det ser ut som att den formar sig mycket väl efter sin handled. Så grattis igen till ett fint nyförvärv!

Jag har själv varit väldigt sugen på meteoriten. Fanns den hos Fredmans att testa?

Tillbaka
Topp