• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nivada Grenchen gör återkomst

Ja, det är väl ändlänkarna som gör att den sticker iväg lite på pappret? Men sen är det ju precis som du säger en modern klocka och jag tycker att det ser ut som att den formar sig mycket väl efter sin handled. Så grattis igen till ett fint nyförvärv!

Jag har själv varit väldigt sugen på meteoriten. Fanns den hos Fredmans att testa?
Så är det ju, ändlänkarna gör att den bärs större än vad måtten anger. För egen del gillar jag hur den bärs.

Meteorit finns inte inne hos Fredmans. Var där idag och fick höra att de väntar på att få sina levererade. Lär dock gå direkt till kund. Blå, svart och brun basket-wave finns inne.

Så är det ju, ändlänkarna gör att den bärs större än vad måtten anger. För egen del gillar jag hur den bärs.

Meteorit finns inte inne hos Fredmans. Var där idag och fick höra att de väntar på att få sina levererade. Lär dock gå direkt till kund. Blå, svart och brun basket-wave finns inne.
Förstår dig, jag tycker som sagt att den verkar sitta väldigt bra!

Där ser man. På Fredmans hemsida ser det ju ut som att man kan lägga ner en i kundvagnen men att det är beställningsvara. Får se hur det blir då - kanske glider förbi dem och testar själva modellen på handleden. :)

Ser fram emot att höra mer om dina upplevelser av klockan samt lite fler bilder på den härliga tavlan vid tillfälle. :)

Där ser man. På Fredmans hemsida ser det ju ut som att man kan lägga ner en i kundvagnen men att det är beställningsvara. Får se hur det blir då - kanske glider förbi dem och testar själva modellen på handleden. :)

Ser fram emot att höra mer om dina upplevelser av klockan samt lite fler bilder på den härliga tavlan vid tillfälle. :)
Meteorit i titan, som är den konfigurationen som väntas bli levererad i närtid, är ju limitierad och var endast möjlig att beställa under en begränsad tidsperiod. Har för mig att samma förutsättningar gäller för meteorit i stål men att den fortfarande finns att förbeställa, men är inte helt säker på hur det förhåller sig med just stålisen.

Kan lägga upp fler bilder av tavlan så snart jag får tillfälle.

I väntan kan jag dela en bild på klockan, utan inslag av solljus. Tavlan skiftar väldigt så det är svårt att göra den rättvis på bild.
IMG_0232.jpeg

Noterade just att en AD i Storbritannien har meteorit inne så inte omöjligt att Fredmans kan ha tillgång. Kontakta och fråga, de är trevliga och hjälpsamma.

Meteorit i titan, som är den konfigurationen som väntas bli levererad i närtid, är ju limitierad och var endast möjlig att beställa under en begränsad tidsperiod. Har för mig att samma förutsättningar gäller för meteorit i stål men att den fortfarande finns att förbeställa, men är inte helt säker på hur det förhåller sig med just stålisen.

Kan lägga upp fler bilder av tavlan så snart jag får tillfälle.

Noterade just att en AD i Storbritannien har meteorit inne så inte omöjligt att Fredmans kan ha tillgång. Kontakta och fråga, de är trevliga och hjälpsamma.
Tusen tack för förtydligande! Får höra av mig till dem och se hur det ligger till. :)

IMG_0244.jpeg

Är det möjligt att få höra lite tankar och åsikter nu när du ägt den en vecka cirka? Vad tycker du? :)
Är väldigt nöjd med den. Tavlan är riktigt bra, den gör sig bättre på handled än på bild eftersom den i realiteten reflekterar ljuset på ett sätt som är svårt att fånga på bild. Det kupade glaset tillför en trevlig vintagekänsla. Borstningen och kvaliteten länken är vass. Eftersom klocka och länk är gjord av titan bärs den relativt tunna boetten lätt och fint på handleden. Är imponerad över vilken kvalitet klockan besitter, genomgående i allt från tavlans till boettens och länkens utförande.

Är väldigt nöjd med den. Tavlan är riktigt bra, den gör sig bättre på handled än på bild eftersom den i realiteten reflekterar ljuset på ett sätt som är svårt att fånga på bild. Det kupade glaset tillför en trevlig vintagekänsla. Borstningen och kvaliteten länken är vass. Eftersom klocka och länk är gjord av titan bärs den relativt tunna boetten lätt och fint på handleden. Är imponerad över vilken kvalitet klockan besitter, genomgående i allt från tavlans till boettens och länkens utförande.
Kul att höra att du är så pass nöjd! Det gör ju en än mer sugen att testa en F77. Men tror nog för egen del att det är isf meteoriten som lockar mest - brutalt snygg!

Gillar! Den röda tavlan har ju funnits sedan 70-talet.
Har sett ett eneste rødt eksemplar til salgs på Chrono24 det siste året, så de er relativt sjeldne i forhold til de andre fargene. Aner ikke om den som har ligget til salgs ganske lenge egentlig er kosher.

Har sett ett eneste rødt eksemplar til salgs på Chrono24 det siste året, så de er relativt sjeldne i forhold til de andre fargene. Aner ikke om den som har ligget til salgs ganske lenge egentlig er kosher.

Har sett ett par röda men som du säger så är de ovanliga.

Bestilte den røde via fransk salgsside, og jeg kan ikke fransk. Venter i spenning på om klokka kommer frem. 😇

Kan heller ikke bruke WEB-translate via Google Translate, fordi da tolker den franske salgssiden at jeg er fra USA - med de avgifter det innebærer.

Gillar det röda nysläppet. Riktigt vass. Har någon hört något ytterligare om ev. gummiband till F77? Ett band i t.ex. matchande färg och "kolfibermönster" hade nog blivit väldigt snyggt.

Gillar det röda nysläppet. Riktigt vass. Har någon hört något ytterligare om ev. gummiband till F77? Ett band i t.ex. matchande färg och "kolfibermönster" hade nog blivit väldigt snyggt.
Har inte hört mer än att det är i pipen. Men har å andra sidan inte försökt att hålla mig uppdaterad. Tror också att gummi hade blivit bra till F77. Typ något sådant här.
IMG_0998.jpeg

Tillbaka
Topp