Takk.Japp, finns bilder på deras hemsida
* facepalm to me * Jeg kom ikke en gang på å se på hjemmesiden med en slik teaser.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Takk.Japp, finns bilder på deras hemsida
Annorlunda infästning/ändlänk på den keramiska?
![]()
Lite lustigt att de inte gjort några andra band?Det hade varit attans snyggt med ett mönstrad gummiarmband på keramikmodellen.
Hittills.Lite lustigt att de inte gjort några andra band?
Det enda de har gjort var väl det här?
![]()
Canvas Velcro strap - F77
Introducing the F77 Recycle Fabric Velcro Strap: a sustainable and stylish upgrade for your wristwatch. This strap, crafted from recycled fabric velcro, is designed to provide effortless style and comfort while reducing environmental impact. Eco-Friendly Material: The strap is made from recycled...nivadagrenchenofficial.com
Absolut.Nivada-mod?
![]()
Hittills.
Håller med!Ja, det borde komma snart tycker man. Övriga liknande klockor som t.ex. PRX, Christopher Ward Teelve och ML Aikon erbjuder alla matchande gummiband.
Håller med!
Har fått samma svar. Ska bli spännande att se hur bandet utformas.Jag frågade dem Instagram om gummiband till F77. Deras svar:
"working on it"
Kul köptankar! Kan lägga upp jämförande bilder senare i helgen. I väntan kan jag bjuda på fristående bilder på respektive klocka. Mina handleder mäter 16,5 cm.Riktigt sugen på att hugga en F77 till julklapp. Kan väldigt sannolikt bli mitt allra första nyköp av klocka.
@marconimotet mfl i tråden som äger Diagono i 35mm, är Nivadan större på handleden än Bvlgarin? Främst lug to lug över handleden som jag oroar mig över.
Önsketänkande från mitt håll, men finns det någon information om framtida släpp i 18k/tvåton? Är ju en guldkille egentligen. Dessa magiska exotiska tavlor med länk och boett i helguld skulle ju varit något alldeles extra.
Aldrig ägt klocka i titan. Anar man att titan är aningen mer grå i färgen kontra stål? Och såklart viktigast av allt, hur är komforten beträffande stål vs titan?
Ser att vi har fina lapis i tråden. Någon som har aventurine? Tycker tavlan påminner om en mörk stjärnhimmel av bilderna att döma. Dock osäker huruvida det verkligen upplevs på så sätt i verkligheten på handleden (och icke endast med professionellt retuscherade bilder).
![]()
Hands-On With The New Nivada F77 Black Ceramic
✓ Balazs explores the new Nivada F77 Black Ceramic ✓ With a sleek case, an integrated bracelet, and versatile dial options ✓ See it here! ✓www.fratellowatches.com
+ moms, frakt osv?Bra deal ändå! Boett och länk i ceramic för 1450$ (1650 för lapis lazuli eller meteorit). Håller tummarna för att de släpper en vit ceramic med meteorit framöver
![]()
F77 CERAMIC
Discover Nivada Grenchen, Swiss watchmakers since 1926, renowned for vintage designs like Antarctic & Chronomaster. Timeless heritage, modern craftsmanship.nivadagrenchenofficial.com
Absolut! Tänkte mer bara att prisnivån är bra för vad man får jmf med andra tillverkare. Sedan om man väl ska beställa så är det ju klart bättre att beställa inom EU som t.ex via ChronoFactum
Så är det. Pga. länkfästets utformning så blir den dock stor lug till lug. Mina handleder mäter 16,5 och jag tycker att den funkar.Detta hade jag missat. Nyutgåvan är alltså ngt mindre än originalet från 70-talet.
”For the most part, this new model is the same as the first F77. Size-wise, we have a 37mm case with a 45mm length. Remember, the original F77 from the ’70s used to be larger. When creating the re-edition, the brand reduced the diameter by almost 2mm.”