• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nivada Grenchen gör återkomst

Annorlunda infästning/ändlänk på den keramiska?

1732288426680.png

Senast ändrad:
Det hade varit attans snyggt med ett mönstrad gummiarmband på keramikmodellen.
Lite lustigt att de inte gjort några andra band?

Det enda de har gjort var väl det här?

Lite lustigt att de inte gjort några andra band?

Det enda de har gjort var väl det här?
Hittills.

Bra deal ändå! Boett och länk i ceramic för 1450$ (1650 för lapis lazuli eller meteorit). Håller tummarna för att de släpper en vit ceramic med meteorit framöver

Riktigt sugen på att hugga en F77 till julklapp. Kan väldigt sannolikt bli mitt allra första nyköp av klocka.

@marconimotet mfl i tråden som äger Diagono i 35mm, är Nivadan större på handleden än Bvlgarin? Främst lug to lug över handleden som jag oroar mig över.

Önsketänkande från mitt håll, men finns det någon information om framtida släpp i 18k/tvåton? Är ju en guldkille egentligen. Dessa magiska exotiska tavlor med länk och boett i helguld skulle ju varit något alldeles extra.

Aldrig ägt klocka i titan. Anar man att titan är aningen mer grå i färgen kontra stål? Och såklart viktigast av allt, hur är komforten beträffande stål vs titan?

Ser att vi har fina lapis i tråden. Någon som har aventurine? Tycker tavlan påminner om en mörk stjärnhimmel av bilderna att döma. Dock osäker huruvida det verkligen upplevs på så sätt i verkligheten på handleden (och icke endast med professionellt retuscherade bilder).

Riktigt sugen på att hugga en F77 till julklapp. Kan väldigt sannolikt bli mitt allra första nyköp av klocka.

@marconimotet mfl i tråden som äger Diagono i 35mm, är Nivadan större på handleden än Bvlgarin? Främst lug to lug över handleden som jag oroar mig över.

Önsketänkande från mitt håll, men finns det någon information om framtida släpp i 18k/tvåton? Är ju en guldkille egentligen. Dessa magiska exotiska tavlor med länk och boett i helguld skulle ju varit något alldeles extra.

Aldrig ägt klocka i titan. Anar man att titan är aningen mer grå i färgen kontra stål? Och såklart viktigast av allt, hur är komforten beträffande stål vs titan?

Ser att vi har fina lapis i tråden. Någon som har aventurine? Tycker tavlan påminner om en mörk stjärnhimmel av bilderna att döma. Dock osäker huruvida det verkligen upplevs på så sätt i verkligheten på handleden (och icke endast med professionellt retuscherade bilder).
Kul köptankar! Kan lägga upp jämförande bilder senare i helgen. I väntan kan jag bjuda på fristående bilder på respektive klocka. Mina handleder mäter 16,5 cm.
IMG_0715.jpeg

IMG_9484.jpeg

IMG_0392.jpeg

Upplever de relativt lika lug t lug, F77 bärs något större. Var också rädd att F77 skulle bäras för stort på mig före köpet men är nöjd med hur den sitter på handleden. Är ju ändå något annat än vintage.

Kan faktiskt inte svara på ifall 18k/TT kommer att släppas.

Hade inte heller ägt titan tidigare. Tonen är klart mer mörk jämfört med stål. Tycker att borstad titan mot meteorit gör den rå. Väger väl typ 40 g med länk, så knappt någonting. Ser fram emot att bära den på band längre fram.

F77 har ju flera fina tavlor. Själv föredrar jag meteorit och aventurine, i den ordningen. Meteorit med titan är uppenbarligen min favorit. Men finns ju flera intressanta konfigurationer med Sten och titan/stål. Gillar även svart ceramic med meteorit som snart släpps.

Detta hade jag missat. Nyutgåvan är alltså ngt mindre än originalet från 70-talet.

”For the most part, this new model is the same as the first F77. Size-wise, we have a 37mm case with a 45mm length. Remember, the original F77 from the ’70s used to be larger. When creating the re-edition, the brand reduced the diameter by almost 2mm.”

Bra deal ändå! Boett och länk i ceramic för 1450$ (1650 för lapis lazuli eller meteorit). Håller tummarna för att de släpper en vit ceramic med meteorit framöver
+ moms, frakt osv?

Borde det inte bli billigare att köpa från @Chronofactum = 1600€ inkl allt.

Detta hade jag missat. Nyutgåvan är alltså ngt mindre än originalet från 70-talet.

”For the most part, this new model is the same as the first F77. Size-wise, we have a 37mm case with a 45mm length. Remember, the original F77 from the ’70s used to be larger. When creating the re-edition, the brand reduced the diameter by almost 2mm.”
Så är det. Pga. länkfästets utformning så blir den dock stor lug till lug. Mina handleder mäter 16,5 och jag tycker att den funkar.

Tillbaka
Topp