• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nivada Grenchen gör återkomst

Holder meg til stålvariantene. Ceramic ser for plastikk ut. Dessuten så mister man den gode clasp’n på ceramicmodellene.

IMG_5137.jpeg

Provade följande två klockor i Prag. Den svarta i keramik är så snygg. Tyvärr sitter den riktigt kass på min arm. Klar skillnad mot stål. Synd då jag klart köpt den svarta om den passar bättre. Någon annan som haft chansen att prova och upplevt detsamma? Antar att det är något som åtgärdas med ”better fit” som de skriver om den nya.

Kan rekommendera butiken. Många märken och stort utbud i butiken samt supertrevliga.

IMG_7567.jpeg

IMG_7568.jpeg

IMG_7569.jpeg

IMG_7570.jpeg

Provade följande två klockor i Prag. Den svarta i keramik är så snygg. Tyvärr sitter den riktigt kass på min arm. Klar skillnad mot stål. Synd då jag klart köpt den svarta om den passar bättre. Någon annan som haft chansen att prova och upplevt detsamma? Antar att det är något som åtgärdas med ”better fit” som de skriver om den nya.

Kan rekommendera butiken. Många märken och stort utbud i butiken samt supertrevliga.

IMG_7567.jpeg

IMG_7568.jpeg

IMG_7569.jpeg

IMG_7570.jpeg

Jag har tyvärr aldrig haft möjligheten att prova f77 på handleden, men på Instagram gör man en stor sak av "better fit" med den nya varianten. Vad är det som inte "fit" så bra med den nuvarande?

Liker også viserne bedre på nåværende modell.

Synes nåværende F77 sitter kjempebra på armen. Når det gjelder forskjell på stål og keramisk modell, så har jo sistnevnte kun en butterfly clasp, mens stålvarianten har clasp med muligheter for mikrojusteringer. Det kan være årsaken til at en nåværende F77 bærer ulikt mellom stål og keramisk.

Vi talade ovan om F77 Mk II och "fit". Jag fick ett email nyligen med den här bilden där man ser profilen på både I och II. Den stora förändringen verkar vara att bandhormen är mer krökta nerå. Övriga delar, glas/glasring eller bakboetten ser ut att vara (i stort sett) oförändrade.

1745505437098.png

En kul grej med Mk II är att den också får ett matchande gummiband.

IMG_1023.jpeg

Senast ändrad:
Vi talade ovan om F77 Mk II och "fit". Jag fick ett email nyligen med den här bilden där man ser profilen på både I och II. Den stora förändringen verkar vara att bandhormen är mer krökta nerå. Övriga delar, glas/glasring eller bakboetten ser ut att vara (i stort sett) oförändrade.

1745505437098.png

En kul grej med Mk II är att den också får ett matchande gummiband.

IMG_1023.jpeg
Kommer bandet passa på Mk1 också?

Kommer bandet passa på Mk1 också?
Jag vet inte, men jag skulle inte chansa på det utan att ha kollat med Nivada först. På deras hemsida ser man en bild på dem bredvid varandra och infästningen ser lite annorlunda ut tycker jag. Dessutom anges MK II vara 38mm medan MK I är 37mm så.

(När man ser dem bredvid varandra, så gillar jag nog 1:an mer. Känns lite närmare originalet).

IMG_1024.jpeg

Jag vet inte, men jag skulle inte chansa på det utan att ha kollat med Nivada först. På deras hemsida ser man en bild på dem bredvid varandra och infästningen ser lite annorlunda ut tycker jag. Dessutom anges MK II vara 38mm medan MK I är 37mm så.

(När man ser dem bredvid varandra, så gillar jag nog 1:an mer. Känns lite närmare originalet).

IMG_1024.jpeg
Mk I ser helt klart bättre ut. Bättre visare också. Mk II känns inte lika mycket sjuttiotal. Men Mk II kommer att kunna sitta bättre på många handleder tack vare de mer välvda bandhornen.

Mk I ser helt klart bättre ut. Bättre visare också. Mk II känns inte lika mycket sjuttiotal. Men Mk II kommer att kunna sitta bättre på många handleder tack vare de mer välvda bandhornen.

Jag håller med dig om dauphine visarna. Den stilen passar bra på rena/clean elegant 60- tals design (typ JLCs Master Control), men känns lite fel på den här modellen. Jag frågade Nivada om detta och de sade att det ska komma andra visare längre fram.

Jag tycker både Mark I och Mark II ser bra ut. På min handled kommer II att passa bättre.

Till en annan fråga. Ser följande på deras egen sida. Tidigare har jag åkt på moms och tull. Då måste denna skrivning vara ny?

• EU / UK / CH: Taxes and duties included.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp