• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nivada Grenchen gör återkomst

Ja, efter en snabb googling så framgick det ju. Såg bättre ut i ljusblått än i svart, då det som sagt blev mer av en kolfiberlook. Dessutom ett planare mönster på vintage.
Får se hur den bruna blir, och skulle dom komma med en nyversion av den här blåa så skulle jag kunna hugga den!
22455540-9s0j35a2kuppnwymkkjfknsl-ExtraLarge.jpg

Om den bruna blir fumé i stil med blå ovan eller Omega Constellation nedan skulle jag kunna hugga!
omega_6160081.jpg

Edit: Läste på Monochrome nu att det är en "smoked brown tobacco dial", så låter som fumé! Fumé betyder ju ändå rökt på franska...

Fint googlat!

Jag tänker nog gardera mig, dvs köpa svart med/utan datum och gillar jag den så blir det en brun med motsatt datum-konfig också. Sen får jag se vilken som stannar (längst).

Någon som vet om Nivada Grenchen ligger i EU eller om de skickar från Schweiz, dvs om man ska lägga på belopp för moms inkl tull och frakt?
Grenchen ligger ju i Schweiz i alla fall...

F77 ser ju riktigt smutt ut, ffa. till den pengen.
Släpper de med vit/silvrig tavla skulle jag definitivt kunna tänka mig en själv i ett led att göra en rockad i samlingen.

Blir jävligt intressant att se skarpa foton framöver.

Jeg har sett etter en klokke med brun urskive, og det finnes mange, men når jeg så F77 med såkalt "Brown Smoked Dial" - så var det ingen vei utenom. Man måtte kjøpe en. Vi er vel alle nå drittlei av armbåndsur i kategorien «sportsur med integrert stållenke»? I alle fall er nå jeg det

Men av og til snubler man over et produkt som har noe ved seg – noe mer sjarmerende enn resten av røkla. Hva da? En litt unik urskive, både med tanke på vignetteringen (fumé) og fargen. 37mm gir en fantastisk bærekomfort, og det at lenken har skruer og en spenne med hele seks (6) justeringsmuligheter skulle sikre de fleste av oss nok fleksibilitet uansett kalde og varme dager. Ja, så er den tynn. Såpass tynn at den sniker seg ubemerket inn under skjortemansjetten mer enn noe annet armbåndsur jeg har prøvd de siste årene. «Brun klokke? Æsj!» var madammens reaksjon. Hva i alle dager mente hun med det? Urskiven matcher jo oppvaskvannet i lasagneformen helt perfekt. Hvem liker ikke lasagne, liksom.

ks-f77-1.png

Jeg valgte den brune urskiven med fumé rett og slett fordi jeg er i en fase der jeg leter bevisst etter armbåndsur med brune urskiver. De finnes det egentlig overraskende mange av. Langt flere enn hva man først tror. Den som leter, den finner jo som kjent – men å finne en brun urskive som også har vignettering er ikke like lett. Justert til mitt håndledd på 19-19,5cm så veier armbåndsuret 121 gram. Vektfordelingen er perfekt på hånden. Skulle du vurdere en F77 i dag, som ikke er vintage, så finnes det i dag fire ulike urskivefarger og man kan velge mellom datovindu eller ikke datovindu. Det er fristende å kalle denne modellen for «Royal Ingenieur», men jeg skal det ligge. Armbåndsuret er flott – uansett ståsted. På baksiden er det et fint emblem og heldigvis ikke noe innsyn til urverket. Et flott og klokt valg.

Alt bare positivt, eller? Det meste, ja. Men...lume er ikke i nærheten av Seiko, Tudor, m.fl. Imidler-tid er F77 like lett/vanskelig å lese tiden midt på natta som en Doxa 300T. Dette sier kanskje mer om Doxa enn F77. Lesbarheten i dagslys er ikke på nivå med Tudor Pelagos 39, som er sånn cirka slik: «KLOKKA ER ÅTTE MINUTTER PÅ HALV TOLV!». Nivada’n er mer «Klokka? Vel, sånn cirka fem på halv tolv eller noe slik». Anyway, hvem av oss ser på klokka for å lese tiden?

_1250863-vign.png

Senast ändrad:
En av de mest komfortable klokkene på lenke jeg har eid.

_1250870.png

Den är riktigt vass. Har du haft möjlighet att jämföra den med CW The Twelve? (Anledningen till att jag frågar är att jag står som en åsna mellan två hötappar när det kommer till de två. Just nu lutar det år CW pga att det finns gummiband som tillbehör).

Senast ändrad:
Den är riktigt vass. Har du haft möjligheten jämföra den med CW The Twelve? (Anledningen till att jag frågar är att jag står som en åsna mellan två hötappar när det kommer till de två. Just nu lutar det år CW pga att det finns gummiband som tillbehör).
Beklager. Ikke sett eller prøvd CW12 live.

Tillbaka
Topp