• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nivada Grenchen gör återkomst

Nu har Hodinkee skrivit en artikel om Nivada Super Antarctic. Texten, om jag ska vara ärlig, innehåller väl inte ngt man inte redan kände till, men den har en hel del trevliga bilder.

0A328DAF-6F1A-4ED3-AE63-33C2C6818FBD.jpeg
ECB32C93-CD6C-4466-A21D-345ADED8599A.jpeg

Ett annat släpp från Nivada som kommer att komma under året är Dephtomatic. Ska bli intressant att se hur väl de lyckas med det utförandet och hur de sätter priset.

Jag är riktigt sugen på en Chronomaster. Finns de bara att beställa via Nivadas sida och vad blir det för prispåslag från Schweiz?

Jag är riktigt sugen på en Chronomaster. Finns de bara att beställa via Nivadas sida och vad blir det för prispåslag från Schweiz?

Räkna med 25% på det totala beloppet ( priset + eventuell frakt om det tillkommer ). En mindre tullkostnad ( osäker på vad den är på klockor ) samt en avgift från ombudet som sköter importen.

Räkna med 25% på det totala beloppet ( priset + eventuell frakt om det tillkommer ). En mindre tullkostnad ( osäker på vad den är på klockor ) samt en avgift från ombudet som sköter importen.
Tack. Förtar ju lite av glädjen mtp att det inte är direkt billigare i Schweiz till att börja med och att priset Nivada har satt blir ett helt annat för oss. Löjligt att gnälla på sådant här kanske men ändå😉

Ja det borde jag naturligtvis egentligen göra eftersom jag föredrar vintage. Måste läsa på lite bara.
Kan rekommendera boken Chronomaster only.

Nu har ett av de limiterade exemplaren av den reedition som Nivada släppte 2021 kommit ut på Phillips.

Nu har ett av de limiterade exemplaren av den reedition som Nivada släppte 2021 kommit ut på Phillips.

Om den hamnar i det nedre intervallet av Phillips uppskattning, så gör köparen en bra affär tycker jag.

Nu har Nivada släppt den efterlängtade/omtalade F77. Rolig modell till ett vettigt pris. Finns i svart eller blå och med eller utan datum.

9EC4D016-1026-4D93-9440-CB97742EAF1E.jpeg

Bilagor

• 4B8BBCD4-E14E-446A-B91E-51E19370B7E9.jpeg
    4B8BBCD4-E14E-446A-B91E-51E19370B7E9.jpeg
    248.9 KB · Visningar: 9
Nu har Nivada släppt den efterlängtade/omtalade F77. Rolig modell till ett vettigt pris. Finns i svart eller blå och med eller utan datum.

9EC4D016-1026-4D93-9440-CB97742EAF1E.jpeg

Den är cool, funderar på en svart med datum. Känns faktiskt som att datum hör hemma på den här. Men sjukt fin utan också.

Dessa nya modeller tar död på mitt Cartier-sug på ett bra och plånboksvänligt vis.

Edit: åh nej ”sommarsläpp” med leverans i september…

177EBAF8-39D6-498E-AA96-1E08FEF09DB0.png

Senast ändrad:
Den är cool, funderar på en svart med datum. Känns faktiskt som att datum hör hemma på den här. Men sjukt fin utan också.

Dessa nya modeller tar död på mitt Cartier-sug på ett bra och plånboksvänligt vis.

Edit: åh nej ”sommarsläpp” med leverans i september…

177EBAF8-39D6-498E-AA96-1E08FEF09DB0.png
Oj vad oklart hur denna skulle kunna spela i någon Cartier-liga.

Jag tycker att den är riktigt vass. Särskilt den bruna (som inte finns 😀 ). Undrar hur man har löst det med de sexkantiga skruvarna. De går inte att vrida och de går inte rakt igenom hela klockan som på t.ex. AP där den andra änden på skruven går att vrida, så går de bara igenom mellanboetten eller är de bara fästa i glasringen som dekoration?

A27826D6-9DAA-42BB-B82E-A5AE65A3B7CE.jpeg

72743CC6-227C-4C33-8F63-8175943C20AB.jpeg

Jag tycker att den är riktigt vass. Särskilt den bruna (som inte finns 😀 ). Undrar hur man har löst det med de sexkantiga skruvarna. De går inte att vrida och de går inte rakt igenom hela klockan som på t.ex. AP där den andra änden på skruven går att vrida, så går de bara igenom mellanboetten eller är de bara fästa i glasringen som dekoration?

A27826D6-9DAA-42BB-B82E-A5AE65A3B7CE.jpeg

72743CC6-227C-4C33-8F63-8175943C20AB.jpeg
Lär ju bara vara dekorativa skruvar i ringen.
Kul klocka helt klart, men är inget jättefan av kolfiberliknande strukturer. Blir lite för " det är 2006 och vill släppa nåt sportigt" över det.
Kommer den med annan tavla så är jag villig att överväga den!

Lär ju bara vara dekorativa skruvar i ringen.
Kul klocka helt klart, men är inget jättefan av kolfiberliknande strukturer. Blir lite för " det är 2006 och vill släppa nåt sportigt" över det.
Kommer den med annan tavla så är jag villig att överväga den!
Den kommer med tavelstrukturen eftersom det vara samma på 70-talet.

Den kommer med tavelstrukturen eftersom det vara samma på 70-talet.
Ja, efter en snabb googling så framgick det ju. Såg bättre ut i ljusblått än i svart, då det som sagt blev mer av en kolfiberlook. Dessutom ett planare mönster på vintage.
Får se hur den bruna blir, och skulle dom komma med en nyversion av den här blåa så skulle jag kunna hugga den!
22455540-9s0j35a2kuppnwymkkjfknsl-ExtraLarge.jpg

Om den bruna blir fumé i stil med blå ovan eller Omega Constellation nedan skulle jag kunna hugga!
omega_6160081.jpg

Edit: Läste på Monochrome nu att det är en "smoked brown tobacco dial", så låter som fumé! Fumé betyder ju ändå rökt på franska...

Tillbaka
Topp