• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nobiles.se

btw
Hej Walter så trevligt att du kunde kika in här och hissar dig själv!
Varför står inte du som funktionär i bolaget?

Förrest hur gick det med ditt förra företag Brottsfiltret och alla på KS undrar varför du bytte ditt efternamn?

Släpper det här och du får tro vad du vill. Ser mitt inlägg som en garant för att jag inte är sk. bad guy, vid/för framtida affärer.
Notera även de dubbla värderings-/äkthetsintygen i bakgrunden, från Malmö och Sthlm.

btw

Släpper det här och du får tro vad du vill. Ser mitt inlägg som en garant för att jag inte är sk. bad guy, vid/för framtida affärer.
Notera även de dubbla värderings-/äkthetsintygen i bakgrunden, från Malmö och Sthlm.
Fattar inte. Menar du att Nobiles egna äkthetsintyg är värt något? Har de en värderingsman som arbetar där?

btw

Så du menar att du gör ett inlägg som ska se ut som en kunds och sen ska vi tro att du inte är en bad guy!?:D

btw

På vilket sätt är du en goodguy menar du?
Personligen tror jag ingen, ingen skulle göra affärer med ett helt okänt företag i de summor vi snackar om.

Märkligt att du som är helt nyreggad och en till nyreggad snubbe är de enda som gjort affärer med företaget.

Detta är så mkt bullshit.

giphy.gif

Tja Walt här, funderat ett tag på om jag ska skriva här eller inte... ville bara va tydlig med att jag aldrig skulle "hissa mig själv". Tänk va trevligt om man hade fått möjligheten att sitta med i styrelsen på alla arbetsplatser man har, eller har haft. Jag arbetar deltid med klockor och deltid på Sveriges Radio som journalist. Jag svarar i denna tråden för att visa att Toband inte är en "bad guy". Alla kunder som handlar av mig eller mina arbetskollegor får gärna berätta hur de upplever saker och ting. Trots allt är det dem, och enbart dem som kan berätta hur de blivit bemötta, samt vilket skick deras klockor levererats i. Jag har täckt för personliga uppgifter för Toband skull. Det är en kopia på hans faktura som skickad via mail. Det anda pappret är från bankgirocentralen som bekräftar köpet. Således är hans referens helt befogad. Utöver allt detta är jag i full gång med att öppna en egen förening så tyvärr kommer jag inte hinna arbeta så mycket med klockor eller nåt annat. Jag vet däremot flera klockor jag får möjligheten att sälja till medlemmar här på forumet som säkert hade hängt ut mig eller min arbetsplats om jag hade misskött mig, exempelvis hade Swechilli återkopplat om nåt hade blivit fel (det är trots allt inte ett paket mjölk han har köpt). Ni som vill ha nån form av bevis får mer än gärna skicka PM.

Bilagor

• IMG_2740.JPG
    IMG_2740.JPG
    161.1 KB · Visningar: 339
  • klocksnack.png
    klocksnack.png
    31.4 KB · Visningar: 334
Senast ändrad:
Förstår inte riktigt vad du skriver? Är du ägare till Mishto eller vad? Ska du vilandeförklara verksamheten? Du menar alltså att det är många på forumet som köpt från dig? För det första, hur vet du det? Och för det andra, varför har dessa personer, utöver nyskapade medlemmar, inte givit sig tillkänna här?

Ursäkta om jag är otydlig (inte min avsikt)! Många är ju en definitionsfråga, ut över de två nya medlemmar har jag även sålt en pepsi till Jens E. Det va större belopp som förskottsbetalades. Jag äger INTE något bolag. Varför folk inte skrivitit kan jag tyvärr inte svara dig. Nej verksamheten är aktiv och drivs, men JAG har för avsikt att driva min egen förening efter årsskiftet vilket innebär att jag inte kommer arbeta med klockor eller på någon annan arbetsplats. Som en liten parantes hittade jag denna bilden också för att intyga att YM blev skickad.

Bilagor

• postnord.JPG
    postnord.JPG
    100.6 KB · Visningar: 234
Ursäkta om jag är otydlig (inte min avsikt)! Många är ju en definitionsfråga, ut över de två nya medlemmar har jag även sålt en pepsi till Jens E. Det va större belopp som förskottsbetalades. Jag äger INTE något bolag. Varför folk inte skrivitit kan jag tyvärr inte svara dig. Nej verksamheten är aktiv och drivs, men JAG har för avsikt att driva min egen förening efter årsskiftet vilket innebär att jag inte kommer arbeta med klockor eller på någon annan arbetsplats. Som en liten parantes hittade jag denna bilden också för att intyga att YM blev skickad.
Men vad är du i förhållande till Mishto/Nobiles då? Anställd?

Precis, jag är anställd (på deltid). Allt annat babbel är mumbo jumbo, jag har (TYVÄRR) inte dem ekonomiska musklerna det krävs för att driva denna typen av verksamhet. Jag får betalt som en vanlig knegare... ut över detta jobbet jobbar jag på SR's minoritetsradio. Länkade en texten "SR" så du kan se datum etc. där framgår också vem som tagit foto samt att det är jag som pratar i reportaget.

Om man får vara hälsosamt skeptisk drivs Mishto av två personer; en person som därutöver sitter i styrelsen i "Tullstorps Riv och Byggtjänst AB", med noll anställda, och en person som sitter i ett flertal styrelser vilka majoriteten tycks vara redovisning- och bokföringsbolag med namn som "Effektiv redovisning i Malmö AB", "Effektiv redovisning i Skåne AB", "Effektiv Redovisning i Skane AB", "Effektiv Revision i Skåne AB", "Vilande Redovisning i Skåne AB" etc. Majoriteten av bolagen har samma styrelser och mycket liten verksamhet enligt årsredovisningen. Man kan ju såklart fundera varför man pytsat runt pengar i så många små bolag...

Senast ändrad:
Ja det är väl upp till var och en att vara "hälsosamt skeptisk"... men faktum kvarstår, hittils har tre av tre personer som gjort affär i detta forumet varit nöjda. Referenserna på hemsidan är från folk som valt att skriva på FB sidan, RUNT HELA SVERIGE. VIDARE GÅR DESSA UT MED SINA RIKTIGA IDENTITETER, TILL SKILLNAD FRÅN "KS-Janne"! För övrigt håller jag mig inte borta "KS-Janne". Jag har klart och tydligt, helt transparent stått för vem jag är, vad jag gör samt att jag har för avsikt fortsätta vara tydlig. Dina obefogade påhitta har ju tydligt visat sig vara osanna och saknar någon skälig grund. OM jag inte misstar mig är även DU helt "NYREGGAD HÄR" så om du har ett PERSONLIGT agg mot mig (som egentligen inte har någon relevans) får du gärna sluta va så ljusskygg och komma med nåt konkret (INGET ILLA MENAT) laddar också upp en bild som motbevisar ditt tidigare "välkomnande" så kan du jämföra om det är samma hand

Bilagor

• hand.JPG
    hand.JPG
    99.9 KB · Visningar: 310
Senast ändrad:
Tack för din feedback Knypplarn! Med tanke på att kundens identitet blev ifrågasatt/smutskastad och misskrediterad ladda jag upp dessa underlag! Som du säkert ser har jag dolt information som kan vara av "känslig natur" så som e-post, mellannamn, efternamn, adress samt belopp. Om Toband anser att jag inte borde ha hjälpt honom styrka sin rätt, då plockar jag gärna bort det. Med tanke på att det finns 28.768 st. personer med det namnet och 1.537 st. företag enligt upplysning.se är sannolikheten väldigt liten att vi "hänger ut nån". Om du tycker jag kunde gjort det på något bättre sätt än att, vara transparent och försöka bevisa sanningen vill jag gärna veta hur? jag tar till mig det du sagt och uppskattar om du har någon bättre ide. Vill åter igen passa på att tacka för dina synpunkter och förstå mig rätt... jag har inte för avsikt att vara otrevlig eller nedlåtande med detta inlägg :heart:;)

Senast ändrad:
Tänker inte lägga någon värdering åt någon sida, men jag vill påminna alla om att hålla sig borta från att insinuera saker och ting.
Vi håller oss till fakta, med det sagt så är det sunt att vara skeptisk till motsatsen bevisats.

Alltså: Inget drevande med antagande som grund.

Det blir ju alltid märkligt när nyreggade medlemmar creddar företag som första-inlägg. Vi har sett det förr, och då har det ju som sagt varit företaget själv som skrivit. Påstår dock inte att det är så nu, bara att man osökt blir misstänksam.

Kommer följa tråden, är också nyfiken på hur det här hänger ihop.

Tack för din feedback Knypplarn! Med tanke på att kundens identitet blev ifrågasatt/smutskastad och misskrediterad ladda jag upp dessa underlag! Som du säkert ser har jag dolt information som kan vara av "känslig natur" så som e-post, mellannamn, efternamn, adress samt belopp. Om Toband anser att jag inte borde ha hjälpt honom styrka sin rätt, då plockar jag gärna bort det. Med tanke på att det finns 28.768 st. personer med det namnet och 1.537 st. företag enligt upplysning.se är sannolikheten väldigt liten att vi "hänger ut nån". Om du tycker jag kunde gjort det på något bättre sätt än att, vara transparent och försöka bevisa sanningen vill jag gärna veta hur? jag tar till mig det du sagt och uppskattar om du har någon bättre ide. Vill åter igen passa på att tacka för dina synpunkter och förstå mig rätt... jag har inte för avsikt att vara otrevlig eller nedlåtande med detta inlägg :heart:;)
Tycker inte att det är din uppgift att intyga någon annans trovärdighet. Det får användaren klara av helt på egen hand. Detsamma gäller för din verksamhet eller företaget du jobbar för.

Med det sagt tycker jag det är väldigt märkligt förfarande att posta dokument som eventuellt innehåller känsliga uppgifter, även om de är maskade. Jag personligen tycker det är helt oacceptabelt.

På posthandlingen står det ju dessutom vilket postkontor försändelsen ska hämtas ut på. Känns inte som säkert förfarande för kunden.

kmg Jag är hemskt ledsen om mina språkkunskaper inte lever upp till dina förväntningar! Om du hade tagit dig tid att klicka på länken med reportaget jag gjort, sedermera läst att jag arbetar på SR's minoritetsradio där man inte talar svenska. Av allt att döma känns denna tråden som ett personligt angrepp mot mig på individplan mer än att någon kommer med någon material som har substans. Som daviden sa "hålla sig borta från att insinuera saker och ting" så tycker jag inte det är viktigt "hur lång väg ditt luktsinne sträcker sig" i detta sammanhang... Jag är en helt vanlig knegare. När ni anklagar kunder och jag försöker visa sanningen, ja då är det fel! Ska man stoppa huvudet i sanden eller lägga sig och spela död!?
  • Jag har berättat varifrån referenserna på hemsidan kommer
  • Anonyma troll som har hatar har bemötts
  • Jag har gjort mitt bästa för att ta till mig kritik och "känslig information" och frågat hur jag kan göra det bättre
Ska tråden handa om mina språkkunskaper eller vilken storlek jag har i skor nu helt plötsligt? Kommer jag tillfredsställa ditt luktsinne då? För mig skapar det ett känslomässigt inferno eftersom jag BARA är anställd på båda arbetsplatser och försöker göra det bästa jag kan med de fortsättningar jag har vilket resulterar i en eller flera stavfel, alternativt nåt annat fel du tycks ha hängt upp dig på. OBSERVERA! jag skyddar eller "hissar" inte nåt företag jag jobbar på även om jag är tacksam och stolt. Om jag förolämpat dig ber jag om ursäkt!

kmg Jag är hemskt ledsen om mina språkkunskaper inte lever upp till dina förväntningar! Om du hade tagit dig tid att klicka på länken med reportaget jag gjort, sedermera läst att jag arbetar på SR's minoritetsradio där man inte talar svenska. Av allt att döma känns denna tråden som ett personligt angrepp mot mig på individplan mer än att någon kommer med någon material som har substans. Som daviden sa "hålla sig borta från att insinuera saker och ting" så tycker jag inte det är viktigt "hur lång väg ditt luktsinne sträcker sig" i detta sammanhang... Jag är en helt vanlig knegare. När ni anklagar kunder och jag försöker visa sanningen, ja då är det fel! Ska man stoppa huvudet i sanden eller lägga sig och spela död!?
  • Jag har berättat varifrån referenserna på hemsidan kommer
  • Anonyma troll som har hatar har bemötts
  • Jag har gjort mitt bästa för att ta till mig kritik och "känslig information" och frågat hur jag kan göra det bättre
Ska tråden handa om mina språkkunskaper eller vilken storlek jag har i skor nu helt plötsligt? Kommer jag tillfredsställa ditt luktsinne då? För mig skapar det ett känslomässigt inferno eftersom jag BARA är anställd på båda arbetsplatser och försöker göra det bästa jag kan med de fortsättningar jag har vilket resulterar i en eller flera stavfel, alternativt nåt annat fel du tycks ha hängt upp dig på. OBSERVERA! jag skyddar eller "hissar" inte nåt företag jag jobbar på även om jag är tacksam och stolt. Om jag förolämpat dig ber jag om ursäkt!
du har rätt i att jag borde undvikit den kommentaren. ber om ursäkt.
däremot tror jag inte på allt du säger och tycker att diskuterade siten inte verkar seriös.

Knypplarn. Inget att be om ursäkt för, jag förstår er alla här på klockforumet och jag anser inte att det är min uppgift att "hissa" alternativt "dissa" eftersom jag bara jobbar men min personliga åsikt är fortfarande att det är mindre smart att döma på förhand . Om siten inte heller lever upp till dina förväntningar är det ingen som tvingar dig att handla. Jag vill i alla fall ta tillfället i akt att be om ursäkt om jag verkat stöddig eller otrevlig. Jag är övertygad om att SANNINGEN KOMMER VISA SIG och du kanske ändrar uppfattning, kanske inte! -vem vet? :) Vi har en sak gemensamt i alla fall förhoppningsvis, vi älskar klockor:happyhappy:

Knypplarn. Tack för din återkoppling! Nej självklart är det inte min uppgift att intyga någon annans trovärdighet. Däremot blir det utmanande när jag anklagas för att vara en annan medlem. Då blir det mitt ansvar att bevisa att jag INTE är den användaren (enligt mig gällande min egen trovärdighet). Vidare är det ingen hemlighet att PostNord tillhandahåller värdepaket och jag kan inte se ett riskscenario när paketet redan hämtats ut. Hoppas du inte tar illa upp

Knypplarn. Tack för din återkoppling! Nej självklart är det inte min uppgift att intyga någon annans trovärdighet. Däremot blir det utmanande när jag anklagas för att vara en annan medlem. Då blir det mitt ansvar att bevisa att jag INTE är den användaren (enligt mig gällande min egen trovärdighet). Vidare är det ingen hemlighet att PostNord tillhandahåller värdepaket och jag kan inte se ett riskscenario när paketet redan hämtats ut. Hoppas du inte tar illa upp
Jag tror du missuppfattat trådens syfte. Tråden handlar om företaget och dess förtroendekapital vilket inte helt oväntat är väldigt lågt. Det är nog inte många här som skulle handla av nya klockföretag utan att göra rejäl research, inte erfarna medlemmar i alla fall. OM företagets historik/drivare/ägare är OK och företaget visar sig leverera utan knas så kommer ett förtroende byggas upp successivt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp