• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nomostråden

Knasbollen

Breitling
IMG_2531.JPG

Valpen lämnade sin "signatur" på Cluben :/
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Har länge fascinerats av Nomos hantverk. Men har såå svårt för de smala bandhornen! Hur ska jag lära mig att tycka om dessa? Är det bara jag?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Var skulle ni rekommendera ett inköp av NOMOS Club Campus i 36 mm? Och vad är ett rimligt pris hos AD? Det ser ut att vara en väldigt trevlig klocka för pengarna.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag köpte min Orion på Franks Ur och det fanns en väldigt god prutmån på den. Prova där!
Tack. Jag ringde precis och fick bra bemötande, däremot är referensen slut som jag vill ha (701) och närmsta referensen är 708. Jag gillar den inte lika mycket som 701 och får fundera lite gällande det.

Om någon här ska lämna sin 701 vidare är det bara att skicka ett PM. Club Dunkel i 36 mm är också intressant.
 
Senast ändrad:

cjne

Cartier
Förbaskat snygg den där. Inte minst på den nya länken. Hur upplever du länken förresten? Bekväm? Lätt att justera?
Har haft ögonen på denna ett tag...
0781_club_sport_neomatik_42_d_schwarz-2d-front-masked_1.jpg
Den där är också ruskigt fin :) Länken sitter väldigt skönt och har bra microjusteringsmöjligheter, det finns 3 hål att välja mellan. Har inte provat att korta länken själv men det bör gå lätt, det sitter skruvar på insidan.
 

cjne

Cartier
Sören va fin! Länken ser helt perfekt retro ut. Hur stor känns 42an på handleden (tänker med de långa lugsen och så)?:)
Ja länken är riktigt läcker och passar klockan perfekt tycker jag :)
Jag upplever den inte som särskilt stor, ungefär som en speedy pro eller submariner, luggarna är ju rätt smala så även om de är långa så upplevs det inte som så farligt, här kommer lite bilder, min handled är ca 17,5 cm.
FEFCBFAE-3488-437C-A4F7-3D47C8C9FBC5.jpeg

CB5706C0-8C48-4204-A23C-F44059351F13.jpeg
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Lång vecka igen, så får lov att kasta upp några såhär på söndagskvisten. Temat för veckan har definitivt varit shell cordovan, och jag har insett att egentligen är dessa två en ganska perfekt två-klockssamling. Njut av helgen, allihop!
Foto 2019-08-19 17 07 49 (1).png

Foto 2019-08-21 14 52 52.jpg
Kul att du fortsätter hålla oss uppdaterade med riktigt bra bilder! Jag blir mer och mer sugen på just denna referensen också!
 
Kul att du fortsätter hålla oss uppdaterade med riktigt bra bilder! Jag blir mer och mer sugen på just denna referensen också!
Tack, man! Har allt blivit lite Nomos fan boy så kul att få dela lite bilder. Tetran är förj**lar trevlig tycker jag. Känns helrätt med två handare med, även om en liten del av mig var sugen på pastellvarianterna (men hittills finns de bara med sub-sec). Här kommer en liten enkel wrist bild till:D
245C29EB-E83A-40B9-B4FA-B730804D61C8.jpeg
 

riotvan

Cartier
Har börjat tappa tålamodet lite...
Är fruktansvärt sugen på en Nomos Zürich Worldtime men antingen är det väldigt få ute på marknaden, eller så är folk så nöjda med dem så de inte vill göra sig av med dem, för det dyker upp väldigt få Pre-owned till salu. Funderar på hur stort gapet är i pris mellan en pre-owned och en ny.

Vad tror ni att man får lägga ut för en pre-owned Worldtime i ok skick? Såg att det gick en på kaplans i våras för ca 29k efter avgifter.
 

charles_swe

Breitling
Har börjat tappa tålamodet lite...
Är fruktansvärt sugen på en Nomos Zürich Worldtime men antingen är det väldigt få ute på marknaden, eller så är folk så nöjda med dem så de inte vill göra sig av med dem, för det dyker upp väldigt få Pre-owned till salu. Funderar på hur stort gapet är i pris mellan en pre-owned och en ny.

Vad tror ni att man får lägga ut för en pre-owned Worldtime i ok skick? Såg att det gick en på kaplans i våras för ca 29k efter avgifter.

Har också haft koll på marknaden de senaste 2 åren för en välprisar Zurich Weltzeit.... Svårt!
 

nept

Panerai
Tack, man! Har allt blivit lite Nomos fan boy så kul att få dela lite bilder. Tetran är förj**lar trevlig tycker jag. Känns helrätt med två handare med, även om en liten del av mig var sugen på pastellvarianterna (men hittills finns de bara med sub-sec). Här kommer en liten enkel wrist bild till:D
245C29EB-E83A-40B9-B4FA-B730804D61C8.jpeg
Tetra 27 duo va? Mycket snygg, funderat på en sån själv. Eller en Tangente 35. Ingen av dem verkar dock vara så vanliga begagnade.
 

riotvan

Cartier
Med den svaga svenska kronan så är nog tveksam att man hittar en deal utomlands just nu.

Uret har den vita för 39.000kr.

Ja, de verkar ligga däromkring på Chrono också...
Kanske bara får hugga en ny. Var på Klarlunds i Köpenhamn och klämde lite på dem för någon vecka sedan. De hade bara en bara en med blå urtavla inne, såg fantastisk ut, men jag lutar nog lite mer åt en vit. Är lite osäker på hur den vita ser ut irl. Om urtavlan är matt likt den blåa eller om den är mer metallisk?
 

charles_swe

Breitling
Ja, de verkar ligga däromkring på Chrono också...
Kanske bara får hugga en ny. Var på Klarlunds i Köpenhamn och klämde lite på dem för någon vecka sedan. De hade bara en bara en med blå urtavla inne, såg fantastisk ut, men jag lutar nog lite mer åt en vit. Är lite osäker på hur den vita ser ut irl. Om urtavlan är matt likt den blåa eller om den är mer metallisk?

Den vita är också ganska matt.
 
Tetra 27 duo va? Mycket snygg, funderat på en sån själv. Eller en Tangente 35. Ingen av dem verkar dock vara så vanliga begagnade.
Tack! Tycker den är suverän faktiskt. Kan helhjärtat rekommendera:D Värt att tänka på är att mina handleder är runt 15, så för mer substantial handleder kanske tetra 29 passar bättre. Tyvärr finns det inga två handare i den storleken ännu.
Annars är ju tangenten helrätt och 35 känns som en ganska perfekt storlek där:) ne högst sällan man ser någon ute överhuvudtaget - har själv bara köpt av Nomos själva. Mycket trevliga att ha att göra med och känns värt det även på nypris. Kul att få supporta independent tillverkare med:)
 
Topp