hammermountain
Silver
Tetra time
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan bara hålla med, verkligen clean och funkis!Tetra time
![]()
Håll en koll på
https://nomos-glashuette.com/en/rare-finds-and-one-offs
nu i september!
Varje dag något ur deras samlingar, utställningsex mm. Enstaka ex eller några stycken. Dom verkar släppa dagens nyhet runt lunch, och dom går åt snabbt.
Jag har köpt Nomos originalband via Franks Ur. De brukar ha ett gäng i butiken som man kan kika på.Nu till något annat, har någon av er beställt straps direkt från Nomos? Eller har ni köpt från någon annan leverantör? Är rätt sugen på att testa Zurich'en på mocka.
Coolt!! Grattis, man!Jag har precis beställt en Nomos Zurich Weltzeit, kommer om en månad. Ser fram emot att få dela med mig av den här
Nu till något annat, har någon av er beställt straps direkt från Nomos? Eller har ni köpt från någon annan leverantör? Är rätt sugen på att testa Zurich'en på mocka.
Jag har köpt Nomos originalband via Franks Ur. De brukar ha ett gäng i butiken som man kan kika på.
Coolt!! Grattis, man!
Har själv beställt cordovans från Nomos till både Clubben och tetranFunkat görbra och går på nån vecka. Dock ej spårbart när den väl nått Sverige (de kör generellt tyska posten för banden och fedex för uren). men gör det ju till en trevlig överraskning när de trillar ner i brevlådan om man nu ska vara positivt inställd...
För övrigt tycker jag mockan är görmysig, om än att de slits lite snabbt (men det är ju mer mocka i allmänhet)
Tack för tipset! Tänkte inte på att de kränger olika band hos AD's. Jag bor i Malmö så närmaste för mig är nog Klarlunds i CPH...
TackVad tycker du om Cordovan? Jag har hört lite blandade kommentarer. I vissa videos på tuben så ser det nästan lite plastigt ut. Är det samma sak irl?
Kul med en duo - bästa NOMOSsläppen i år enligt mig. Grattis!Tack, man! Har allt blivit lite Nomos fan boy så kul att få dela lite bilder. Tetran är förj**lar trevlig tycker jag. Känns helrätt med två handare med, även om en liten del av mig var sugen på pastellvarianterna (men hittills finns de bara med sub-sec). Här kommer en liten enkel wrist bild till
![]()
Tack man!! Definitivt min favvo från senaste årets släpp. Även om Neomatik med länk är ganska sjukt frän med (om än i största laget).Kul med en duo - bästa NOMOSsläppen i år enligt mig. Grattis!
Jag har precis beställt en Nomos Zurich Weltzeit, kommer om en månad. Ser fram emot att få dela med mig av den här
Nu till något annat, har någon av er beställt straps direkt från Nomos? Eller har ni köpt från någon annan leverantör? Är rätt sugen på att testa Zurich'en på mocka.
Har också fått den uppfattningen att dom har väldigt långa bandhorn. Skulle vara kul om någon jämförde med något vanligt i 36. Typ djGått och blivit småsugen på en Club-trettiosexa. Någon som har en och kan dela med sig av erfarenheter? Känns den klumpig (om man nu kan säga det om en 36 mm-klocka) med de långa luggarna? Är den dressig nog när man vill att den ska va dressig eller är den mer en elegant vardagsdinka? Ja ni fattar![]()
Jag har inte haft 36an men hade 38an ett tag och jämförde dess bandhorn med några andra klockor här :Har också fått den uppfattningen att dom har väldigt långa bandhorn. Skulle vara kul om någon jämförde med något vanligt i 36. Typ dj
Elegant klocka den där. Grattis.Får jag vara med i klubben nu?
![]()
Det är 38.5mm du har i storlek va? Jag provade en Club 36mm häromveckan, mest på skoj och tyckte att den gärna hade fått vara lite större. Vi får väl se om butiken får in någon i storleken större så man kan jämföra storlekar lite.Clubben
![]()
Riktigt fin klocka. Jag lutar åt att hugga en club som nästa köp. Funkar ju till det mestaFyller på i tråden med min Nomos club date. Har ganska ett par roliga klockor att rulla runt på, men denna är go-to klockan till jobbuniformen
![]()
Riktigt fin! Är det en 36a?Internet är livsfarligt när en är impulsiv, spontanklickade hem en sånhäringa, riktigt jävla trevlig. Passade även på att få hem ett trevligt BoR att slänga på men repångest har gjort att jag inte vågat ännu.
![]()