Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis till till nya klockan. Vilken bild och vilken klockaSå får man publicera i denna tråd med, äntligen min första Nomos! Efter att ha haft denna i ca. 24h kan man inte annat än att vara 110% nöjd
Snygg! Vad är det för armband?Så får man publicera i denna tråd med, äntligen min första Nomos! Efter att ha haft denna i ca. 24h kan man inte annat än att vara 110% nöjd
Det är en Barton "weathered brown leather".Snygg! Vad är det för armband?
Håller med, riktigt fin! Synd att de inte kommer med ett "DUW"-verk.
Fan, vad bra ändå! Sneglat en del på Campus med orange tavla tidigare. Men här snackar vi ju håll käften på riktigt!
Håller med, riktigt fin! Synd att de inte kommer med ett "DUW"-verk.
Förmodar att han tänker på inhouse (automat) verken. Jag gillar dock att de inte satt in dessa för då hade priset varit det dubbla.Hjälp den dumme.. Vad är DUW-verk?
Ok! Dåligt insatt i Nomos olika verk, framförallt då det främst är Clubserien som tilltalar mig. Även haft en vit 36:a tidigare.Förmodar att han tänker på inhouse (automat) verken. Jag gillar dock att de inte satt in dessa för då hade priset varit det dubbla.
The NOMOS caliber range | NOMOS Glashütte
Ticking within each NOMOS watch is one of our eleven beautiful, highly precise calibers packed with in-house technology. More about our movements here!nomos-glashuette.com
Alla deras verk är tillverkade "inhouse", men deras verk som börjar med benämningen "DUW" har designats av Nomos. Alpha-verket som sitter i deras Club 36 är baserade på ett annat urverk, nämligen ETA/Peseux 7001. Det var dem verken som Nomos använde i vissa av sina tidigare klockor (fram tills ca 2005).Ok! Dåligt insatt i Nomos olika verk, framförallt då det främst är Clubserien som tilltalar mig. Även haft en vit 36:a tidigare.
Bra länk dock. Visste att de bara körde inhouse, men hade ingen koll på att det faktiskt rörde sig om så många olika verk.
Kan säga att den är fantastisk irl! Precis fått hem en på lån från Nomos
Fan, vad bra ändå! Sneglat en del på Campus med orange tavla tidigare. Men här snackar vi ju håll käften på riktigt!
Posta fler bilder!Kan säga att den är fantastisk irl! Precis fått hem en på lån från Nomos
Det kommer självfallet komma mer när jag fotat flerPosta fler bilder!
Kan säga att den är fantastisk irl! Precis fått hem en på lån från Nomos
Var lite besviken över deras nyheter i år, hade hoppats på lite mer radikala saker på andra modeller. Men måste ändå erkänna att dom lyckats riktigt bra med färgen på den där. Ska bli kul att se fler bilder och höra dina tankar när du haft den en stundKan säga att den är fantastisk irl! Precis fått hem en på lån från Nomos
Väldigt fin, ser ut att sitta som en smäck.Kan säga att den är fantastisk irl! Precis fått hem en på lån från Nomos
Fler bilder? Har du testat den på fler band?Dubbel postar från annan tråd bara för att jag vet att vi alla vill se den här också
Färgen är verkligen magisk! Perfekta påsk-klockan känner ju jag.
Jag kan annars rekommendera denna Tangomat 601 som finns på Nymans i Västerås (pre-owned). Uttagen 2019. 38mm. Dock automat. Men med glasbaksida där man kan beskåda urverketJag är sugen på en ny handvevad Nomos men har svårt att bestämma mig. Den ska som sagt vara manuell, gärna färgglad och med glasbaksida på boetten (om ni kan välja, välj det är mitt tips! alpha-verket är otroligt snyggt!). Men det verkar svårt att hitta en modell som har allt detta. De nya verkar sakna glasbaksida och de som har det är inte rätt färger för mig. Dessutom är jag inte helt övertygad om Kalifornientavlorna. Känns kanske lite väl lekfullt/ungdomligt för min del.