Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sitter perfekt!Korspostar i rätt tråd
Jag har kollat på Nomos Club länge men nu var det dags att slå till. ACE X NOMOS CLUB 36 BLUE LIMITED EDITION.
Jag har inte vågat köpa en Nomos Club hittills främst på grund av L2L måttet. Men klockan sitter som en smäck. 36mm i diameter och 47mm L2L. Jag trivs mycket bra med passformen och det fräscha utseende som klockan har. En klar favorit !!
![]()
![]()
![]()
Riktigt bra! Perfekt allround klocka, grattis!Korspostar i rätt tråd
Jag har kollat på Nomos Club länge men nu var det dags att slå till. ACE X NOMOS CLUB 36 BLUE LIMITED EDITION.
Jag har inte vågat köpa en Nomos Club hittills främst på grund av L2L måttet. Men klockan sitter som en smäck. 36mm i diameter och 47mm L2L. Jag trivs mycket bra med passformen och det fräscha utseende som klockan har. En klar favorit !!
![]()
![]()
![]()
Sitter perfekt!
Riktigt bra! Perfekt allround klocka, grattis!
Det blir bra det där. Gömmer bandhornsgapet. Sålde tyvärr min Club för några år sedan. Trevlig klocka.-Idag flyttade jag min Nomos till ett MN-strap som följde med klockan. Wow, den kombon är fullträff
Jag hade en god stund i solen där jag njöt av min kaffe och beundrade min Nomos. Det var länge sen jag hade en klocka som fick mig att le
Någon mer som bär Nomos idag?
![]()
![]()
![]()
Wow, vilken kombo. Klockan gifter sig bra med bandet. Kan det vara årets sommarklocka?!?-Idag flyttade jag min Nomos till ett MN-strap som följde med klockan. Wow, den kombon är fullträff
Jag hade en god stund i solen där jag njöt av min kaffe och beundrade min Nomos. Det var länge sen jag hade en klocka som fick mig att le
Någon mer som bär Nomos idag?
![]()
![]()
![]()
Wow, vilken kombo. Klockan gifter sig bra med bandet. Kan det vara årets sommarklocka?!?
Tack
Är så sugen på att köpa mig en Nomos men är ett par saker som får mig att tveka.
1. Jag undrar hur det funkar med service av Nomos? Inget standardverk så vad kostar en service och hur går man tillväga?
2. Svårt att testa en irl. Finns väl bara en ÅF i Sverige med en butik i Stockholm? De har ju så många storlekar att välja mellan på de flesta modeller och med de långa bandhornen behöver man ju nästan prova på handleden för att veta vad som funkar..
Angående nummer 2 så finns ju alltid detta klassiska alternativ:Är så sugen på att köpa mig en Nomos men är ett par saker som får mig att tveka.
1. Jag undrar hur det funkar med service av Nomos? Inget standardverk så vad kostar en service och hur går man tillväga?
2. Svårt att testa en irl. Finns väl bara en ÅF i Sverige med en butik i Stockholm? De har ju så många storlekar att välja mellan på de flesta modeller och med de långa bandhornen behöver man ju nästan prova på handleden för att veta vad som funkar..
Det var ju ändå rimliga servicepriserFinns en prislista för service på Nomos hemsida (https://nomos-glashuette.com/en/on-our-watches/service).
Japp, bara en återförsäljare vad jag vet. Kan inte ge så mycket råd, men är man rädd att de är för stora kan man nog "gå ner en storlek" pga de relativt smala glasringarna. Som du säger är det väl alltid bäst att prova modellen man är intresserad av dock. En resa till huvudstaden är väl alltid trevligt.![]()
Nu var det ett bra tag sedan jag var där sist så ta det här med en nypa salt. Det är en rätt liten butik generellt, men minst en monter med Nomos hade de väl om jag minns rätt. En kan ju alltid ringa och fråga efter de modellerna du är intresserad av att prova.Någon som besökt Franks ur och har en uppfattning om hur stort utbud de har på Nomos? Är det 3-4 klockor eller en ordentlig monter?
Det är en monter med Nomos, blandade modeller. De brukar ha det mesta i deras katalog att testa, men kanske inte just den sotlek/färgkombination man har spanat in.Någon som besökt Franks ur och har en uppfattning om hur stort utbud de har på Nomos? Är det 3-4 klockor eller en ordentlig monter?