• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nomostråden

FranzJaeger

Omega
Pledge Member
2-Faktor
Samtidigt gillar jag den. Jag är mainstream. Lite för stor för mig och lite för lik min blåa OP41… :)
Satt just och filade på samma tillägg 😇 Jag tror denna länk till 36mm-modellerna skulle vara bra för dem kommersiellt givet alla färgval etc. (jfr. BB36, Aqua Terra etc.) och jag skulle absolut vara spekulant på den storleken…
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Satt just och filade på samma tillägg 😇 Jag tror denna länk till 36mm-modellerna skulle vara bra för dem kommersiellt givet alla färgval etc. (jfr. BB36, Aqua Terra etc.) och jag skulle absolut vara spekulant på den storleken…
Hade varit en dröm om en länk släpptes till 36mm. Då slipper jag tråla internet och slita med filen :) denna hade mått prima av länk.
20211028_144106.jpg
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Eftersom Nomos har neomatik-ur i 35mm, hur svårt vore det för dem att släpp ett med datum runt 38mm?
 

Wiglaf

Omega
Philippe Dufour: "I would say that you could buy at this price, maybe a bit less, a very good watch in terms of value and quality. It’s not Swiss — sorry — [but] a German brand called NOMOS. I found that this brand makes a very serious product. I like these watches, and for somebody who wants to start, I think this will be a good [choice]: not too expensive and good value for money."
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Bra där! 👊🏼 Jag fick möjligheten att testa den i samma veva. Trevlig helt klart!

2021_0816_20271000-01.jpeg
2021_0816_20445700-01-01.jpeg
2021_0816_20460900-01-02.jpeg


Bilder och text ;)

 

frest73

Cartier
2-Faktor
Jo, det hade varit lockande, men den utgiften alldeles före jul blir ju svår. Och en klocka men inte ens visste fanns, så man hade inte gått och suktat länge heller.
 

Wiglaf

Omega
Jag är ju på väg att släppa min men kvaliteten hos Nomos står verkligen ut tycker jag. Nomos och GS tycker jag personligen haft bäst upplevd kvalitet hittils. Och då räknar jag in min fd rolle. Vissa Rolex-modeller är väldigt gedigna men de jag hanterat live tycker jag inte haft lika fin finish som varken Nomos eller GS. Det är i alla fall min upplevelse.
 

AL91

Breitling
2-Faktor
Hej!
Någon som har tangente sport 42 (tänker främst på 581) och kan dela med sig av lite bilder eller omdöme?

Mvh Andreas
 
Topp