Samma här och upplevt samma sak.Jag söker alltid i köpes innan jag lägger ut en annons men många som lägger ut köpesannonser bangar ju vid ett direkt erbjudande även om priset är bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Samma här och upplevt samma sak.Jag söker alltid i köpes innan jag lägger ut en annons men många som lägger ut köpesannonser bangar ju vid ett direkt erbjudande även om priset är bra.
Jag har aldrig sökt i köpesavdelningen...Tror jag inte. Innan man lägger ut en säljesannons så är det ju däremot bra att SÖKA i köpesavdelningen.
Är inte så säker på att det görs på det viset överlag men håller med om att så borde det vara. Själv scrollar jag oftast i köpes precis som i säljes även om det kanske är helt fel sätt.Tror jag inte. Innan man lägger ut en säljesannons så är det ju däremot bra att SÖKA i köpesavdelningen.
Andas... hehe
Samma här och upplevt samma sak.
Man ska ha en jäkla tur om det ör något specifikt man vill flippa. Ibland enklare än att skapa och bevaka på sälj. Nu har jag t ex ett Everest jag vill bli av med men det kan dröja allt från 1 timme till två tusen år innan någon vill ha just en sådan. Men ibland händer detJag har aldrig sökt i köpesavdelningen...![]()
Rätt sällan en köpesannons exakt beskriver vilket skick som önskas. Skulle så vara och man inte kan leva upp till det är det ju ingen ide att kontakta.En anledning till varför köparen bangar kanske är pga att klockan inte är i det skick som önskas av köparen.
Så är det ju. Å andra sidan, det tar några sekunder att söka i köpes innan man slänger ut sin säljesannons, så varför inte.Man ska ha en jäkla tur om det ör något specifikt man vill flippa. Ibland enklare än att skapa och bevaka på sälj. Nu har jag t ex ett Everest jag vill bli av med men det kan dröja allt från 1 timme till två tusen år innan någon vill ha just en sådan. Men ibland händer det![]()
Man kan ju även skapa en säljesannons och därefter PMa länken till de som har köpesannons på samma modell ute. Det brukar uppskattas.Rätt sällan en köpesannons exakt beskriver vilket skick som önskas. Skulle så vara och man inte kan leva upp till det är det ju ingen ide att kontakta.
Ja, jag brukar göra detSå är det ju. Å andra sidan, det tar några sekunder att söka i köpes innan man slänger ut sin säljesannons, så varför inte.![]()
Mkt braMan kan ju även skapa en säljesannons och därefter PMa länken till de som har köpesannons på samma modell ute. Det brukar uppskattas.
Rätt sällan en köpesannons exakt beskriver vilket skick som önskas. Skulle så vara och man inte kan leva upp till det är det ju ingen ide att kontakta.
Visst, men det är ju samma problem på sälj kan man ju sägaSant. Men ibland beskrivs köpesannonsen som söker ”fin, välvårdad, nyskick etc” och det är en tolkningsfråga. En del tycker att en klocka är fin när den bara har hairlines, liten ding på bandhornet och lilla repan på glaset som är osynligt.
Exakt så. Aldrig lyckats säljes något via köpes. Erbjuder ett marknadsmässigt pris men får alltid svar som indirekt eller direkt är skambud och under marknadspris.Jag söker alltid i köpes innan jag lägger ut en annons men många som lägger ut köpesannonser bangar ju vid ett direkt erbjudande även om priset är bra.
Visst, men det är ju samma problem på sälj kan man ju säga![]()
Lugn. Det här är bara första av en rad förändringar som kommer för köp och sälj här.
Instämmer! Och så blir det finansiering till forumets utveckling. Men jag ser inte hur betalning skulle städa upp köp&sälj?Ni borde helt seriöst ta betalt för annonser på Köp&Sälj. Det är för många nu och annonserar man landar annonsen på sida 9 efter någon dag. Jag är normalt helt emot att ta betalt på denna typ av forum men något borde göras för att städa upp på sälj-delen. Jag tror alla har råd med en tjuga om man ska sälja sin klocka som normalt landar på 5-100 lax. Skulle inte tveka en sekund att betala för annonsering.
Men om "alla har råd" att betala för sin annons så borde det ju i praktiken innebära att lika många annonser fortfarande skapas, ergo, ingen skillnad beträffande vilken sida din annons hamnar på efter någon dag? Jag skulle snarare föredra att det fanns filtreringsfunktioner i så fall, på exempelvis märke eller prisspann. Sen är en tjuga för att annonsera ingen dålig idé alls för forumets utveckling, det håller jag med om.Ni borde helt seriöst ta betalt för annonser på Köp&Sälj. Det är för många nu och annonserar man landar annonsen på sida 9 efter någon dag. Jag är normalt helt emot att ta betalt på denna typ av forum men något borde göras för att städa upp på sälj-delen. Jag tror alla har råd med en tjuga om man ska sälja sin klocka som normalt landar på 5-100 lax. Skulle inte tveka en sekund att betala för annonsering.
Jag har sålt på köpes. Inga problem om man har en bra klocka till rätt pris. Supersmidigt, man slipper lägga upp annons och slipper skambudare och nollpostare. Självklart att Köpes skall vara kvar!Köpes delen kan man ju lika gärna ta bort... jag har trålat köpes ganska friskt och skickat säkert ett tiotal förslag men viljan eller förmågan att komma till avslut är ju obefintlig bland de som lägger upp köpesannonser...