• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt Nu är Bump Limit aktiverad

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Gissar vilt nu men kan det bero på när annonsen skapades? Dvs om den skapades innan regleringen infördes så kanske det inte funkar?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Förmodligen samma som jag. Bumpa man en köper eller säljes i lifestyle. Eller bara skapar en annons någonstans. Kan man inte bumpa. Någon alls i vanliga köp eller säljes. Så är det iaf. För Mig :) skapa/bumpa en annons Oavsett var..
Bra ju! Räcker väl med en bump/dygn.
7-8 sidor bumpade annonser/dygn blir man ju galen på. Känns ju helt meningslöst att annonsera när ingen hinner se annonsen innan den är på sisa 8.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Bra ju! Räcker väl med en bump/dygn.
7-8 sidor bumpade annonser/dygn blir man ju galen på. Känns ju helt meningslöst att annonsera när ingen hinner se annonsen innan den är på sisa 8.

Jo men som nu har jag bumpat en köpes. Nu kan jag inte bumpa Någon mer köpes eller säljes i varken lifestyle eller vanliga :p tror inte riktigt det är så det är tänkt att fungera.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo men som nu har jag bumpat en köpes. Nu kan jag inte bumpa Någon mer köpes eller säljes i varken lifestyle eller vanliga :p tror inte riktigt det är så det är tänkt att fungera.
Buhu, cry me a river. ;)
Förhoppningsvis kommer detta leda till att folk sätter priser de tror kommer leda till avslut. Jag tycker det låter kanonbra. :)

Bumpa köpesannonser är ju exempelvis helt meningslöst.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Buhu, cry me a river. ;)
Förhoppningsvis kommer detta leda till att folk sätter priser de tror kommer leda till avslut. Jag tycker det låter kanonbra. :)

Bumpa köpesannonser är ju exempelvis helt meningslöst.

Haha :p
Jo som sagt, vore det lika för alla så kan jag hålla med :) men nu försvinner min enda direkt bak flera sidor så som du säger när flertalet bumpa 3 annonser/dygn.
Kan vara som. Nämns tidigare här att de är gamla annonser. Men det tror jag ej då den är relativt ny. Får prova igen :p
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha :p
Jo som sagt, vore det lika för alla så kan jag hålla med :) men nu försvinner min enda direkt bak flera sidor så som du säger när flertalet bumpa 3 annonser/dygn.
Kan vara som. Nämns tidigare här att de är gamla annonser. Men det tror jag ej då den är relativt ny. Får prova igen :p
Håller givetvis med om att det borde vara samma för alla.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Blev det någon ordning på detta eller är det helt enkelt så att vissa är limiterade till att bumpa/skapa en annons totalt per dygn (jag) medan andra kan bumpa upp till tre annonser per dygn?

Otydligt av mig. De blir inte sålda!

Nävars, jag får felmeddelande när jag försöker bumpa. Något i stil med ”Det går inte att bumpa nu. Försök igen senare.” (fast på engelska) Tiden för bumpning är korrekt så det är inte 24h som är problemet.
 

TomGanks

Panerai
Möjlighet att bumpa köpes kan tas bort, det finns som sagt ingen poäng med det.
Har man en klocka att sälja så söker man i köpes efter annonser som skulle kunna passa in på sin klocka. Årtal, ref nummer etc. Eller finns det folk som spontan surfar köpes annonser och ser, fan en sån har jag, man kanske skulle ta och sälja den? Tveksamt va?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Möjlighet att bumpa köpes kan tas bort, det finns som sagt ingen poäng med det.
Har man en klocka att sälja så söker man i köpes efter annonser som skulle kunna passa in på sin klocka. Årtal, ref nummer etc. Eller finns det folk som spontan surfar köpes annonser och ser, fan en sån har jag, man kanske skulle ta och sälja den? Tveksamt va?
Klart det finns. Speciellt tillbehör/band osv.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Möjlighet att bumpa köpes kan tas bort, det finns som sagt ingen poäng med det.
Har man en klocka att sälja så söker man i köpes efter annonser som skulle kunna passa in på sin klocka. Årtal, ref nummer etc. Eller finns det folk som spontan surfar köpes annonser och ser, fan en sån har jag, man kanske skulle ta och sälja den? Tveksamt va?


Definitivt sistnämnda. .
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Verkar bara vara jag som sett det men nu finns det möjlighet att använda ”vintage” som tag på köp&sälj! :)
319412F1-CDBD-45AA-ABC4-A4B78A16F409.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Kan @alexda bumpa flera gånger om dagen? Tycker hans hulk ligger överst flera gånger om dagen varje dag.
Jag vet inte hur det är med just alexda men jag har också noterat detta på ett par olika annonser men förstår inte riktigt hur det går till. Det kanske går att kringgå spärren om man redigerar annonsen i samband med bump eller något liknande?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag vet inte hur det är med just alexda men jag har också noterat detta på ett par olika annonser men förstår inte riktigt hur det går till. Det kanske går att kringgå spärren om man redigerar annonsen i samband med bump eller något liknande?
Japp
 

vonhall

Rolex
Nu vet jag inte om det är möjligt. Men det hade varit bra många gånger om man kunde klicka i en ruta "visa inte igen" i annonsen. På så vis hade man sluppit alla dessa personer som bumpar till förbannelse!
 
Topp