• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt Nu är Bump Limit aktiverad

bjrn

Panerai
2-Faktor
Jo, visst söker man, men nackdelen är att det är så mycket gammalt skit som inte är rensat. Detta gäller både köpes & säljes. Folk har svårt att ändra eller glömmer bort att de sålt eller köpt någon annanstans och/eller slutat på forumet.

Om man gjorde en riktig städning på alla gamla annonser KLOCKOR /KÖP/SÄLJ/TILLBEHÖR/LIFESTYLE/, så att de riktigt gamla som fortfarande gäller måste läggas in igen, så blir det bättre TROR jag. Kanske kan man lägga allt som inaktivt efter en månad, så blir man tvingad att bumpa om annonsen fortfarande gäller. Bumpnissarna brukar ju iofs inte ha problem med att bumpa;)
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Jo, visst söker man, men nackdelen är att det är så mycket gammalt skit som inte är rensat. Detta gäller både köpes & säljes. Folk har svårt att ändra eller glömmer bort att de sålt eller köpt någon annanstans och/eller slutat på forumet.

Om man gjorde en riktig städning på alla gamla annonser KLOCKOR /KÖP/SÄLJ/TILLBEHÖR/LIFESTYLE/, så att de riktigt gamla som fortfarande gäller måste läggas in igen, så blir det bättre TROR jag. Kanske kan man lägga allt som inaktivt efter en månad, så blir man tvingad att bumpa om annonsen fortfarande gäller. Bumpnissarna brukar ju iofs inte ha problem med att bumpa;)
Ja där håller jag verkligen med.
 

Mojbjörn

Cartier
Personligen så förstår jag inte problemet. Om man vill sälja flera klockor för att finansiera något dyrare, ska man då behöva annonsera på blocket med? Ibland kanske man har 2-3 klockor man kan tänka sig att sälja 1 av för att köpa annat, sen dra tillbaka de klockor man ej sålt. Och detta att man inte kan bumpa köpes och säljes är ju jäkligt märkligt. Har väl knappast med varandra att göra? Tycker heller inte att "om jag vill köpa en klocka så söker jag efter den" håller som argument heller. Bara jag som impuls köper klockor jag egentligen inte tänkt köpa, men när det plötsligt finns en till salu som bumpats och man ser den så blir man rätt sugen ändå? Tycker att känslan för att flippa klockor här på ks gick åt skogen efter dessa förändringar om jag ska vara helt ärlig....
Och vill man bara se nya annonser så ställ in det under bevakningar så slipper du se de gamla och får bara notiser om nya..problemet löst!

Edit: Väljer även att lägga till att alla på detta forum inte är gjorda av pengar och kan kanske inte spontan köpa klockor utan att först sälja någon annan. Lite tråkigt att fördelarna då blir åt de rikare på detta forum.

Edit #2: Och är det bara jag som tänker att det blir mindre intressanta klockor till försäljning samtidigt? Kan bero på att "Pelle" väljer att lägga ut en klocka i taget.
Om man bumpar en klockannons, kan man då inte bumpa på lifestyle?
F5D6F3FB-FA30-4146-B634-8804CB44EFF9.png
Håller helt med dig. Mycket tråkigt att man inte kan bumpa fler än en annons om dagen. 3 st var en bra regel. Blir väl blocket.... inte långt kvar innan premium konto krävs för att få annonsera.
 

VintageJesus

Cartier
2-Faktor
Hade helt missat det med 1 annons per dygn , ber om ursäkt. Ta gärna bort annonserna och låt 1 va kvar så löser det sig förhoppningsvis? :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hade helt missat det med 1 annons per dygn , ber om ursäkt. Ta gärna bort annonserna och låt 1 va kvar så löser det sig förhoppningsvis? :)
Inte för min skull, det är lugnt. :) Anledningen till att jag taggade in @hook var att det inte ens ska vara möjligt att bumpa eller skapa flera annonser per dag. Man ska få upp ett felmeddelande då.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
När ska det börja fungera som det är tänkt @hook och @Leben?

Jag betalar för Premium för att jag vill bidra till driften vilket jag tror är fallet även för många andra. Men då vore det önskvärt om de ändringar som aviseras och ska förbättra KS förslagsvis testas och fungerar innan de lanseras.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
När ska det börja fungera som det är tänkt @hook och @Leben?

Jag betalar för Premium för att jag vill bidra till driften vilket jag tror är fallet även för många andra. Men då vore det önskvärt om de ändringar som aviseras och ska förbättra KS förslagsvis testas och fungerar innan de lanseras.


Vi skapar nya funktioner på input från er & implementerar i plattformen.

Att funktioner buggar är inte ovanligt, och vi jobbar med rättning av det konstant. Ser man på hur mjukvara utvecklas så är det ett ständigt work in progress & så är det även med KS.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vi skapar nya funktioner på input från er & implementerar i plattformen.

Att funktioner buggar är inte ovanligt, och vi jobbar med rättning av det konstant. Ser man på hur mjukvara utvecklas så är det ett ständigt work in progress & så är det även med KS.

Fast i det här fallet är det över ett år sedan funktionen skulle vara aktiverad. Förstår att det inte är prio 1 och i det stora sammanhanget är det en världslig sak, men det skulle vara fint om det gick att få ordning på. Är det tekniskt avancerat kanske det finns hjälp att få på forumet?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tröttsamt med allt bumpande av annonser, förstör hela köp och sälj enligt min mening. Nu dessutom med omvänt auktionsförfarande.
https://klocksnack.se/threads/gs-sn...varje-dag-fram-till-julafton-nu-45-9k.122311/

Håller med om bumpningen som jag med en dåres envishet tjatar om skulle förbättra köp&sälj om man korrigerade till ett längre intervall, minst en vecka. Många håller med, knappt någon tycker att rådande ordning är bra men ändå ändras ingenting. Har faktiskt svårt att förstå anledningen bakom.

Däremot är @Totte ´s annonsförfarande något som lyser upp bland alla dessa bumpningar som aldrig ändrar pris men där ägarna trots det bumpar dagligen :) Minns inte vem det var som sänkte priset på en Rolex med en tusenlapp om dagen för något år sedan. Någon som minns?
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
Du verkar inte göra vansinnigt många affärer på K&S så förstår inte hur det kan förstöra för dig? ;)
Helt riktigt, en av anledningarna är att hälften av annonserna på dom två första sidorna är bumpningar, tröttnar fort på att klicka på K&S vilket annars skulle kunnat vara en plats för inspiration och köp.
 

Totte

Panerai
Helt riktigt, en av anledningarna är att hälften av annonserna på dom två första sidorna är bumpningar, tröttnar fort på att klicka på K&S vilket annars skulle kunnat vara en plats för inspiration och köp.
Själv har jag hittat o köpt över 100 klockor på K&S utan att känna mig avtrubbad av bumpande :D
Tror dock bumpande säger mer om att vi går mot sämre tider..
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Helt riktigt, en av anledningarna är att hälften av annonserna på dom två första sidorna är bumpningar, tröttnar fort på att klicka på K&S vilket annars skulle kunnat vara en plats för inspiration och köp.
Vad jag tycker är märkligt är att det har framförts ganska massiv kritik i ett antal år mot dessa bumpningsregler men forumledningen verkar inte vilja ta till sig.
Varför vill man då ha kvar det som det är? Vad är fördelarna? Vad vinner man?
Jag förstår det inte riktigt men jag hoppas inte det ligger nån lustig form av princip över det hela... :wideyed:
 
Topp