Ingen jävel går in och läser köpesannonser. Man SÖKER i köpesdelen innan man lägger ut sin klocka på annons.Men det gör det med en säljes?? Förklara gärna skillnaden!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen jävel går in och läser köpesannonser. Man SÖKER i köpesdelen innan man lägger ut sin klocka på annons.Men det gör det med en säljes?? Förklara gärna skillnaden!
Ja men då är det ju bara att ta bort bump funktionen på köpes så är problemet löst!!Ingen jävel går in och läser köpesannonser. Man SÖKER i köpesdelen innan man lägger ut sin klocka på annons.
Absolut, det har jag sagt länge.Ja men då är det ju bara att ta bort bump funktionen på köpes så är problemet löst!!
Tyvärr använder väldigt få sökfunktionen. Oavsett vad det är.Ingen jävel går in och läser köpesannonser. Man SÖKER i köpesdelen innan man lägger ut sin klocka på annons.
Ja där håller jag verkligen med.Jo, visst söker man, men nackdelen är att det är så mycket gammalt skit som inte är rensat. Detta gäller både köpes & säljes. Folk har svårt att ändra eller glömmer bort att de sålt eller köpt någon annanstans och/eller slutat på forumet.
Om man gjorde en riktig städning på alla gamla annonser KLOCKOR /KÖP/SÄLJ/TILLBEHÖR/LIFESTYLE/, så att de riktigt gamla som fortfarande gäller måste läggas in igen, så blir det bättre TROR jag. Kanske kan man lägga allt som inaktivt efter en månad, så blir man tvingad att bumpa om annonsen fortfarande gäller. Bumpnissarna brukar ju iofs inte ha problem med att bumpa![]()
Personligen så förstår jag inte problemet. Om man vill sälja flera klockor för att finansiera något dyrare, ska man då behöva annonsera på blocket med? Ibland kanske man har 2-3 klockor man kan tänka sig att sälja 1 av för att köpa annat, sen dra tillbaka de klockor man ej sålt. Och detta att man inte kan bumpa köpes och säljes är ju jäkligt märkligt. Har väl knappast med varandra att göra? Tycker heller inte att "om jag vill köpa en klocka så söker jag efter den" håller som argument heller. Bara jag som impuls köper klockor jag egentligen inte tänkt köpa, men när det plötsligt finns en till salu som bumpats och man ser den så blir man rätt sugen ändå? Tycker att känslan för att flippa klockor här på ks gick åt skogen efter dessa förändringar om jag ska vara helt ärlig....
Och vill man bara se nya annonser så ställ in det under bevakningar så slipper du se de gamla och får bara notiser om nya..problemet löst!
Edit: Väljer även att lägga till att alla på detta forum inte är gjorda av pengar och kan kanske inte spontan köpa klockor utan att först sälja någon annan. Lite tråkigt att fördelarna då blir åt de rikare på detta forum.
Edit #2: Och är det bara jag som tänker att det blir mindre intressanta klockor till försäljning samtidigt? Kan bero på att "Pelle" väljer att lägga ut en klocka i taget.
Håller helt med dig. Mycket tråkigt att man inte kan bumpa fler än en annons om dagen. 3 st var en bra regel. Blir väl blocket.... inte långt kvar innan premium konto krävs för att få annonsera.Om man bumpar en klockannons, kan man då inte bumpa på lifestyle?![]()
Det är gratis att annonsera. Du kan köpa fler platser.Håller helt med dig. Mycket tråkigt att man inte kan bumpa fler än en annons om dagen. 3 st var en bra regel. Blir väl blocket.... inte långt kvar innan premium konto krävs för att få annonsera.
Köpa fler platser? Hur då? Vad kostar det?Det är gratis att annonsera. Du kan köpa fler platser.
Kolla i säljes för handlare.Köpa fler platser? Hur då? Vad kostar det?
€600 per år. Äsch, tvåa på bollen.Köpa fler platser? Hur då? Vad kostar det?
Jävlar vad billigt! Tror jag tar 3 platser med engång€600 per år. Äsch, tvåa på bollen.
Inte för min skull, det är lugnt.Hade helt missat det med 1 annons per dygn , ber om ursäkt. Ta gärna bort annonserna och låt 1 va kvar så löser det sig förhoppningsvis?![]()
Vi skapar nya funktioner på input från er & implementerar i plattformen.
Att funktioner buggar är inte ovanligt, och vi jobbar med rättning av det konstant. Ser man på hur mjukvara utvecklas så är det ett ständigt work in progress & så är det även med KS.
Tröttsamt med allt bumpande av annonser, förstör hela köp och sälj enligt min mening. Nu dessutom med omvänt auktionsförfarande.
https://klocksnack.se/threads/gs-sn...varje-dag-fram-till-julafton-nu-45-9k.122311/
Tröttsamt med allt bumpande av annonser, förstör hela köp och sälj enligt min mening. Nu dessutom med omvänt auktionsförfarande.
https://klocksnack.se/threads/gs-sn...varje-dag-fram-till-julafton-nu-45-9k.122311/
Helt riktigt, en av anledningarna är att hälften av annonserna på dom två första sidorna är bumpningar, tröttnar fort på att klicka på K&S vilket annars skulle kunnat vara en plats för inspiration och köp.Du verkar inte göra vansinnigt många affärer på K&S så förstår inte hur det kan förstöra för dig?![]()
Du vet att du kan sortera på senast skapade annonser va?Helt riktigt, en av anledningarna är att hälften av annonserna på dom två första sidorna är bumpningar, tröttnar fort på att klicka på K&S vilket annars skulle kunnat vara en plats för inspiration och köp.
Jag håller helt och hållet med dig!Helt riktigt, en av anledningarna är att hälften av annonserna på dom två första sidorna är bumpningar, tröttnar fort på att klicka på K&S vilket annars skulle kunnat vara en plats för inspiration och köp.
Själv har jag hittat o köpt över 100 klockor på K&S utan att känna mig avtrubbad av bumpandeHelt riktigt, en av anledningarna är att hälften av annonserna på dom två första sidorna är bumpningar, tröttnar fort på att klicka på K&S vilket annars skulle kunnat vara en plats för inspiration och köp.
Vad jag tycker är märkligt är att det har framförts ganska massiv kritik i ett antal år mot dessa bumpningsregler men forumledningen verkar inte vilja ta till sig.Helt riktigt, en av anledningarna är att hälften av annonserna på dom två första sidorna är bumpningar, tröttnar fort på att klicka på K&S vilket annars skulle kunnat vara en plats för inspiration och köp.