• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt Nu är Bump Limit aktiverad

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Där ser man. Är det allmänt känt eller delar du bara min misstanke? Det är i och för sig rätt enkelt att testa men om det nu är så så kanske det är dags att täppa till hålet och/eller trycka dit de användare som missbrukar det?

@hook @Leben
Det stämmer att man kan redigera annonsen/ämnet och därefter bumpa igen men hur allmänt känt det är vet jag inte. Jag fick veta det av en annan medlem men har själv inte testat.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag provade att bumpa en tråd inifrån tråden (via knappen vid gilla, citera och anmäl). Fem minuter senare gick det att bumpa tråden igen genom att använda den lilla bumpknappen till höger om rubriken i forummenyn. Det kanske går att bumpa tråden flera gånger så länge man använder olika sätt att bumpa?

Edit: Då hade jag i och för sig även redigerat inlägget så det kan ha med det att göra. Redigeringen skedde dock innan den första bumpen.
 

Kiddy

Panerai
2-Faktor
@hook

Nuvarande implementation av bump limit har aldrig funkat för mig.
När jag försöker bumpa fler än 1 annons så får jag :
"You cannot bump this thread yet, try again later."

Ni skulle kolla på det för halvår sedan. Hur går det ?
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
@hook

Nuvarande implementation av bump limit har aldrig funkat för mig.
När jag försöker bumpa fler än 1 annons så får jag :
"You cannot bump this thread yet, try again later."

Ni skulle kolla på det för halvår sedan. Hur går det ?
Har også samme problem.
Bumpade en säljes annons i dag tidlig og kan ikke bumpe noen andre annonser (köpes). Dock kunne jeg bumpe den som allerede var bumpad i dag tidlig.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Kan man inte bumpa en köpes-annons och en sälj-annons? Även om de individuellt sett ej bumpats på 24h? Vill ju både köpa och sälja!
Var det inte någon som skrev tidigare i tråden att man måste bumpa köpesannonsen först och att det därefter ska gå att bumpa säljes?
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Snyggt jobbat med "KS Approved Dealers" som fick en egen avdelning i köp&sälj. Det kanske är på gång men jag hade gärna sett att denna avdelningen inte ska ligga högst upp, känns som att de privata annonserna av KS medlemmar hamnar lite i skymundan då.
Exakt. Om inte annat så ställer muskelminnet till det när man (som jag då) trycker på första avdelningen under köp och sälj och förväntar sig att komma till privatannonserna men hamnar i handlarnas avdelning. Jag tror de flesta tänker som jag och generellt är mer intresserade av vad som finns till salu privat. Eller?
Samma sak var det ju nyligen när den senaste uppgraderingen med efterlysta klockor hamnade överst. Det gjorde mig galen en halv dag (eller vad det nu tog) tills det var justerat.
Alltså - snälla lägg privatdelen överst under köp och sälj.
 

Crane

Panerai
Exakt. Om inte annat så ställer muskelminnet till det när man (som jag då) trycker på första avdelningen under köp och sälj och förväntar sig att komma till privatannonserna men hamnar i handlarnas avdelning. Jag tror de flesta tänker som jag och generellt är mer intresserade av vad som finns till salu privat. Eller?
Samma sak var det ju nyligen när den senaste uppgraderingen med efterlysta klockor hamnade överst. Det gjorde mig galen en halv dag (eller vad det nu tog) tills det var justerat.
Alltså - snälla lägg privatdelen överst under köp och sälj.
+1
samma muskelminne här :)
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Kan man inte bumpa en köpes-annons och en sälj-annons? Även om de individuellt sett ej bumpats på 24h? Vill ju både köpa och sälja!
Funkar inget vidare, försökte bumpa en köpes annons som senast bumpades i måndags men det gick ej! Bumpade en säljes annons igår så det beror väl på det men detta måste väl kunna skötas individuellt?
 

Henryandy

Cartier
Bump max en gång per vecka samt max totalt fyra bumpar! Sen texten "ingen vill ha din på tok för dyra klocka, ge upp!!"
Alt att efter fyra bumpar krävs en prissänkning för att få fortsätta, gäller varje bump! Men skulle troligen bli för svårt att administrera.

Förstår verkligen inte folk som bumpar sina annonser i evigheter utan att få det sålt, förstår man verkligen inte bättre?
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Personligen så förstår jag inte problemet. Om man vill sälja flera klockor för att finansiera något dyrare, ska man då behöva annonsera på blocket med? Ibland kanske man har 2-3 klockor man kan tänka sig att sälja 1 av för att köpa annat, sen dra tillbaka de klockor man ej sålt. Och detta att man inte kan bumpa köpes och säljes är ju jäkligt märkligt. Har väl knappast med varandra att göra? Tycker heller inte att "om jag vill köpa en klocka så söker jag efter den" håller som argument heller. Bara jag som impuls köper klockor jag egentligen inte tänkt köpa, men när det plötsligt finns en till salu som bumpats och man ser den så blir man rätt sugen ändå? Tycker att känslan för att flippa klockor här på ks gick åt skogen efter dessa förändringar om jag ska vara helt ärlig....
Och vill man bara se nya annonser så ställ in det under bevakningar så slipper du se de gamla och får bara notiser om nya..problemet löst!

Edit: Väljer även att lägga till att alla på detta forum inte är gjorda av pengar och kan kanske inte spontan köpa klockor utan att först sälja någon annan. Lite tråkigt att fördelarna då blir åt de rikare på detta forum.

Edit #2: Och är det bara jag som tänker att det blir mindre intressanta klockor till försäljning samtidigt? Kan bero på att "Pelle" väljer att lägga ut en klocka i taget.
 
Senast ändrad:

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Någon admin som kan hjälpa mig, kan ej bumpa min ena annons. Har skrivit till @hook men kanske @admin eller någon annan som kan hjälpa. Inte fungerat sedan jag lade upp den, får felmeddelande varje gång jag trycker :)
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Nej och jag kan inte bumpa min säljes annons efter två dygn pga att jag bumpade en köpes annons igår...
 
Senast ändrad:

TotteH

Patek
2-Faktor
Någon admin som kan hjälpa mig, kan ej bumpa min ena annons. Har skrivit till @hook men kanske @admin eller någon annan som kan hjälpa. Inte fungerat sedan jag lade upp den, får felmeddelande varje gång jag trycker :)
Du har inte valt att bumpa din ena annons då? Såg att du hade två st ;)

Har även sett att vissa kan lägga ut två annonser samma dag men andra kan inte ens bumpa en gammal och lägga ut en ny samma dag utan att den ena annonsen raderas. Hur går det till?
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Du har inte valt att bumpa din ena annons då? Såg att du hade två st ;)

Har även sett att vissa kan lägga ut två annonser samma dag men andra kan inte ens bumpa en gammal och lägga ut en ny samma dag utan att den ena annonsen raderas. Hur går det till?
Jaha, man får alltså bara bumpa en annons en gång om dagen, även om man har två? Då är jag med. Var ett tag sedan jag hade två annonser ute så inte tänkt på det. :)
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Om man bumpar en klockannons, kan man då inte bumpa på lifestyle?
F5D6F3FB-FA30-4146-B634-8804CB44EFF9.png
 
Topp