Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men det har börjat röra lite på sig i Premium, iaf nu under det senaste dygnet. Inga konkreta och bestämda grejer än, men just nu det känns lovade.Misstänkte det!
Tack, funkade klockrent. Ingen mer reklam.Ni som skriver att det är skit, ska logga ut osv: Installera en adblocker så är problemet löst.
Haha fick precis samma annons.Tack KS! Bra jobbat, verkligen. Detta känns ju som ett jätteseriöst forum för entusiaster nu.
Jag har aldrig sagt att forumet borde vara gratis men detta förstör ju bara. Jag skulle gärna stötta på något annat sätt isf än att få den här skiten!Haha fick precis samma annons.
Med det sagt måste jag hålla med en tidigare postare om att vi ändå hänger på ett gratisforum. Gratis i den mening att det är gratis för oss vilket innebär att någon annan står för notan.
Påstår absolut inte att jag har koll på kostnaderna relaterade till att driva ett forum men med tanke på hur nycket bilder som laddas upp och den aktivitet som finns krävs det säkerligen en hel del underhåll och utveckling för att bibehålla någon form av kvalité och funktionalitet.
Och ja, hatar man annonserna kan man installera ad-block. Och nej, då "stödjer" man inte forumet, men det gör inte gnäll heller.
Tl;dr hatar annonserna men har full förståelse för att det behövs.
Du har väl sökt på heta singlar i Östergötland antar jag?
Nu är det någon som kastat sten i glashusTack KS! Bra jobbat, verkligen. Detta känns ju som ett jätteseriöst forum för entusiaster nu.
Ber om ursäkt då jag nu inser att mitt inlägg lätt misstolkas. Var absolut ej menat mot dig. Citatet berodde endast på att vi fick samma annons i flödet. Resterande del av posten var mer generell. Ursäkta om det lät riktat mot dig!Jag har aldrig sagt att forumet borde vara gratis men detta förstör ju bara. Jag skulle gärna stötta på något annat sätt isf än att få den här skiten!
Hahaha det var det första jag tänkte när det kom upp i mitt flöde!Nu är det någon som kastat sten i glashus
Lite reklam stör jag mig inte på, jag förstår att man vill klämma in reklam för enkelt pröjs men för att forumet ska tas seriöst bör reklamen ändå ha viss standard, nu har den ungefär samma standard som jag hade i min skräppost på Hotmail 2001.
No worries!Ber om ursäkt då jag nu inser att mitt inlägg lätt misstolkas. Var absolut ej menat mot dig. Citatet berodde endast på att vi fick samma annons i flödet. Resterande del av posten var mer generell. Ursäkta om det lät riktat mot dig!
Skulle det inte kunna finansieras på annat sätt t.ex. genom betalda annonser (eller obligatoriskt premium för annonsörer) i k&s? Det skulle nog kunna generera en rätt skaplig inkomstkälla med tanke på hur mycket trafik det drar till forumet och att KS har en unik position som Sveriges största community med tillhörande marknadsplats.Premium kan långt från stå för driften av forumet dessvärre
Samma här, eller efter OWG Mars.Har inte det här nya annonserandet blivit nedtonat till en acceptabel nivå tar jag timeout från KS i mars.
För att sätta spiken i kistan så följer ett exempel, vi dubblar storleken på bilderna som visas till 4K format.
Sedan vi gjorde den förändringen har det laddats upp ca 800k bilder där varje bild är i genomsnitt 4mb.
Hörni, jag fick den här Google-ad:en... Det måste vara ett tecken.
Folk har väl lite humor...
Haha! Aldrig varit inne där, är det ett bra forum?Hörni, jag fick den här Google-ad:en... Det måste vara ett tecken.
Folk har väl lite humor...
Att alla om en vecka inte kommer ihåg hur det var innan är lögn, men man kan ju som medlem inte hålla på att älta det om det ändå inte blir någon förändring.Väldigt mycket åsikter om något som är väldigt standard på så många sidor.
vi kommer att ändra storleken och göra det bättre, var så säkra.
Varför skulle vi nöja oss med något som gör KS sämre? Med tanke på all förändring & tid vi lagt sedan vi tog över så känns det som att ni alla vet att det här kommer bli bra.
Men så klart passar man på att uttrycka sig när förändringen just skett, om någon vecka är det ingen som kommer ihåg hur det var innan.
Och att hota med att ta time-out? Är ni verkligen på KS för KS skull eller er egen?
Att alla om en vecka inte kommer ihåg hur det var innan är lögn, men man kan ju som medlem inte hålla på att älta det om det ändå inte blir någon förändring.
Jag hänger på KS för att jag tycker att det är ett trevligt forum med en skön gemenskap och stämning. Sättet du utrycker dig på tycker jag nästan är att se ner på forumets medlemmar. Vi måste väl ha rätt att uttrycka vårt missnöje med även om vi inte har någon talan i detta?
Med detta sagt tycker jag att det i det stora hela är ett jättebra forum och att ni gör ett mycket bra jobb med det.
Återigen, gällande färg och logga tror jag inte alla glömt det utan det är nog snarare så att man inte vill älta det i all evighet, det leder ju inte till något. Jag tycker fortfarande att den gamla layouten var snyggare men vad har jag att vinna på att tjata om det nu? Ändringen av layout går inte att jämföra med googlereklam som är otroligt irriterande, oavsett om storleken blir mindre.Trist att du upplever att jag inte lyssnar på medlemmarnas feedback, jag har svarat i den här tråden att annonserna kommer bli mindre i storlek vilket varit en återkommande fråga.
Min poäng är att vi vid flera tillfällen gjort förändring, fått feedback, ändrat och nu är det som det alltid varit så.
Det jag reagerar på är mängden icke konstruktiv feedback som kommer.
Och jag tror att det här kommer bli som med färg & logo bytet, snart glömt.