• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny klock entusiast som vill ha tips

Jag är medveten om att du vill sätta punkt, men eftersom jag tror att du geniunt inte förstår argumenten som ställs mot dina åsikter så tänkte jag försöka ge en förklaring ur egen synpunkt.

Invicta står inte bakom det hantverket och formspråket som andra anrika klockmärken gör. Man kan såklart gilla en klocka som accessoar, men gillar man hantverket och historien bakom arbetet så är Invicta fullkomligt utanför radarn.

Som exempel:

Du påstår dig ha ett intresse för vin, men du köper det billigaste bag-in-box vinet på bolaget och sen häller du upp det i en fin karaff när vännerna kommer på besök.

Invicta lever på att ge sken om exklusivitet, men är bara skräp som är förpackat i en snodd design. Vilket ingen, som uppskattar det riktiga hantverket, vill uppmuntra genom köp/ägande.

Hoppas detta gett lite ljus i diskussionen. Trevlig lördag på er! :)
Tack. Tror du fick fram det jag velat sagt på ett bättre sätt :)

För att hoppa tillbaks on topic: Seiko Sumo är riktigt grym och rekommenderas! Bästa dykaren i klassen! Kanske tillochmed bästa under 10.000!
4583171c_xxl.jpg
Grymt bra kvalitet per krona, snygg på alla sätt, men alldeles för smal länk för den boetten. Annars hade jag haft kvar min

Min får stanna, men kör den oftast på perlon eller nato. Men det är mest för att jag föredrar det över länk i allmänhet. Har inget emot bredden.
Är så klart individuellt vad man gillar. Men det är väldigt få klockor på 45(?) mm som har en luggbredd på 20mm, eller? Och detta bör man vara medveten om när man köper en Sumo. (Angående luggvidden är det jäkligt synd, då detta skulle vara en drömklocka för mig på 22mm NATO! Älskar boettformen.:heart:)

Är så klart individuellt vad man gillar. Men det är väldigt få klockor på 45(?) mm som har en luggbredd på 20mm, eller? Och detta bör man vara medveten om när man köper en Sumo. (Angående luggvidden är det jäkligt synd, då detta skulle vara en drömklocka för mig på 22mm NATO! Älskar boettformen.:heart:)
Nä, är väl rätt sällsynt. Men tycker det funkar ändå. Sen tycker jag att den bär betydligt mindre än var storleken antyder. Hade en Certina DS Action som är ett par millimeter mindre, men som kändes så mycket större!

Nä, är väl rätt sällsynt. Men tycker det funkar ändå. Sen tycker jag att den bär betydligt mindre än var storleken antyder. Hade en Certina DS Action som är ett par millimeter mindre, men som kändes så mycket större!
Yes, håller med dig om upplevelsen att den bärs som lite mindre än vad den är. Inte tillräckligt för att kompensera för den klena luggbredden dock, tycker jag. Men vi är alla olika...

Och som sagt så är inte luggbredden nåt som stör mig. :)
Certinans 21mm, dock...
Så för att sammanfatta: vi är överens om att Sumon är en assnygg klocka för en rimlig peng, men att TS bör testa om det funkar för honom.:)
(Jag är f.ö. avundsjuk på dig @Psykel som gillar bandbredden, vilken jäkla skön dykare jag skulle kunna få till nästan inga pengar alls...)

Jag är medveten om att du vill sätta punkt, men eftersom jag tror att du geniunt inte förstår argumenten som ställs mot dina åsikter så tänkte jag försöka ge en förklaring ur egen synpunkt.

Invicta står inte bakom det hantverket och formspråket som andra anrika klockmärken gör. Man kan såklart gilla en klocka som accessoar, men gillar man hantverket och historien bakom arbetet så är Invicta fullkomligt utanför radarn.

Som exempel:

Du påstår dig ha ett intresse för vin, men du köper det billigaste bag-in-box vinet på bolaget och sen häller du upp det i en fin karaff när vännerna kommer på besök.

Invicta lever på att ge sken om exklusivitet, men är bara skräp som är förpackat i en snodd design. Vilket ingen, som uppskattar det riktiga hantverket, vill uppmuntra genom köp/ägande.

Hoppas detta gett lite ljus i diskussionen. Trevlig lördag på er! :)
Ja jag har satt punkt för den diskussionen..
Men, Glycine ägs ju numera av Invicta.. Köptes väl 2016 har jag för mig!? Kommer vi kanske se ett nytt formspråk framöver?? o_O

Tillbaka
Topp