Ok ok... Första klockforumet som jag reggat mig på, så håll till godo med min något taffliga presentation.
Jag är 40 gammal och har 2 barn med min sambo här i trollhättan. Bor i svindyr nybyggd lägenhet
liten som fan dessutom.. Flyttade från ett stort radhus i halmstad för några år sedan såmånga av ens grejer ligger nedpackade.
Mitt intresse för klockor blommade upp vid 16-17 års ålder, men har inte lagt så mycket pengar på klockorna. Nu snackar vi under 10k för mina klockor.
Första var en Certina DS 115 7022 7122 42 heter den väl liten smutt o tunn.
Blev efter något år uppgraderad till nästa Certina en DS Cascadeur som lade av för något år sedan efter en väldigt lång tid i bruk.
Min vardags klocka är en, återigen Certina 1888 DS action C013417a i titan, den funkar bra och ser ok ut.
Det har även blivit lite andra skumma klockor under livstiden
Jag har en jävla massa hobbys... Flugfiske, datorer, fotografering, snabba bilar ( inte råd just nu),lite mellanklass kläder mm mm mm..
Kör även ett litet företag, enskild firma som jag säljer lite handtillverkade japanska knivar och slipstenar mm.
Min framtid i klockans värld ser ut så att jag sneglar på en Alpina startimer automat, har totalt snöat in på den typen av klockor. Pilotstuk så att det svämmar över. Har varit sugen på en Rolex, men efter att brorsan köpte sin och sålde den illa kvickt igen så blir det ingen sådan för min del. Men jag vill gärna ha en klocka som passar till det mesta, orkar inte att hålla på o byta bara för att jag inser att jag skall ha en blå skjorta istället för den vita
Jaja, jag har ramlat in här på klocksnack ett par gånger för att se vad som kan finnas tillgängligt, men antingen har man köpt ett nytt objektiv eller nytt fiskespö som slukat lite pengar