• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Här är min samling idag. Några tankar på dessa?

Bilagor

• cewatchpl12551js03-1.jpg
    cewatchpl12551js03-1.jpg
    49.3 KB · Visningar: 97
  • diesel-klocka-herr-dz4209.jpg
    diesel-klocka-herr-dz4209.jpg
    69.8 KB · Visningar: 133
  • pl11401js02m.jpg
    pl11401js02m.jpg
    41.6 KB · Visningar: 122
  • dz4207_web.jpg
    dz4207_web.jpg
    87.9 KB · Visningar: 95
  • 6086 (1).jpg
    6086 (1).jpg
    55.5 KB · Visningar: 105
Go kväll, snabb presentation: Heter Hampus snart 33 år gammal, jobbar som arbetsledare/lag bas, samordnings ansvarig, projekt ansvarig på större bygg projekt inom byggnads ställningar.

Har burit Omega klockor sedan jag fyllde 18, började med en seamaster och köpte för 2/3 år sedan enplanet ocean 600m co axial chronograph 45.5 i svart utförande, har enbart varit makalöst imponerad över dess kvalité, min gumma bär i dag en senaste precis som min mor, morbror, morfar och snart mormor så vi är en liten Omega släkt.

Har figurerar i skuggan här inne ett längre tag och lusläst alla informativa/trevliga trådar men kände nu att det är dags att kliva ut och även skriva lite samt kanske slänga in en fråga eller två ;)

Förutom klockor, har jag som många pojkar nördat ner mig i bilar som låter mkt och går för tok för fort för våra vägar, samt flipper spel, välljudande HIFI osv :)

Är på akut jakt efter en DeepSea blue dail samt en GMT batman till gumman.

Är förutom detta forum även aktiv medlem på svenskaflippersälskapet, garaget samt autopower, så har ni några funderingar krig dessa intressen kanske jag kan bidra med ngt.
IMG_5771.JPG

Hej alla klocksnackare,
Nu är det dags att kliva fram ur anonymiteten efter att fluktat en tid från utsidan på detta fina forum. Jag har ett genuint teknikintresse, jag jobbar med teknik och har även ett stort intresse för teknikhistoria. Klockor passar bra in här även om jag inte kan kalla mig nörd.
När det gäller klockor gillar jag framför allt klockor med tradition och en klar koppling till teknikhistoria. Det är därför inte konstigt att min första riktiga klocka blev en Omega Speedy Pro. Intresset triggades igång för många år sedan då jag började läsa om Speedmasterns roll i det amerikanska rymdprogrammet. Därav också mitt val av profilbild. Numera delar speedyn tid på armen med en Longines Hydroconquest (just nu på gummi) som får fungera som vardagsbeater. Jag känner dock att träsket drar som en magnet och suget efter en GMT master blir allt starkare. Ytterligare en klocka med tradition och historia. Helst vintage men med mina begränsade kunskaper får nog en 16710 bli ett första steg.
Jag kommer nog inte att bli en alltför aktiv skribent men läser hellre som medlem än att flukta som anonym. Då och då kommer jag nog att ställa någon fråga eller bidra med det lilla jag kan i någon tråd.
Vi hörs.

Bilagor

• Omega.jpg
    Omega.jpg
    162.7 KB · Visningar: 105
  • Longines.jpg
    Longines.jpg
    142.1 KB · Visningar: 82
Hej, tänkte presentera mig lite kort!

Heter Olle, 24 år och bor i Östersund. Tog steget och köpte min första riktiga pjäs i höstas, det blev en Speedy med Safirbaksida. Jag har varit intresserad av klockor sedan några år, ögonblicket från och med insikten: "va fan, hur funkar den utan ett batteri då?" haha

IMG_4481.jpg

Hej, tänkte presentera mig lite kort!

Heter Olle, 24 år och bor i Östersund. Tog steget och köpte min första riktiga pjäs i höstas, det blev en Speedy med Safirbaksida. Jag har varit intresserad av klockor sedan några år, ögonblicket från och med insikten: "va fan, hur funkar den utan ett batteri då?" haha

IMG_4481.jpg
Riktigt präktigt ur där...

Hejsan,

Tobias, 32 år, bor i Sandviken. Har ett nyfunnet intresse för klockor. Införskaffade min första riktiga klocka i oktober, en Rolex 14270 A-series. Den hade legat oanvänd sedan den togs ut på Nymans Ur sommaren 1999. Nu använder jag den i stort sett dagligen. Vilken känsla! Äger även en Seiko SKX007.

Jag jobbar på Sandvik, så det är såklart lite extra roligt att bära just Rolex eftersom vi levererar stål till dem.

Tycker det är roligt att läsa på forumet för att lära mig mer :)

Tjena KS!

Jag har tidigare mest hängt på WUS och TRF men vad kan vara bättre än att bränna fritid på ett svenskt forum för likasinnade? Har tidigare varit mest intresserad av Breitling men nu har Rolex tagit över prioplatsen. Det låter både trist och klyschigt men jag gillar det!

Vi hörs,
Professorn

Senast ändrad:
Shalom Herrar,

Nu kryper jag äntligen fram efter ha lurkat runt länge i forumets djupaste diskussioner utan att ha någon sägan. Hoppas att kunna tillföra en del kunskap men framförallt lära mig mycket nytt. Fortsätter vara lite kryptisk och svår av mig så jag blir intressant, eller hur är det nu tjejer brukar göra? Hursom kan jag iallafall säga att jag är en man som är bosatt i Stockholm med ett stort intresse för klockor. :)

Väl mött,
Legshot :pompus:

Tjena KS!

Nu när jag ungefär har lika många inlägg som månader jag varit medlem så tänkte jag att det var dags att introducera mig. Grabb på 21 vårar från Stockholm. Alltid varit intresserad av klockor men intresset har växt med hästfart efter att jag för ca 6 månader sen fick jobb i en klockaffär. Säljer lite trevliga märken som Breitling, Longines, Oris mm. Införskaffade mig nyligen en Longines Legend Diver men blir nog snart en Breitling också (skit sugen på en Transocean Chronograph).

Vi höres! :)

Hej!
Dags att registrera sig efter att ha smygläst i månader.
Bor i Linköping. Har varit intresserad av klockor av och till men har mest läst och inte byggt upp någon samling. Är en OWG och använt min Omega Seamaster dagligen de senaste 17 åren... men nu har jag kompletterat med en Seiko. Dessutom har jag fastnat för Panerai och har köpt en hommage för att känna på storleken och, får jag väl erkänna, för att originalet känns lite väl dyrt. Vi får se hur det utvecklar sig.
Min drömklocka har länge varit Omega Speedmaster Pro 3572. Det är alltså "månklockan" men med safirglas på baksidan. Nu när jag börjat klocksurfa igen så blev det en liten chock när det visar sig att den inte längre tillverkas sedan några år. Jag måste alltså ge mig in på begagnatmarknaden!

Hej på er! Jag är Anders från Västerås. Köpte nyligen min första Rolex via detta forum, en DJ II 116334. Har innan dess levt med en Certina DS dykare som jag köpte 1993. Nu är man väl insnärjd i klockträsket.

Kul med en till Västeråsare, börjar bli ett gäng nu! Du får hålla utkik i diskussionsdelen efter nästa Västerås GTG! :)

Välkomna alla nya!

Typ ny jag också, eller jag har varit medlem i något år men läser mer än vad jag skriver.
Har alltid haft ett flertal klockor men har väl på senaste fått ett litet nyfött intresse och är alltid på jakt efter nya klockor.

Ursprungligen från Göteborg men bor numera i Stockholm pga jobb.

Har hängt här ett tag nu utan att presentera mig själv, så nu får det bli dags!
28 år, bor i Bromma och jobbar som PR-konsult. Pinsamt nog så började jag intressera mig för klockor i samband med överexponeringen av den Patek Philippe som Ryan Gosling bär i Drive. Sedan dess har det dock övergått i ett mer äkta nörderi. Äger en Omega Seamaster Automatic från 60-talet och har nyligen köpt en IWC Ingenieur Automatic av en medlem här på forumet. Drömklockan är en A.Lange & Söhne Lange 1 Moonphase!

28 år, bor i Bromma och jobbar som PR-konsult. Pinsamt nog så började jag intressera mig för klockor i samband med överexponeringen av den Patek Philippe som Ryan Gosling bär i Drive. Sedan dess har det dock övergått i ett mer äkta nörderi. Äger en Omega Seamaster Automatic från 60-talet och har nyligen köpt en IWC Ingenieur Automatic av en medlem här på forumet. Drömklockan är en A.Lange & Söhne Lange 1 Moonphase!
Drive är fetast! Välkommen in i värmen. :)

Välkommen in i klubben :) kul med en till brommabo (även fast man själv bor i Luleå nu)

Har för mig att Goslings Patek blev konstaterad som fake :D

Har för mig att Goslings Patek blev konstaterad som fake :D

Den är bekräftad replika med motiveringen att en äkta Calatrava inte skulle palla stunten och smällarna. Först sas det att Patek levererat den till inspelningen (typ en äkta utan urverk eller liknande) men efter att ha sett närbilder känner jag inte igen referensen och tror det rör sig om en fulfejk producerad lååångt ifrån Genève.

Tjena.

Stort klockfan sedan 2008 då man som nybakad student inhandlade en Speedmaster Pro. Därifrån växte intresset skarpt, halvåret senare blev en blå halvvintage Tudor Submariner 79090. Sedan har det varit dött på klockfronten fram till i slutet på december 2014 då jag tack vare fantastisk hjälp från Rob Engström, lagom till jul fick tag på 116610. Här är en bild på de tre.
image.jpg

Dessvärre får inte Tudorn någon handledstid längre så jag har beslutat mig för att sälja den. Tror det kan finnas någon som uppskattar den mer.

Tillbaka
Topp