• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NewMexico

Omega
Tjenare! Kollat runt en del på forumet senaste veckorna. För ett drygt år sedan började jag kolla runt efter en klocka och fastnade för en CWC-dykar-homage på eBay från Ray Wong i PVD med svart nato och hade hittat "min" klocka trodde jag.

Efter lite surfande och drömmande har jag nu "kommit vidare" och har ytterligare två klockor på gång från asien.

Har varken ekonomi till eller sug efter dyrgripar (än hehe) utan testar mig fram med bra köp och homager.
Nästa köp blir troligen en Parnis-homage av Top Gun klockan. SKulle också gärna fixa en PVD:ad SKX007 men vi får se vad som händer i framtiden.

Kul forum och verkar aktivt. Ser fram emot att lära mig mer om klockor och utveckla intresset här!
 

larra64

Rolex
Hej, är en västerbottning som har ett ökande klockintresse. Det började med vintage-dressare om har nu bland annat landat med ett par Omega, en Seamaster och en Geneve på ingång. Kollar nu vidare. Lär till slut landa i köp av Tudor – är sugen både på Black Bay och Day Date.
Uppskattar Klocksnack eftersom det är ett synnerligen levande forum där folk verkligen bjuder på sig och sin kunskap.
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Hej!
Pavel heter jag och har nyligen blivit mer och mer intresserad av det här med klockor. För att lära mig mer har jag börjat kika runt på olika siter och fann denna och tyckte att denna var mest passande. Som studerande har man inte ekonomin till många av klockorna här så jag får helt enkelt plågas lite smått under tiden ;)

Jag började använda klocka på "fulltid" för cirka 3 år sedan då jag köpte Corniche Mistral 40, en relativt bra klocka för pengarna. För cirka en vecka sedan ärvde jag en Tissot Seastar från min morfar som behöver lite service och ett nytt armband. Nu är jag sugen på att köpa en dykare eller en gammal Omega Seamaster/Geneve, de får gärna vara mekaniska.

Det var lite kort om mig :)
 

Fritz the Cat

Breitling
Halloj, Fritz här!

Efter att lurkat runt i nåt års tid kändes det rätt att skapa ett konto och och ta det hela ett steg längre. Mitt klockintresse startade på allvar för ett par år sen när jag köpte mig något som skulle likna "IWC Portoguese" på en ljusskygg marknad i Shanghai... Om den klockan finns inte mkt bra att säga, förutom att den fick mig intresserad av lite finare/roligare ur (IWC'n har vandrat vidare till dom sälla jaktmarkerna).

Favoriten idag är en Sinn 104, men även min Omega Seamaster Chrono (145.066-66) från 68' med 861 verket får gott om handledstid.

Vänliga hälsnginar

/Fritz
 

Bilagor

  • DSC_0225.JPG
    DSC_0225.JPG
    203.2 KB · Visningar: 108

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Halloj, Fritz här!

Efter att lurkat runt i nåt års tid kändes det rätt att skapa ett konto och och ta det hela ett steg längre. Mitt klockintresse startade på allvar för ett par år sen när jag köpte mig något som skulle likna "IWC Portoguese" på en ljusskygg marknad i Shanghai... Om den klockan finns inte mkt bra att säga, förutom att den fick mig intresserad av lite finare/roligare ur (IWC'n har vandrat vidare till dom sälla jaktmarkerna).

Favoriten idag är en Sinn 104, men även min Omega Seamaster Chrono (145.066-66) från 68' med 861 verket får gott om handledstid.

Vänliga hälsnginar

/Fritz

Riktigt fin Omega Chrono, ett racingband på den kanske? :)
Välkommen hit!
 

Mackan

Omega
Tjena allihopa!
Har smygit omkring här på forumet ett bra tag men nu kändes det att det var dags att presentera sig! Mitt klockintresse startade på allvar för ca 2 år sedan men tyvärr är man inte så pass tätt att pengar inte är ett problem, har just nu en Citizen BN0000-04H samt en Longines Qonquest 39 mm i min ägo.
Tänkte spara till en Oris Aquis är det tänkt men får se om man har hunnit spana in något annat innan det blir dags för köp, hittar ju hela tiden något nytt som osar ha-begär! :woot:

Är förövrigt från Norrbotten närmare bestämt Luleå!
20150713_132433.jpg


Vänliga hälsningar
/Marcus
 

mattturu

Omega
Halloj alla på klocksnack!
Kände att det var dags att regga sig här efter att ha tittat in nästan dagligen under ett år. Äger just nu en citizen NY-00040 och en longines conquest, känner att klockträsket håller på att dra ner mig så suktar hela tiden efter nytt, finns alldeles för mycket fina klockor där ute! Tänkte hålla mig kort men vi ses ute på forumet!
20140323_200508.jpg
20150713_174133.jpg

MVH/
Mattias
 

Robin L

Breitling
Hej!

Robin heter jag och bor i Västerbotten. En kompis har nyligen väckt mitt intresse för klockor och tyckte att jag skulle gå med här!

Jag har börjat leta lite efter en riktig klocka nu när ekonomin tillåter det och fastnat för Omega Seamaster. Just nu har jag en Seiko SNA765, köpt begagnad för några år sedan. Den används nästan dagligen, jag skulle aldrig klara mig utan i jobbet :)

Förra sommaren köpte jag en ny Suunto Ambit2. Jag använder den mest till löpning men även en del andra utomhusaktiviteter, går att programmera och anpassa till det mesta!

Vänliga hälsningar
/Robin
 

oskj93

Omega
Hej!

Ny här med ett växande passion för klockor, blir bara allt mer och mer intresserad av dessa små ögonstenar, hoppas snart på att få ihop en lite fin samling. Blev presenterad till det här forumet idag av en polare och har sedan hängt här resterande dagen på jobbet. Första man gjorde när man kom hem var att regga sig, hoppas på att bli en flitig användare. Kille från Göteborg är man med!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Tjenare! Kollat runt en del på forumet senaste veckorna. För ett drygt år sedan började jag kolla runt efter en klocka och fastnade för en CWC-dykar-homage på eBay från Ray Wong i PVD med svart nato och hade hittat "min" klocka trodde jag.

Efter lite surfande och drömmande har jag nu "kommit vidare" och har ytterligare två klockor på gång från asien.

Har varken ekonomi till eller sug efter dyrgripar (än hehe) utan testar mig fram med bra köp och homager.
Nästa köp blir troligen en Parnis-homage av Top Gun klockan. SKulle också gärna fixa en PVD:ad SKX007 men vi får se vad som händer i framtiden.

Kul forum och verkar aktivt. Ser fram emot att lära mig mer om klockor och utveckla intresset här!

Välkommen! Härligt att se Danzig som avatar :D
 

Oew

Rolex
image.jpg
Hallå! Jag är en 21 årig kille från Stockholm med ett stort intresse för klockor och skor, min första klocka var en Blancpain Villeret extra slim i gulguld som jag fortfarande har, därefter har samlingen blivit påfylld med en Breguet Classique samt några vintage ur, 2 leCoultre samt en Hamilton och lite annat. Som ni ser så tenderar min smak att falla in i det klassiska men gillar det mesta. Just nu ute efter min första ståldänga och tror väl att det blir en ro.
Som en kontrast så är min smak i skor ofta långt ifrån klassisk med en rejäl blandning. Så här kan ni ofta se mig runt i Stockholm ;)
 
Senast ändrad:

Victore

Breitling
Hej!
Jag är en 18 åring från björkarnas stad, mitt stora intresse är träning men nu har också klockintresset blivit stort. Jag började gilla klockor vid 15 år ålder, men kunde aldrig riktigt införskaffa mig en "riktig" klocka förens nu. Klockorna jag har för tillfället är en G-shock 3031, en Orient ray raven och en gammal dressare som jag fått från min farfar. Som ska fixas till nu inom en snar framtid. Ha det!
 

Marole

Breitling
Tja!
Kul tråd! Är ganska färsk i klockträsket men känner att det kommer bli jobbigt att ta sig ur. Sitter faktiskt och spanar/letar efter mitt första riktiga ur. Tror att jag har hittat något intressant. Vad tror de gamla rävarna här om följande Jaeger-Lecoultre Master Control?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    52.7 KB · Visningar: 85

mofo

Audemars
2-Faktor
Nykomlingar välkomna. Vänta bara samlingen kommer att öka avsevärt med tiden, tro mig. Lycka till.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej, har varit medlem sedan nov. 2014 men har inte varit aktiv med att skriva inlägg.
Jag har under många år burit en Certina DS Podium som jag även idag gillar då den sitter bra och passar till det mesta.
Var på FN-tjänst i vintras och nyttjade fritiden till att läsa på om diverse klockor då jag hade planer på att köpa en ny när jag kom hem.
Klockan jag fastnade för och även köpte var en Breitling Colt GMT.

Hoppas på att kunna lära mig mer och kanske uppgradera min samling med tiden för nu är jag fast i träsket!
DSC_0406.JPG
 

Odishon

Friends of KS
Man ska så klart presentera sig när man joinar ett forum.
Lär vara mest en som kollar ibörjan - inte så stor vana med klocksamlingar. Men kommer skaffa en Rolex den närmsta tiden så KS borde vara rätt ställe att starta på. Blev tokkär i den rena Oyster Perpetual i Red Grape. Men kommer nog slå till på Rolex Oyster 114300, nån av de 3 nya 39mm som visades på basel. Mest troligen den lila.

Vanlig arbetande noll-åtta och "Samlingen":
> Jaeger LeCoultre Club Automatic 18k guld (Cal AS 1900/01) 1975 samt armband i guld
> Seiko Astron GPS Limited Edition Solar Chronograph Sse021j1 Vit (nummer under 500/1000)
> Casio DEP-700 Titanium dykarur
> Swiss Army Calibre 10 Marine
> Royal 18k 7189 Vintage
 

Bilagor

  • 1wtx.jpg
    1wtx.jpg
    210.7 KB · Visningar: 71

klockbert

Omega
2-Faktor
Godkväll!
Är en 23 år gammal kille från Stockholm med växande klockintresse. Har för nuvarande kvartsklockor av diverse modemärken men har nu beställt en TAG Hauer Aquaracer som jag vill bära till både kostym och till vardag. http://www.uret.se/tag-heuer-tag-heuer-aquaracer-bla-stal-o405-mm-p-56162.html

Någon som har erfarenhet av TAG och/eller aquaracer sedan tidigare som vill ge en kommentar? Har fortfarande möjlighet att ångra köpet och funderar på en Breitling Colt SuperQuarts varianten. Vad tycker ni? Tacksam för tips! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej
Jens heter jag och bor i Sthlm. Är klocknovis men lär mig lite eftersom. Jag letar efter den ultimata klockan som ska passa mig själv. Har tre klockor: en Maratac, en seiko 5 sport silver, en Submariner 14010m från 2002. Den sistnämnda köpte jag efter att ha googlat runt klockor i två år. Var först inne på en gammal omega sen fastnade jag för Submariner 5513. Men efter att ha testat den irl så blev jag lite besviken. Då föll valet på 14010m som är clean och inte alltför stor på mina smala handleder. Är fortfarande inte helt 100 på om jag har gjort rätt. Känns lite obekvämt att jag går runt och är lite rädd att jag kommer att kvadda den för det kommer jag att göra en vacker dag. Funderar därför om jag ska byta till någon som är lite billigare och mindre "spektakulär" om ni fattar vad jag menar. Less is more liksom. Har kollat några gamla squale som varit rätt coola. Tyvärr bara sett en i silver som inte var till salu. Har också kollat lite på Rolex Air -King då jag gillar cleana klockor i silver. Men likt vin så inväntar jag att min smak ska mogna. Men jag tar tacksamt emot tips på rena klockor i silver som öä lite ovanliga.
:)
Välkommen hit!
Stål, inte silver. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte ta och presentera mig själv här då! Kan kan väl säga att jag är ny på forumet i och med att jag blev medlem idag, men jag har kikat in en hel del de senaste två månaderna ändå ;)

Mitt namn är Daniella, 23 år från Stockholm. Jag jobbar inom Klockmaster-kedjan och har gjort det sedan februari i år, där även mitt klockintresse började. Jag är väl fortfarande något av en newbie men make it up med att ta till mig så mycket det bara går. Jag ser fram emot att lära känna er och era klockor och expandera mina vyer och kunskaper :)
Välkommen hit! Vi behöver fler damer!
Tycker en bra start från dig vore att lusläsa officiella SEIKO-tråden. Då blir du poppis når vi kommer och besöker dig i butiken. :)

Du borde kunna komma undan med att läsa under arbetstid. :D
 

Case

Panerai
Hej allihop!

Jag skapade nyligen ett konto då jag så att en alpinist låg ute till försäljning. Affären med Pincini gick kanon, men exponeringen av forumet verkar ha smittat mig med allvarligt klockintresse o_O

Från Stockholm, bott tolv år i Spanien varav elva i Barcelona. Modedesigner till yrket, läderhantverk, spela musik och litteratur som hobby.

Gillar Seiko skarpt. Känns som rätt balans av kvalité, funktion och pris. Ett märke som känns seriöst men inte ostentativt. Långsiktigt mål, GS springdrive med GMT. Min första automatiska klocka var en Atlas jag köpte på ett spanskt forum för fem år sedan. Se nedan;

image.jpg


Slutpresenterat, dags att börja jaga nästa ;)

/ G
 
Senast ändrad:

MrJL

Omega
2-Faktor
Jocke kallas jag.
Från Sthlm, 34 år. Snöar in på det mesta som blir intressant, uppskattar verkligen kvalité och detaljerade produkter (oavsett vad).
Kom hit för att jag letar information kring mitt inköp av en "riktig" klocka. Hoppas på att hitta något under Säljes inom en snar framtid.

Har idag endast ett fåtal klockor som knappt är värda att nämna. Tittar idag efter Rolex, IWC, Panerai, Tudor, Omega men har inte bestämt mig än.

Har även stort intresse av att köra motorcykel. Snabbt. :watching:
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej, är en västerbottning som har ett ökande klockintresse. Det började med vintage-dressare om har nu bland annat landat med ett par Omega, en Seamaster och en Geneve på ingång. Kollar nu vidare. Lär till slut landa i köp av Tudor – är sugen både på Black Bay och Day Date.
Uppskattar Klocksnack eftersom det är ett synnerligen levande forum där folk verkligen bjuder på sig och sin kunskap.

Tjena allihopa!
Har smygit omkring här på forumet ett bra tag men nu kändes det att det var dags att presentera sig! Mitt klockintresse startade på allvar för ca 2 år sedan men tyvärr är man inte så pass tätt att pengar inte är ett problem, har just nu en Citizen BN0000-04H samt en Longines Qonquest 39 mm i min ägo.
Tänkte spara till en Oris Aquis är det tänkt men får se om man har hunnit spana in något annat innan det blir dags för köp, hittar ju hela tiden något nytt som osar ha-begär! :woot:

Är förövrigt från Norrbotten närmare bestämt Luleå!
20150713_132433.jpg


Vänliga hälsningar
/Marcus

Hej!

Robin heter jag och bor i Västerbotten. En kompis har nyligen väckt mitt intresse för klockor och tyckte att jag skulle gå med här!

Jag har börjat leta lite efter en riktig klocka nu när ekonomin tillåter det och fastnat för Omega Seamaster. Just nu har jag en Seiko SNA765, köpt begagnad för några år sedan. Den används nästan dagligen, jag skulle aldrig klara mig utan i jobbet :)

Förra sommaren köpte jag en ny Suunto Ambit2. Jag använder den mest till löpning men även en del andra utomhusaktiviteter, går att programmera och anpassa till det mesta!

Vänliga hälsningar
/Robin

Hej!
Jag är en 18 åring från björkarnas stad, mitt stora intresse är träning men nu har också klockintresset blivit stort. Jag började gilla klockor vid 15 år ålder, men kunde aldrig riktigt införskaffa mig en "riktig" klocka förens nu. Klockorna jag har för tillfället är en G-shock 3031, en Orient ray raven och en gammal dressare som jag fått från min farfar. Som ska fixas till nu inom en snar framtid. Ha det!
Länge sen jag kikade in i den här tråden. Speciellt kul att se många nya Väster- och Norrbottningar här. Håll ögonen öppna, det brukar ordnas flera GTGs i både Umeå, Skellefteå och Luleå årligen. Haka på nästa gång vettja!

Ja, välkommen alla nya sörlänningar också! :)
 

Oscarfare

Breitling
Hej!
Mitt namn är Oscar, 18 år gammal och bosatt i Halmstad. Har verkligen fastnat för klockor under dem senaste åren och mitt största intresse skulle jag säga ligger för dykare, submariners, seamasters mm...
I nuläget äger jag en äldre Omega Seamaster Professional Chronograph som jag har fått ärva. En klocka som jag verkligen fastnat för under senare tiden är Tudor Black Bay. Tycker den är riktigt läcker och är väl numera lite av en drömklocka.
Bifogar en bild på min klocka och tackar för en otroligt fin webbplats för annonsering och diskussioner av klockor.

Mvh Oscar Färe
 

Bilagor

  • IMG_0048.jpg
    IMG_0048.jpg
    137.5 KB · Visningar: 75
  • IMG_0052.jpg
    IMG_0052.jpg
    138.4 KB · Visningar: 75
Senast ändrad:

klockbert

Omega
2-Faktor
Hej Allihopa!
Som presenterat ovan, 23 år gammal, bor i Stockholm och har ett växande intresse för klockor och skor.

Har tidigare beställt en Tag Heuer Aquaracer som jag har väntat på men efter att ha läst vissa inlägg blev valet en Breitling Colt i Automat istället. Känns 100% rätt :D

Kan starkt rekommendera Franks Ur på Drottninggatan. Fanastiskt bra bemötande och service i världsklass! :)
 

Bilagor

  • FullSizeRender.jpg
    FullSizeRender.jpg
    200.7 KB · Visningar: 71

EgonHult

Breitling
Hej!

Robin heter jag och bor i Sundbyberg. När jag slö-surfar klockar, slutar det alltid med att jag hamnar på detta forum, så kändes som det var dax att gå med=). Just nu har jag en Omega Speedmaster Professional 30th Anniversary, som jag trivs mycket bra med. Hoppas dryga ut min sparsamma samling, med en Rolex GMT Master II 16710, snarast.
klocka2.jpg


klocka1.jpg
 
Topp