Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det som jag gillar med den här och en del andra dubbelkronografer är när dom är koaxiala. Alltså den tredje kronografknappen sitter i koronan, inte vid klockan 8 eller vid 10. När jag tänker efter är alla mina sådana...Undrade vad du menade med dubbelkronograf.
Riktigt fin klocka! GP gör roliga grejer!
Du satsar mao högt från start, coolt (och vrålsnyggaHallå! Jag är en 21 årig kille från Stockholm med ett stort intresse för klockor och skor, min första klocka var en Blancpain Villeret extra slim i gulguld som jag fortfarande har, därefter har samlingen blivit påfylld med en Breguet Classique samt några vintage ur, 2 leCoultre samt en Hamilton och lite annat. Som ni ser så tenderar min smak att falla in i det klassiska men gillar det mesta. Just nu ute efter min första ståldänga och tror väl att det blir en ro.
Som en kontrast så är min smak i skor ofta långt ifrån klassisk med en rejäl blandning. Så här kan ni ofta se mig runt i Stockholm
Cool, det visste jag faktiskt inte. Antar att du med dubbelkronograf menar att den har split second funktion? Har aldrig hajat hur det där funkar rent praktiskt. Kan man ta mer än en mellantid?Det som jag gillar med den här och en del andra dubbelkronografer är när dom är koaxiala. Alltså den tredje kronografknappen sitter i koronan, inte vid klockan 8 eller vid 10. När jag tänker efter är alla mina sådana...
Det fungerar så här:Cool, det visste jag faktiskt inte. Antar att du med dubbelkronograf menar att den har split second funktion? Har aldrig hajat hur det där funkar rent praktiskt. Kan man ta mer än en mellantid?
Franska - Chronographe á RattrapanteCool, det visste jag faktiskt inte. Antar att du med dubbelkronograf menar att den har split second funktion? Har aldrig hajat hur det där funkar rent praktiskt. Kan man ta mer än en mellantid?
Tjena allihopa!
Har smygit omkring här på forumet ett bra tag men nu kändes det att det var dags att presentera sig! Mitt klockintresse startade på allvar för ca 2 år sedan men tyvärr är man inte så pass tätt att pengar inte är ett problem, har just nu en Citizen BN0000-04H samt en Longines Qonquest 39 mm i min ägo.
Tänkte spara till en Oris Aquis är det tänkt men får se om man har hunnit spana in något annat innan det blir dags för köp, hittar ju hela tiden något nytt som osar ha-begär!
Är förövrigt från Norrbotten närmare bestämt Luleå!
Vänliga hälsningar
/Marcus
Man tackar!
Fräsch sommardinka!Hej! Marcus heter jag och har nyligen fått intresse för klockor. Ska bli kul att följa detta forum. Skaffade min första automat för en vecka sen, en Longines Hydroconquest
Kul med fler Karlstadbor! VälkommenHej
Thomas heter jag, är 25 år och bor i Karlstad. Jobbar som prisstrateg på en värmländsk matvarukedja.
Har läst här av och till i något år, mer de senaste månaderna efter att klockintresset dragit igång på allvar efter att jag och pappa gick igenom farfars saker och upptäckte en liten klocksamling med en del intressanta klockor.
Själv har jag inte direkt burit en klocka dagligen förut men har haft några klockor tidigare bl. a. en Casio som jag inte kommer ihåg exakt vad den heter men som ser ut ungefär så här:
Den klockan fick dock pappa ta över då jag inte använde den. Hade även en IK Colouring som jag köpte efter att ha fått syn på i en "ditt senaste köp" tråd på Sweclockers.
Men som sagt intresset var igång och jakten på rätt klocka började. Från början var planen enkel; att köpa en ny Omega speedmaster professional men när jag letade och läste så insåg jag ju att det finns så många klockor jag ville ha så planen ändrades till att köpa begagnat och få flera klockor för samma pengar.
Just nu har jag en Seiko SKZ330J1
Samt att jag precis köpt den här:
https://klocksnack.se/threads/dpw-gruppo-radar-breitling-producerad-pluton-navitimer.39341/
DPW "Breitling" Pluton. Den annonsen var en av anledningarna till att jag kom till skott och registrerade mig.
Har även letat lite efter en Breitling Aerospace i bra skick till vettigt pris. Samt att det säkert blir en Omega Speedmaster framöver, som jag tänkte från början.
Seiko 6138, John player. Automat. 70- talare, originaldelar.
Seiko John Player var cool. Eftersom man var med när Ronnie Peterson var kung.