• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har lurat runt här i ett drygt år efter att jag en dag insåg att jag ville äga en Omega Speedmaster. Tanken var att köpa en och sluta snusa som motprestation men efter en befordran på jobbet så kunde snuset få stanna kvar och klocka införskaffas. Funderade länge på begagnat/nytt, köpa i EU/USA/Asien men köpte till slut en ny i Japan under en semesterresa. Jag älskar klockan!

Eftersom jag har ett jobb där en Omega kanske inte alltid bör sitta på handleden så började jag spana efter något vackert att bära varje dag. Har alltid gillat dykarur och inlägg på detta eminenta forum ledde mig till Seiko SKX007. Köpte en på länk (som jag inte gillade) men beställde även några NATO/Zulu-band vilket gav mig ytterligare en juvel att bära på handleden.

Tack för bra forum, kompetenta medlemmar och vacker inspiration!

Har lurat runt här i ett drygt år efter att jag en dag insåg att jag ville äga en Omega Speedmaster. Tanken var att köpa en och sluta snusa som motprestation men efter en befordran på jobbet så kunde snuset få stanna kvar och klocka införskaffas. Funderade länge på begagnat/nytt, köpa i EU/USA/Asien men köpte till slut en ny i Japan under en semesterresa. Jag älskar klockan!

Eftersom jag har ett jobb där en Omega kanske inte alltid bör sitta på handleden så började jag spana efter något vackert att bära varje dag. Har alltid gillat dykarur och inlägg på detta eminenta forum ledde mig till Seiko SKX007. Köpte en på länk (som jag inte gillade) men beställde även några NATO/Zulu-band vilket gav mig ytterligare en juvel att bära på handleden.

Välkommen! Kul att du reggade dig. Men byt avatar innan @Floduttern börjar kasta pil på dig....
Föresten, reggade gjorde du i november. Hög tid för första inlägget mao!

Välkommen! Kul att du reggade dig. Men byt avatar innan @Floduttern börjar kasta pil på dig....
Föresten, reggade gjorde du i november. Hög tid för första inlägget mao!

life-aquatic-with-steve-zissou.gif

Det kan vara jobbigt när något riktigt vackert är utanför ens budgetramar. Att behöva nöja sig med något som inte är det man först pekar på i skyltfönstret. =)
Haha du ær inte ensam bli ståendes utanför skyltfönstret till de finaste leksaksaffärerna ;)
Tricket är att vara nöjd med de man besöka då och då och även köpa saker från.
Jag kan ärligt säga att jag inte är avundsjuk på någons klockor härinne, även om jag tycker de är fina.

Senast ändrad:
Re: Ny här.

Hej alla. Har länge varit lite rädd för att gå med på forumet. Kommer från Irland, har varit här 6 år och bara nu känner jag mig så där bra på svenska.
Egentligen så är en Omegakille men min drömklocka skulle vara en 60 tals Rolex Daytona. Man vet aldrig, om jag säljer nog med klockor här på forumet, så har jag kanske hälften av pengarna om 10 år :).
Är mycket intresserad av äldre Omega's men har en tendens att ha ett par SMP's hemma. Jag älskar automatiska klockor men en 60 tals Speedmaster är aldrig fel.
Hoppas jag få chansen att kunna köpa/sälja/byta några äldre Omega's här på forumet.
Ha en fortsatt trevlig dag och här kommer lite bilder på några av de klockorna jag har hemma :)

image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

Känner igen mig i historiken gällande klockorna. Först speedmaster sedan skx007, på Nato givetvis...pass upp sedan kan det gå undan. Välkommen

Re: Ny här.

Hej alla. Har länge varit lite rädd för att gå med på forumet. Kommer från Irland, har varit här 6 år och bara nu känner jag mig så där bra på svenska.
Egentligen så är en Omegakille men min drömklocka skulle vara en 60 tals Rolex Daytona. Man vet aldrig, om jag säljer nog med klockor här på forumet, så har jag kanske hälften av pengarna om 10 år :).
Är mycket intresserad av äldre Omega's men har en tendens att ha ett par SMP's hemma. Jag älskar automatiska klockor men en 60 tals Speedmaster är aldrig fel.
Hoppas jag få chansen att kunna köpa/sälja/byta några äldre Omega's här på forumet.
Ha en fortsatt trevlig dag och här kommer lite bilder på några av de klockorna jag har hemma :)

image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

Välkommen! Fina klockor, gillar särskilt 2254.50, härlig pjäs.

Hej
Jag är ny här på KS.
Jag har kallats Jax sedan början av 80-talet så det får jag väl leva med även om det låter som ett hundnamn.

Jag har ett intresse av klockor sedan några år tillbaka. Samlingen består f n av Seiko och Orient, 4-5 st av vardera märket men jag drömmer om en Omega Speedy. Man måste ju ha drömmar.

Vi hörs.

Hej
Jag är ny här på KS.
Jag har kallats Jax sedan början av 80-talet så det får jag väl leva med även om det låter som ett hundnamn.

Jag har ett intresse av klockor sedan några år tillbaka. Samlingen består f n av Seiko och Orient, 4-5 st av vardera märket men jag drömmer om en Omega Speedy. Man måste ju ha drömmar.

Vi hörs.
Välkommen!
Inom ett halvår så har du säkert den där Speedyn.
För ett år sedan kunde jag absolut inte föreställa mig att jag skulle ha klockor för 35k.
På något sätt så hittar man pengarna om man verkligen vill ha något.

Nyreggad klocknoob från Närke, numera boendes i den södra delen av landet med familj, kombis, för stor tomt och diverse husdjur.
Har inte burit klocka sedan tonåren men vaknade upp en dag och tänkte att det var dags att börja igen.
Så i vanlig ordning när denna herrn ska köpa något så brukar det bli rätt så insnöat på ämnet i fråga, därför är jag nu här!
Har inte bestämt mig helt och fullt för vad som ska bli första klockan, men en 16570 verkar vara ett trevligt ur, speciellt med vit tavla.

Hej
Har läst ett tag på forumet och tyckte det var dags att registrera sig.
Nu har jag två seiko 5, snzf17 och snzg17. Sugen på en speedmaster professional som nästa klocka.

God kväll klock-aficionados...

Allt började en försommardag år 2013 när jag, vid sidan av studierna, klev in på en ny deltidsanställning. Där bekantade jag mig med mina dåvarande kollegor och nu mina allra närmsta vänner. Vad dessa människor hade för inverkan hos mig utöver vänskap var givetvis ett brinnande klockintresse!
Nu sitter jag alltså här bakom datorn och tar klivet ut mot forumet och klivet bort från rollen som en ("klock")panelhöna. Länge har jag beskådat forumet och dragit slutsatsen att jag inte bara vill, utan måste ha en Omega Railmaster 38,5 mm. Anledningen till detta är att jag till vardags jobbar som ingenjör och faktiskt befinner mig vid starka elektromagnetiska fält (läs detta som ett svagt rättfärdigande)..men hur skall jag annars hålla reda på tiden!?

Utöver allt detta så måste jag säga att forumet har stjälpt min okunskap och fördomar om internetforum. Jag har nämligen aldrig sett ett så städat forum med så många trevliga medlemmar och jag ser fram emot diskussioner med er!

Kan slänga med en bild på mina kära klockor som är är min ägo:

Bilagor

• unnamed.jpg
    unnamed.jpg
    156.3 KB · Visningar: 73
Hallåja. Plomeros här. Surfar runt en del på forumet och kikat i olika trådar men känner att de är dags att bli medlem själv.
Mitt intresse för klockor är hyffsat nytt men ökar mer och mer varje dag.
Äger för tillfället en vintage Omega Seamaster som jag tycker om väldigt mycket. Dock börjat kika lite efter en schysst breitling som inte är allt för dyr.
Ska bli kul att kunna delta i forumets alla diskussioner och liknande!

Hallåja. Plomeros här. Surfar runt en del på forumet och kikat i olika trådar men känner att de är dags att bli medlem själv.
Mitt intresse för klockor är hyffsat nytt men ökar mer och mer varje dag.
Äger för tillfället en vintage Omega Seamaster som jag tycker om väldigt mycket. Dock börjat kika lite efter en schysst breitling som inte är allt för dyr.
Ska bli kul att kunna delta i forumets alla diskussioner och liknande!
Inte visste jag att den legendariske Leifi hade intresse av klockor :wideyed:
Skämt åsido, välkommen hit !

Hallå! Alldeles purfärsk, även om jag hängt här ett bra tag utan inloggning. Tänkte det var dags att skaffa ett konto för att kunna delta i konversationer och dylikt. Sammanfattningsvis är jag biltokig (gamla amerikanare), nya-prylar-beroende, elektroniknörd och senaste året klockgalen. Kör för tillfället en breitling m1, men sugen på nytt (såklart).

Verkar vara en grymt bra stämning på forumet. :)

God kväll klock-aficionados...

Allt började en försommardag år 2013 när jag, vid sidan av studierna, klev in på en ny deltidsanställning. Där bekantade jag mig med mina dåvarande kollegor och nu mina allra närmsta vänner. Vad dessa människor hade för inverkan hos mig utöver vänskap var givetvis ett brinnande klockintresse!
Nu sitter jag alltså här bakom datorn och tar klivet ut mot forumet och klivet bort från rollen som en ("klock")panelhöna. Länge har jag beskådat forumet och dragit slutsatsen att jag inte bara vill, utan måste ha en Omega Railmaster 38,5 mm. Anledningen till detta är att jag till vardags jobbar som ingenjör och faktiskt befinner mig vid starka elektromagnetiska fält (läs detta som ett svagt rättfärdigande)..men hur skall jag annars hålla reda på tiden!?

Utöver allt detta så måste jag säga att forumet har stjälpt min okunskap och fördomar om internetforum. Jag har nämligen aldrig sett ett så städat forum med så många trevliga medlemmar och jag ser fram emot diskussioner med er!

Kan slänga med en bild på mina kära klockor som är är min ägo:
Välkommen Ginor!
Kan inte en Rolex Milgauss vara ett alternativ till Omegan?

Hej
jag är "halvny" men har inte presenterat mig i den här tråden tidigare. På nedan länk finner ni min första post (tror jag).
https://klocksnack.se/threads/tudor-sub-köpråd.40000/

Nu har det gått ett tag sendan den tråden skapades och då klockköpen fick stryka på foten för ett bilköp, så börjar det nu vara dags att planera att handla klocka (igen).
Så snart jag får behörighet att posta i köptråden kommer jag att efterlysa Rolex Oysterquartz ref 17000 och 17014, då jag blivit väldigt säker på att jag vill att det ska vara mitt första köp. Dreglar lite på chrono24, men jag skulle hellre handla från någon face to face på säker offentlig plats eller av en fysisk handlare.

För övrigt är jag en norrlänning som lever i exil i Östergötland, gillar prylar, god mat och att njuta av livet.

Hej hej!
Jag är ganska ny här på forumet. Gick med då jag kände att mitt klockintresse blev större och större, då jag stöter på ganska många fina klockor i min vardag. För tillfället äger jag ingen "riktig" klocka men snart blir det en ändring på det :) tittar för tillfället efter submariner 114060 som första klocka.

Drömklockorna är AP RO 15300 och Vacheron Constantin 49150!

Det var allt för mig :)

Hej hej!
Jag är ganska ny här på forumet. Gick med då jag kände att mitt klockintresse blev större och större, då jag stöter på ganska många fina klockor i min vardag. För tillfället äger jag ingen "riktig" klocka men snart blir det en ändring på det :) tittar för tillfället efter submariner 114060 som första klocka.

Drömklockorna är AP RO 15300 och Vacheron Constantin 49150!

Det var allt för mig :)
Välkommen!
Det var ingen dålig förstaklocka :)

Tjosan!
Long time reader, first time writer :)
41åring från södra närke med familj, hus, bilar och katt. Till det lägger vi ett klockintresse som hittills mest innehållit thaikopior.
Även om det bara är kopior så är det mekaniskt urverk i dem :)
Favoriterna i samlingen är IWC Portugese och Panerai Luminor Marina.
Roligast just nu är såklart den nyköpta Seikon 7002-7000 a1 från maj 1995 som kommer behöva lite kärlek i form av kransringspackning och kula samt krona då den "slirar" när man ska ställa tiden :/

Tillbaka
Topp