• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej!

Har stalkat runt i snart 3 år men tänkte att det kanske är på tiden att jag presenterar mig också :)
Är runt 30 strecket och varit "fast" i klockträsket 3-4 år och har svårt att ta mig därifrån. Tack för ett toppenforum med härlig ton!

samling.jpg
Sablar vilka tjusiga klockor... :wideyed: Välkommen hit !

Hej Marcus här,
Ny på KS & gillar allt här :).
Personligen har jag en förkärlek för Omega & Rolex Vintage ur. Speciellt Omega Speedmaster Premoon eller Rolex GMT (Speciellt Rootbeer :heart:).
Ser fram emot mycket rolig läsning här i de olika trådarna!
Må bäst

Tjabba!
Jag har spionerat på er alla i ungefär ett år nu så jag tänkte att det var dags att försöka ta mig in i gemenskapen. Jag äger bara en "riktig" klocka och det är en Omega Seamaster De Ville, som jag är grymt nöjd med. Det är dock fler på ingående!
Allt jag kan om klockor har jag lärt mig av er, vad mycket ni kan!
Märken jag har fastnat för: Omega, Tudor, Seiko och sist men inte minst Rolex (goes without saying).
Det känns bra att ta steget in i värmen, nu ska det snackas klockor!

Tjabba!
Jag har spionerat på er alla i ungefär ett år nu så jag tänkte att det var dags att försöka ta mig in i gemenskapen. Jag äger bara en "riktig" klocka och det är en Omega Seamaster De Ville, som jag är grymt nöjd med. Det är dock fler på ingående!
Allt jag kan om klockor har jag lärt mig av er, vad mycket ni kan!
Märken jag har fastnat för: Omega, Tudor, Seiko och sist men inte minst Rolex (goes without saying).
Det känns bra att ta steget in i värmen, nu ska det snackas klockor!
Välkommen in i detta lilla "samhälle" :)

• Like
Reactions: Ncs
Hej, ny i detta sällskap. Jag har alltid gillat klockor men kanske inte köpt så många. Vid min konfirmation (förra årtusendet) fick jag en Zenith automatic. Kunde ingenting om klockor men bar den dag och natt i säkert 30 år. Fungerade helt ok till den en dag lade av p.g.a. rost i urverket. Förmodligen dåliga o-ringar. När sedan S&S började sin verksamhet köpte jag deras allra första S&S1 (limiterad till 1000x) En snygg klocka med lite dresstuk. Sedan har det fortsatt med S&S, först en UTC Skydiver när den släpptes på civila marknaden, det är min vardagsklocka nu. När sedan S&S släppte Royal Capital så föll jag fullständigt så nu ingår den grå varianten i min samling. Andra dinkor som jag tycker är intressanta är Huers Monaco (den utan TAG märke) och Omega Speedmaster Månklockan som är manuell. Bägge klockorna har en historia som jag tycker är kul. Det är roligt att få vara med här och jag kommer att följa diskussionerna. Lev väl.

Hej, ny i detta sällskap. Jag har alltid gillat klockor men kanske inte köpt så många. Vid min konfirmation (förra årtusendet) fick jag en Zenith automatic. Kunde ingenting om klockor men bar den dag och natt i säkert 30 år. Fungerade helt ok till den en dag lade av p.g.a. rost i urverket. Förmodligen dåliga o-ringar. När sedan S&S började sin verksamhet köpte jag deras allra första S&S1 (limiterad till 1000x) En snygg klocka med lite dresstuk. Sedan har det fortsatt med S&S, först en UTC Skydiver när den släpptes på civila marknaden, det är min vardagsklocka nu. När sedan S&S släppte Royal Capital så föll jag fullständigt så nu ingår den grå varianten i min samling. Andra dinkor som jag tycker är intressanta är Huers Monaco (den utan TAG märke) och Omega Speedmaster Månklockan som är manuell. Bägge klockorna har en historia som jag tycker är kul. Det är roligt att få vara med här och jag kommer att följa diskussionerna. Lev väl.
Välkommen in! Släng gärna upp bilder på dom :)

Välkommen! Vi vill se bilder! :)

Hej! jag har helt glömt att presentera mig! Michael heter jag, även fast jag hängt här ett tag nu och varit medlem säkert ett år... bättre sent än aldrig. Är inne på KS dagligen och läser, finns mycket intressanta trådar och kunniga människor så det är alltid kul att slö surfa här nån timme per dag. Jag är 27 år, just nu boende i Göteborg. (bör tilläggas att jag är en inflyttad göteborgare så alla Glenn, fisk och breitling skämt biter inte på mig... än.)
Jag har alltid dragits till klockor, dock endast designen varit det enda som lockat innan och inte haft någon koll på urverk osv. Tills jag rammlade in på detta forum och lärde mig ett och annat. Det ökade intresset en aning, det ångrar jag nu eftersom man blir ju helt besatt av detta materiella ting! Det var efter jag läst här som jag köpte min Tissot Visodate förra året. Just nu är siktet inne på en Sinn 104 st som ska handlas inom kort, håller just nu på att rensa min lilla klocksamling. Med diverse billiga vintage klockor, G-shocks, seikos osv. hur som, Kul att vara medlem i detta forum! allt gott

Hej! jag har helt glömt att presentera mig! Michael heter jag, även fast jag hängt här ett tag nu och varit medlem säkert ett år... bättre sent än aldrig. Är inne på KS dagligen och läser, finns mycket intressanta trådar och kunniga människor så det är alltid kul att slö surfa här nån timme per dag. Jag är 27 år, just nu boende i Göteborg. (bör tilläggas att jag är en inflyttad göteborgare så alla Glenn, fisk och breitling skämt biter inte på mig... än.)
Jag har alltid dragits till klockor, dock endast designen varit det enda som lockat innan och inte haft någon koll på urverk osv. Tills jag rammlade in på detta forum och lärde mig ett och annat. Det ökade intresset en aning, det ångrar jag nu eftersom man blir ju helt besatt av detta materiella ting! Det var efter jag läst här som jag köpte min Tissot Visodate förra året. Just nu är siktet inne på en Sinn 104 st som ska handlas inom kort, håller just nu på att rensa min lilla klocksamling. Med diverse billiga vintage klockor, G-shocks, seikos osv. hur som, Kul att vara medlem i detta forum! allt gott
Välkommen! Snart medlem i två år är det ;)

Hej!
Har varit intresserad av klockor i 6-7 år nu men mest under senaste året jag har börjat fördjupa mig något. Är alltid sugen på att lära mig mer i alla avseenden oavsett om det bara är vad som kan vara skillnader mellan olika referenser. Jag har för tillfället en Omega SMP från 2010 som jag är väldigt nöjd med. Dock så är jag väldigt intresserad av en Datejust 16014. Hoppas att ett sådant köp kan bli verklighet snart!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    85.8 KB · Visningar: 54
Godafton på er!
Christer här, ny här sedan i tisdags då jag fann detta spännande forum. Har alltid gillat klockor ända sen jag var liten då jag fick en massa klockor och armband av en bekant till mina föräldrar. Han som kom med dessa presenter var urmakare då på den tiden och städade väl ibland och då fick jag en massa roliga klockor varav en del fungerade och andra inte. Men det gjorde detsamma, de var allihopa lika roliga iaf. :)
Har aldrig riktigt haft ekonomin att köpa mig en sådan klocka jag verkligen skulle vilja ha då det alltid varit annat som prioriterats. Har köpt någon Seiko för länge sedan vilken jag då på den tiden tyckte var otroligt snygg, idag tycker jag inte riktigt så längre även om jag fortfarande har klockan kvar. Byttes senare till en annan Seiko vilken oxå finns kvar. Man är som en hamster, det som kommer hit lämnar oftast inte stället igen. Slutade använda klocka och har varit utan i massor av år, men det ska bli ändring på detta. Nu när jag ser en massa snygga klockor här på forumet blir jag verkligen sugen och förmodligen börjar det med en för att senare bli fler. Har alltid varit en samlartyp så kanske blir det så med klockor oxå, man vet aldrig. ;)
Trevligt att vara här!

Hej!

Har stalkat runt i snart 3 år men tänkte att det kanske är på tiden att jag presenterar mig också :)
Är runt 30 strecket och varit "fast" i klockträsket 3-4 år och har svårt att ta mig därifrån. Tack för ett toppenforum med härlig ton!

samling.jpg
Väldigt fina klockor, skulle verkligen kunna tänka mig denna trio så småning om!:D Bara bratten och apn kvar..
Varmt välkommen!:)

Hejsan alla :). Dags att presentera sig tycker jag. Är 28år gammal och lite nörd för teknik och klockor. Har hållit på med klockor i cirka två år har en liten lätt samling av allt ifrån fickur till 30 tidigt 40 tal armbandsur med silver (modell pansar). En watchwinder och lådor för mina klockor som jag har på min vänstra handled i vardagen.

Hej alla,

Ny på forumet här. Är i tidig 20-års åldern med nyfunnet intresse för klockor och därmed bestämde mig för att registrera mig här på forumet. Har kikat in på detta forum i över ett år nu och kände att det är dags för att skapa ett konto då jag vill gärna delta i diskussionerna.

Mitt första klockköp var en Seiko SKX007 dykare som jag modifierade. Är själv en tech-nörd/ingenjör och har alltid haft ett intresse för att pilla på saker. Efter det köpet ökade mitt intresse för klockor enormt och fascinerades speciellt av mekaniska klockors uppbyggnad.

Kul att vara i detta forum och ser fram emot intressanta diskussioner!

Hej,

har varit med på TTT i några år men har varit väldigt passiv de senaste åren på grund av universitetsstudier. Känner nu att klockintresset börjar växa igen så tänkte att det var dags att registrera mig här. Klockboxen har krympt lite de senaste åren och det enda som återstår är min Speedmaster från 69 och en Sjöö Sandström Royal steel II.

Mvh Victor

Hej
Har läst det här forumet i säkert ett års tid så det var dags att man registrerade sig också. Har alltid varit intresserad av klockor men intresset började växa för en sisådär 15år sedan då jag började samla lite fickur, främst då amerikanska sen spårade det snabbt ur och gick vidare till armbandsur då jag köpte en Omega från mitten av 50 talet och då snöade man ju in sig på Constellations ganska omgående efter det.... Och ja nu har jag jagat en modern dykare i säkert 6 månader innan jag föll pladask för en Certina DS Action.

Mvh Magnus

Hallå i stugan!

Robin heter jag. Är inte så superaktiv i att kommentera och föra disskusion, då jag mest smyger runt och kollar på fina klockor och annat kul. Har en breitling avenger skyland, och innan den så hade jag en breitling superocean. Drömmen är en hublot big Bang (guld givetvis) fast en AP hade med smakat. Annars så jobbar man mest och är med familjen. Är 27år gammal, har en liten tös på snart 3år och en tant som skäller när jag vill handla klockor.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    112.5 KB · Visningar: 45
Tjena. Har snokat runt här några månader nu o gillar stället. Är 42 år o tyvärr nog ganska tråkig i mitt klockintresse. Älskar klockor, men har inte tålamod att lära mig så mycket som jag skulle vilja kunna om det. Ganska impulsiv när det gäller att tex köpa. Är det något jag gillar o anser det e rätt pris så köper jag. Problemet är också att jag kan ha bestämt mig för en klocka ena dagen för att nästa dag va någon helt annan klocka. Sjukt velig Mao. Men jag ger inte upp utan kör på. Sämst på presentation av mig själv, men lite såhär är det.
Ha det bäst
Jörgen.

Hej
Helt färsk medlem sen idag.
Har när jag tänker tillbaka alltid haft en passion för klockor, men på lite äldre dagar har de vuxit.
36 år gammal, familj, hus osv.
Fick en omega klocka i studentpresent som jag lyckades bli av med efter en hård fest för 15 år sen eller så.
Har varit utan klocka o många år men aldrig släppt de och nu fått.sanktionerat från högre ort att köpa en:)
Gillar dyk klockor, men även mer dress klockor..En sak är säker, kommer finkamma forumet på förslag på klocka, och kunskap. Vi ses!
Fredrik

Hej!
En norrlänning på 22 år, fick upp intresset för klockor under gymnasietiden men med studentbidraget får man inte mycket till klocka. Har i nuläget en Certina DS Action och en Certina DS1 Automatic, väldigt nöjd med dessa men som säkert alla ni andra är man alltid ute efter att uppgradera.

Tillbaka
Topp