Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sablar vilka tjusiga klockor... Välkommen hit !Hej!
Har stalkat runt i snart 3 år men tänkte att det kanske är på tiden att jag presenterar mig också
Är runt 30 strecket och varit "fast" i klockträsket 3-4 år och har svårt att ta mig därifrån. Tack för ett toppenforum med härlig ton!
Välkommen in i detta lilla "samhälle"Tjabba!
Jag har spionerat på er alla i ungefär ett år nu så jag tänkte att det var dags att försöka ta mig in i gemenskapen. Jag äger bara en "riktig" klocka och det är en Omega Seamaster De Ville, som jag är grymt nöjd med. Det är dock fler på ingående!
Allt jag kan om klockor har jag lärt mig av er, vad mycket ni kan!
Märken jag har fastnat för: Omega, Tudor, Seiko och sist men inte minst Rolex (goes without saying).
Det känns bra att ta steget in i värmen, nu ska det snackas klockor!
Välkommen in! Släng gärna upp bilder på domHej, ny i detta sällskap. Jag har alltid gillat klockor men kanske inte köpt så många. Vid min konfirmation (förra årtusendet) fick jag en Zenith automatic. Kunde ingenting om klockor men bar den dag och natt i säkert 30 år. Fungerade helt ok till den en dag lade av p.g.a. rost i urverket. Förmodligen dåliga o-ringar. När sedan S&S började sin verksamhet köpte jag deras allra första S&S1 (limiterad till 1000x) En snygg klocka med lite dresstuk. Sedan har det fortsatt med S&S, först en UTC Skydiver när den släpptes på civila marknaden, det är min vardagsklocka nu. När sedan S&S släppte Royal Capital så föll jag fullständigt så nu ingår den grå varianten i min samling. Andra dinkor som jag tycker är intressanta är Huers Monaco (den utan TAG märke) och Omega Speedmaster Månklockan som är manuell. Bägge klockorna har en historia som jag tycker är kul. Det är roligt att få vara med här och jag kommer att följa diskussionerna. Lev väl.
Hej, ny i detta sällskap. Jag har alltid gillat klockor men kanske inte köpt så många. Vid min konfirmation (förra årtusendet) fick jag en Zenith automatic. Kunde ingenting om klockor men bar den dag och natt i säkert 30 år. Fungerade helt ok till den en dag lade av p.g.a. rost i urverket. Förmodligen dåliga o-ringar. När sedan S&S började sin verksamhet köpte jag deras allra första S&S1 (limiterad till 1000x) En snygg klocka med lite dresstuk. Sedan har det fortsatt med S&S, först en UTC Skydiver när den släpptes på civila marknaden, det är min vardagsklocka nu. När sedan S&S släppte Royal Capital så föll jag fullständigt så nu ingår den grå varianten i min samling. Andra dinkor som jag tycker är intressanta är Huers Monaco (den utan TAG märke) och Omega Speedmaster Månklockan som är manuell. Bägge klockorna har en historia som jag tycker är kul. Det är roligt att få vara med här och jag kommer att följa diskussionerna. Lev väl.
Välkommen! Snart medlem i två år är detHej! jag har helt glömt att presentera mig! Michael heter jag, även fast jag hängt här ett tag nu och varit medlem säkert ett år... bättre sent än aldrig. Är inne på KS dagligen och läser, finns mycket intressanta trådar och kunniga människor så det är alltid kul att slö surfa här nån timme per dag. Jag är 27 år, just nu boende i Göteborg. (bör tilläggas att jag är en inflyttad göteborgare så alla Glenn, fisk och breitling skämt biter inte på mig... än.)
Jag har alltid dragits till klockor, dock endast designen varit det enda som lockat innan och inte haft någon koll på urverk osv. Tills jag rammlade in på detta forum och lärde mig ett och annat. Det ökade intresset en aning, det ångrar jag nu eftersom man blir ju helt besatt av detta materiella ting! Det var efter jag läst här som jag köpte min Tissot Visodate förra året. Just nu är siktet inne på en Sinn 104 st som ska handlas inom kort, håller just nu på att rensa min lilla klocksamling. Med diverse billiga vintage klockor, G-shocks, seikos osv. hur som, Kul att vara medlem i detta forum! allt gott
Hej!
Har stalkat runt i snart 3 år men tänkte att det kanske är på tiden att jag presenterar mig också
Är runt 30 strecket och varit "fast" i klockträsket 3-4 år och har svårt att ta mig därifrån. Tack för ett toppenforum med härlig ton!
Snygga klockor !Hej!
Väldigt fina klockor, skulle verkligen kunna tänka mig denna trio så småning om! Bara bratten och apn kvar..Hej!
Snyggt! Royal Capital är en fullträff från SS. Välkommen.Det var några som ville se bild på mina S&S. Här är de.