Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Välkommen, kan vi få en bild på den andra B&R också! Tämligen ovanliga här på forumet...Tjenare chaps,
Ny här och hyfsat ny på klock scenen.
34år, Stort intresse av kläder och DIF.
Blivit mer och mer intresse för ur desto äldre jag blivit.
Äger för tillfället 2st B&R, hoppas givetvis kunna utöka den samlingen på detta eminenta forum.
Tack för er tid.
Väl mött!
/h
Välkommen, kan vi få en bild på den andra B&R också! Tämligen ovanliga här på forumet...
Hej alla klocksnackare!
Känner att det är dags för en presentation då min närvaro här ökat ordentligt senaste tiden!
Jag heter Ola och är ungefär halvvägs till 50.
Bor i Trollhättan med sambo.
Har just börjat studera på högskola och i samma veva verkligen snöat in här på forumet!
Mitt klockintresse började med en Seiko skx009 för några år sedan, sen blev det efter lite läsning här en Certina Ds Action,
såg sen en annons här på forumet med en Jules Racine alarm från 197x som jag inte kunde låta bli.
Drömmarna har som för många andra blivit högre med tiden och jag tänkte att min nästa klocka måste bli en Tudor!
Men utan att riktigt själv hänga med hade jag istället köpt en Breitling superocean II på Tradera.
Breitling?! Jag hade ju inte ens tittat på Breitling...
Men klockan har slagit alla mina förväntningar med hästlängder så just nu är jag helnöjd!
Tack för ett kalasforum!
Mvh Ola
Tack nej du har rätt, det är lätt att snöa in på rolex här har jag märkt!Fina klockor och välkommen!
Man får intr snöa in sig för mycket, det gäller att vara öppen. Många klockor gör sig bättre irl på armen än på bild
Välkommen! Kul med din farfars Seiko. Har du bilder på klockan får du gärna lägga upp dem.Hej! Ian heter jag. Kommer från Kanada men bo numera i Skellefte. Här haft min farfars Seiko han vunnit i en golf turnering i 73 nästen hela mitt liv. Aldrig tänkte mycket på den mer en det var häftigt att den behövde ingen batteri. Jag började googla om min klocka en månad sen och här upptakt ett hel ny värld som är väldigt intressant
Jag kollade och min Seiko gör 3+s after 24 timmer, aldrig serverad så att jag vet. Otroligt lilla machine!
Jag tycker om Seiko självklart och här moonwatch som en graal så här långt.
Jag är ganska dåligt att skriva på svenska men förstår den väl så om jag skriva på engelska gärna svara på svenska
Välkommen Ian, kul att du hittat hit! Väldigt cool Seiko du har. Har själv haft några vintage Seikos tidigare. Nu är det bara att börja nerda ner sig i klockor, här finns mycket att läsaHej! Ian heter jag. Kommer från Kanada men bo numera i Skellefte. Här haft min farfars Seiko han vunnit i en golf turnering i 73 nästen hela mitt liv. Aldrig tänkte mycket på den mer en det var häftigt att den behövde ingen batteri. Jag började googla om min klocka en månad sen och här upptakt ett hel ny värld som är väldigt intressant
Jag kollade och min Seiko gör 3+s after 24 timmer, aldrig serverad så att jag vet. Otroligt lilla machine!
Jag tycker om Seiko självklart och här moonwatch som en graal så här långt.
Jag är ganska dåligt att skriva på svenska men förstår den väl så om jag skriva på engelska gärna svara på svenska
Välkommen, kan vi få en bild på den andra B&R också! Tämligen ovanliga här på forumet...
Ap coolIdag landade min andra B&R, som att vara knod på julafton åter igen!
Lovligt nöjd med hur uret är på handleden och att klockan känns speciell. Har sett väldigt få personer med en B&R på handleden, vilket jag personligen uppskattar.
Jäklar vad cool den var!!Idag landade min andra B&R, som att vara knod på julafton åter igen!
Lovligt nöjd med hur uret är på handleden och att klockan känns speciell. Har sett väldigt få personer med en B&R på handleden, vilket jag personligen uppskattar.
Grattis. Tung som fan.Idag landade min andra B&R, som att vara knod på julafton åter igen!
Vilken pjäs, 46mm? Vad heter modellen?Idag landade min andra B&R, som att vara knod på julafton åter igen!
Vilken pjäs, 46mm? Vad heter modellen?
Blev lite fashinerad av vissa design element och blev sugen att kolla upp den. Den har snygg "Stealth-look" med bland annat den svarta timvisaren. Jag rättar dig för övrigt och säger att den heter "BR01-97 CLIMB"Tack @Tomas Eriksson
Modellen heter Climber och tillhör B&R 01-92 serie.
Mäter 46mm som du skriver.
Känns inte för stor eller på något sätt klumpig på min handled.
Blev lite fashinerad av vissa design element och blev sugen att kolla upp den. Den har snygg "Stealth-look" med bland annat den svarta timvisaren. Jag rättar dig för övrigt och säger att den heter "BR01-97 CLIMB"
Väldigt annorlunda och tuff!Idag landade min andra B&R, som att vara knod på julafton åter igen!
Idag landade min andra B&R, som att vara knod på julafton åter igen!
Är det den här läckerheten du har?:Hej på er snackare!
Börjar säkert i helt fel ände men jag fick upp intresset för klockor när jag fick se Heuers calibre 18. Tyckte den var riktigt läcker så jag beställde klockan omgående.
Det blev min första riktiga klocka!
Trodde att det skulle kännas nog med en fin klocka, men ack så fel jag hade. Börjar redan fundera på vilken klocka jag vill ha näst!
Intresset för klockor är på tillväxt, det är så mycket mer än bara en snygg pjäs att se på! Det finns ju massor av saker att sätta sig in i!
Hittade detta fantastiska forum, läser och försöker lära mig så mycket som möjligt.
Någon som vill dela med sig av sin åsikt angående Caibre 18 så är jag idel öra!
Har även hittat pappas gamla Tissot så den är hos urmakaren för lite välbehövlig service, kostade mer än vad klockan är värd men trevligt med en historia bakom i alla fall.
På återhörande!