• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Homage till Strindberg
image.jpeg

Tjena, Andreas här. Har varit här inne på Klocksnack ett halvår eller något likande och travat runt i varenda tråd känns det som, för att komma fram till vilken som skall bli den första riktiga klockan. Det har varit 5, 6 stycken olika klockor som det växlat mellan. Har nu kommit fram till att det är en 116234, blå sunburst på jubilee som jag vill ha. Har någon av er en sådan att kränga så hör gärna av er.

Hej!
Robbin heter jag. Har hängt här ett tag utan att varit medlem. Har fått dille på dykarur och är på jakt efter SKX007/-009/6309-7290.
Gillar också vintage Fortis Flieger och nyare Ball(lär dröja innan man kan köpa en sån).

Bor på västkusten, gillar vatten och jobbar inom försvaret.

(Nu tror jag att jag lyckades? Skrev det här i början på vecken. För några blir det här en repris.)

Hej alla på Klocksnack!
Thommy Waern, heter jag. Har försökt att presentera mig på önskad plats, men har ej lyckats med det, hoppas på överseende ifrån er rutinerade ks:are.

Har varit fascinerad utav klockor sedan tidiga tonåren. Men det är inte förrän nu som jag har börjat odla mitt/detta intresse på allvar (eller förstadiet till allvar). Jag är med andra ord en vetgirig novis på området.
Men er pod är ju en fyrbåk i mörkret - så min kunskapsnivå kommer förhoppningsvis, sakta men säkert och undan för undan att höjas.
/Thommy Waern

(Nu tror jag att jag lyckades? Skrev det här i början på vecken. För några blir det här en repris.)

Hej alla på Klocksnack!
Thommy Waern, heter jag. Har försökt att presentera mig på önskad plats, men har ej lyckats med det, hoppas på överseende ifrån er rutinerade ks:are.

Har varit fascinerad utav klockor sedan tidiga tonåren. Men det är inte förrän nu som jag har börjat odla mitt/detta intresse på allvar (eller förstadiet till allvar). Jag är med andra ord en vetgirig novis på området.
Men er pod är ju en fyrbåk i mörkret - så min kunskapsnivå kommer förhoppningsvis, sakta men säkert och undan för undan att höjas.
/Thommy Waern
Välkommen!

Hej och hallå!
Jag är en dalmas som senaste åren upptäckt denna underbar värld av klockor.
Jag kom in på detta trevliga forum då jag för tillfället försöker samla så mycket kunskap och information inför
mitt första köp av en Omega PO GMT. Skall försöka lusläsa igenom alla erfarenheter som finns här på forumet
men är självklart väldigt tacksam om det redan nu finns någon som sitter på lite "tips" och "bra att tänka på" till en nybörjare som mig.

Hur som helst! Hej från Dalarna och tack för detta fina forum! :)

Hejsan allihopa!

Stockholmare som funnit intresse för klockor och nu intalar sig själv att vara redo att börja investera i dyrare objekt. Rolex är förhandsfavorit och Kermit 16610lv ligger varmt om hjärtat. Den är tydligen väldigt populär idag så det blir väl konkurrens om de finare objekten misstänker jag.

Tar tacksamt emot tips och trix när det kommer till klockor och generella do's and don'ts.

Tjipp
Falken

tjena!
Namnet var Johan och varit intresserad av klockor i några år nu. Bor i Göteborg lite utanför och jobbar i Borås. Köpte min första klocka för något år sedan av en kille på blocket. Tänkte dra upp en tråd lite senare om en ganska så märklig händelse med en urmakare.

Allt gott!
/Johan

tjena!
Namnet var Johan och varit intresserad av klockor i några år nu. Bor i Göteborg lite utanför och jobbar i Borås. Köpte min första klocka för något år sedan av en kille på blocket. Tänkte dra upp en tråd lite senare om en ganska så märklig händelse med en urmakare.

Allt gott!
/Johan
Nyfiken på denna händelse. Ska hålla ögon öppna för den tråden. Välkommen och släng gärna upp bild på blocketklockan :)

Hej!
Jag heter Tomas och har lurkat här ett tag nu. Som ny i klockintresset är det väldigt kul att plötsligt se vad folk har på sina handleder, de som fortfarande har klocka. Själv har jag snöat in på kronografer och att jag på något sätt ska återfinna den Pulsarkvartsklocka jag fick av farsan som tonåring (och sen slarvade bort).
/Tomas, Stockholm

Hej, ny här på forumet och tänkte presentera mig :)

Har hängt på forumet några veckor nu utan att vara medlem men nu var det dags.
Ett klockintresse har alltid funnits men har aldrig haft några bättre klockor utan har köpt otaliga 200:- klockor genom åren.
Köpte för några veckor sen en Seiko vilken fick igång mig ordentligt, så nu har jag snöat in helt på Seiko och har ett par klockor till på ingående :)

/Mattias

Tjena till alla klockälskare.Ny/gammal på forumet,varit inne sporadiskt under flera år utan att registrera mig.Stort fan av Heuer, Girard Perregaux och Jaeger Lecoultre klockor som jag börjat samla sedan 10 år tillbaka.
Bor och jobbar i Gbg.
Några av mina tiotals klockor.
image.jpeg
image.jpeg

Senast ändrad:
Tjena till alla klockälskare.Ny/gammal på forumet,varit inne sporadiskt under flera år utan att registrera mig.Stort fan av Girard Perregaux och Jaeger Lecoultre klockor som jag börjat samla sedan 10 år tillbaka.
Bor och jobbar i Gbg.
image.jpeg
image.jpeg
Mellersta var riktigt fin! Välkommen hit :)

Tjena till alla klockälskare.Ny/gammal på forumet,varit inne sporadiskt under flera år utan att registrera mig.Stort fan av Girard Perregaux och Jaeger Lecoultre klockor som jag börjat samla sedan 10 år tillbaka.
Bor och jobbar i Gbg.
image.jpeg
image.jpeg
Välkommen och grattis till första inlägget! Fina klockor du visar upp! Ser fram emot att få se mer av samlingen bland trådarna.

Hej!
Tobias Kron här, Halmstadbo och en flitig läsare här på forumet sedan ett år tillbaks. Har under denna tiden märkt att jag har många gemensamma intressen med flertal användare här. Så som motordrivna fordon, kopparfärgade alkoholhaltiga drycker, mat, mode och självklart klockor!

Vill nog se mig själv som väldigt novis inom klock världen men uppskattar hantverket bakom en trevlig klocka. Men plånboken och frun i huset sätter ofta käppar i hjulen för inköp ifrån önskelistan :(

Bifogat en bild på hur klock lådan ser ut idag!

Trevlig kväll!

Bilagor

• 20160611_182714.jpg
    20160611_182714.jpg
    179.6 KB · Visningar: 99
Senast ändrad:
Hej!
Tobias Kron här, Halmstadbo och en flitig läsare här på forumet sedan ett år tillbaks. Har under denna tiden märkt att jag har många gemensamma intressen med flertal användare här. Så som motordrivna fordon, kopparfärgade alkoholhaltiga drycker, mat, mode och självklart klockor!

Vill nog se mig själv som väldigt novis inom klock världen men uppskattar hantverket bakom en trevlig klocka. Men plånboken och frun i huset sätter ofta käppar i hjulen för inköp ifrån önskelistan :(

Bifogat en bild på hur klock lådan ser ut idag!

Trevlig kväll!
Välkommen! Ser ut att vara en trevlig samling. :)

Tjena,
Hittade hit för första gången i söndags och har precis nyligen upptäckt klockintresset.
Har fram till idag gått runt med en T-Touch II eller en Garmin på handleden.
I söndags blev det dock köp av en Seiko sxk007 efter att jag läst er emenenta nybörjar-guide. Klockan anlände idag och jag är väldigt nöjd över mitt första mekaniska ur :)
/Nicklas

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    173.5 KB · Visningar: 74
Tjena,
Hittade hit för första gången i söndags och har precis nyligen upptäckt klockintresset.
Har fram till idag gått runt med en T-Touch II eller en Garmin på handleden.
I söndags blev det dock köp av en Seiko sxk007 efter att jag läst er emenenta nybörjar-guide. Klockan anlände idag och jag är väldigt nöjd över mitt första mekaniska ur :)
/Nicklas
Välkommen och grattis! :)

Tillbaka
Topp