Hahahahaha!
@Denke du skulle inte stängt tråden - fattar du hur kul den blivit efter KS-medlemmarna klivit på flarran ikväll? Det hade ju varit episkt!
Det blir nog en kul helg ändå...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hahahahaha!
@Denke du skulle inte stängt tråden - fattar du hur kul den blivit efter KS-medlemmarna klivit på flarran ikväll? Det hade ju varit episkt!
Tjabba!
Jag heter Alex slash Gripen .
Köpte min första premium klocka till mig själv när jag fyllde 30! och sen har det bara gått i ett. Är lite smått beroende av Schweziska urverk numera .
Tanken var att jag skulle ha två klockor och rotera en i taget, det har blivit lite rotation men de har en tendens till att stanna kvar och utöka samlingen
I dagsläget består samlingen av: Tag Heuer Carerra Calibre S, Oris tt3, Longines Admiral, Breitling Cockpit, Bretiling Crosswind, senaste tillskottet Zenith Defy classic open och en Omega constalation till frun.
Tycker det är kul att ha klockor som hobby och roligt att läsa i sådana här forum att det finns lika sinnade som en själv. Jag blev introducerad till Klocksnack av TiE som är med i forumet och som jag för övrigt köpte min Zenith av !
Välkommen till alla nya!
Har varit lite dålig på sista tiden med att följa upp här.
Köpte du en fejk patek för 300usd? Och nu ska du bygga och sälja klockor baserat på den känslan? LOL.Tack för det.
Funderar på att lägga om det. Tanken var ju att skapa en känsla av stolhet och äkta glädje.
Men det blir kanske för cheesy. Tackar.
Välkommen!Hej!
Jag har till skillnad mot dom flesta här aldrig tidigare varit intresserad av klockor. Tyckt att tiden har runnit ifrån armburna klockor "man har ju klocka i telefonen som man alltid har med sig". Sen fick jag känna på min kollegas Omega och samma kväll började jag leta efter en billig men bra klocka. Valet föll på en Certina DS1 och jag har burit den varje dag sen dess. Nu har jakten börjat på klocka 2, men inte hittat nån jag fastnat för än, men under tiden dammsuger jag forumet här efter förslag.
Ska det vara så här? Skämta på ni.Godkväll! Som ni ser är jag relativt ny här på forumet. Jag har nyss beställt min första klocka, det är en premiumklocka från ett svenskt märke som heter Söner!
Skämt åsido. Önskar dig lycka till du som startat märket. Lyssna på kritiken du får här på KS så löser det sig nog ska du se
Har varit ganska aktiv de senaste månaderna så förhoppningsvis känner någon igen mig. För tillfället är jag en mycket nöjd ägare av en Tissot Visodate och en mindre nöjd ägare av två andra klockor, en Oris och en Pulsar. Sen har jag mitt fickur också som jag fick i doppresent, en Helvetia. För tillfället drömmer jag om en JLC Reverso, Omega Speedmaster, Cartier Tank, Seiko SKX007/009 och någon rolig vintage kronograf! Hur det blir med det får vi se, men att drömma är aldrig fel. Tackar för mig och hoppas vi ses på forumet! Godkväll
Ska det vara så här? Skämta på ni.
Jag är ganska ny här, jag har varig medlem i några veckor bara. Men känner redan en obehaglig känsla. Ska det vara så?
Jag har varit medlem på timetotalk länge och har aldrig känt sådana spänningar mellan medlemmarna som här. Syftet med forumet är väl att alla med intresse för klockor är välkomna (andra också för den delen). Oavsett kunskap och erfarenhet.
Jag följde försträckt mobben mot Söner by Sweden (som förutom några få textgrodor på hemsidan ändå står upp för vad de tror på) här om dagen och blev förskräckt av hur man behandlar och pratar med varandra här. Mins jag inte helt fel var det till och med moderatorer med i hejaklacken. En moderator ska moderera och var objektiv inte hetsa igång folk.
Ska det fortsätta på det här sättet då blir jag inte gammal här.
Eller har jag fel?
Det skulle vara intressant att höra forumets ledning/ägare förklara sin syn på nuvarande kultur. Finns det någon av er som kan ordet??
Eller månne det vara så att det dåliga samvetet renderade i inlägget om forumets principer här om dagen. Oavsett, det var skönt att det uppmärksammades. Bra Denke! All heder.
Snygg den Omegan o välkommenTjenare tänkte väl presentera mig lite kort.
Erik heter jag och jobbar som målare i Stockholm (kanske framkommer i användar namnet).
Jag har varit smått intresserad av klockor i några år men det har blivit större på senare tid efter att jag köpte min första premium klocka, som är en Omega seamaster. Jag har ägt en hel del olika klockor genom åren men i billigare prisklasser så som Seiko, Citizen och liknande. Men planen nu är att köpa för att behålla. Har för tillfället bara 2 st klockor, ena är omegan och sedanen Casio g-shock som används som arbets klocka. Har som mål att äga en Audemars Piguet 15400 eller 15300 inom en snar framtid. Det var väl det för tillfället, hoppas jag kan tillföra nått på forumet.
Skickar med en bild på Omegan.
Tack för mig för tillfället.
Jag är ganska ny här, jag har varig medlem i några veckor bara. Men känner redan en obehaglig känsla. Ska det vara så?
Härligt! Ser fram emot bilder på HulkenHej hej.
Ny här på forumet
Innehavare av en Rolex 116610lv (hulk) samt en vintage Rolex Gmt 16750 pepsi från 1985.
Har ett intresse för 70-80 tals Rolex som jag tycker är riktigt fina typ seadweller, sub och gmt.
Ha det fint.
/Mathias
Önskar dig ett stort lycka till med dina framtidsplanerKevin här,
alltid varit intresserad av klockor sen barnsben...äger ingen klocka idag men har en drömklocka jag vill ha och det är en Grönefeld one Hertz som jag en vacker dag kommer att äga.
till vardags designar jag klockor och har lite funderingar på att starta ett eget märke med schweiziska automatverk.
har lite renderingar jag skulle kunna dela med mig så att ni får ge input på vad ni tycker om själva designen och även vad som skulle kunna förbättras